چگونه نوزاد را برای عکاسی آماده کنیم؟

آموزش عکاسی نوزاد در خانه

چند ماهمه / آموزش عکاسی – عکاسی نوزاد به صورت حرفه ای می تواند هرینه زیادی برای شما داشته باشد. اما می توانید با کمی صبر و دقت عکس های دوست داشتنی و زیبایی از نوزاد خود در خانه بگیرید. برای جلوگیری از بی قراری کردن و یا گریه کردن نوزاد خود، او را قبل از شروع کار تغذیه کنید. همچنین مکان را گرم کرده و محیط اطراف را ساکت نگه دارید.

 

۱- قبل از شروع عکاسی نوزاد خود را سیر کنید

بهتر است عکاسی نوزاد پس از تغذیه کامل او باشد. به احتمال زیاد نوزادان در طول یک جلسه عکاسی با معده پر آرامش بیشتری دارند و یا به خواب می روند. اگر نوزاد شما بی قراری کند یا گرسنه بشود، در صورت لزوم باید چند بار عکاسی را متوقف کرده و او را سیر کنید.

آماده کردن نوزاد برای عکاسی در خانه

 

۲- فضای اتاق را گرم نگه دارید

سعی کنید دمای هوا را در حدود ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتی گراد) نگه دارید. نوزادان به محیط گرم نیاز دارند و تنظیم دمای بدن آنها مشکل است. پوست نوزاد را لمس کنید تا مطمئن شوید که گرم است. در صورت لزوم، کودک را قنداق کنید یا درون یک پتوی گرم قرار دهید.

– اگر کودک عرق می کند، دمای هوا خیلی گرم است و باید گرما را کاهش دهید.

– می توانید از هیتر برقی برای گرم کردن اتاق استفاده کنید، اما اطمینان حاصل کنید که نوزاد را از آن دور نگه می دارید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه


۳- نوزاد را در طول عکاسی به طور مداوم آرام کنید

سعی کنید به طور مداوم با حالت زمزمه با او حرف بزنید و یا ترانه بخوانید تا اطمینان پیدا کند که شما در آنجا حضور دارید. ممکن است نوزاد چند روزه باشند، اما اگر قبلا تکنیک های آرام بخش را که او دوست دارد پیدا کرده باشید، می توانید از آنها استفاده کنید تا نوزاد بی قراری و نق نق نکند.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که نوزاد بازی دوست دارد، یک توپ یوگا را در دست نگه دارید و حواس او را جلب کنید تا بتوانید در طول عکاسی او را آرام کنید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - آرام کردن نوزاد


۴- با استفاده از صدا توجه نوزاد را جلب کنید

برای اینکه نوزاد به دوربین نگاه کند باید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. بنابراین ممکن است شما بخواهید او را بغل کرده و در حالت عادی عکس بگیرید و یا زمانی که خواب است عکاسی کنید. نوزاد شما تنها می تواند تا فاصله ۳۰ سانتی متری از صورت خود را ببیند، بنابراین بهترین ترفند این است که با استفاده از صدا نگاه نوزاد را به دوربین جلب کنید.

با صدای ملایم صحبت کنید یا چیزی زمزمه کنید، اما مواظب باشید نوزاد نترسد. اگر نوزاد در خواب است، به آرامی کار خود را انجام دهید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - نگاه کردن


نکات قابل توجه در زمان عکاسی نوزاد در خانه

  1. وقتی از نوزاد خود قبل از هفته دوم تولد عکس می گیرید، سخت گیر نباشید زیرا آنها تمایل دارند که در طی آن زمان راحت تر باشند.
  2. تمام جواهرات خود را در آورید و ناخن ها را کوتاه و تمیز کنید تا از زخمی شدن و آسیب دیدن نوزاد در هنگام موقعیت یابی جلوگیری شود.
  3. دوربین را با بند به گردن خود آویزان کنید تا از افتادن تصادفی دوربین جلوگیری کنید، زیرا ممکن است به نوزاد آسیب برساند و یا دوربین آسیب ببیند.


تصاویر بیشتر از عکاسی نوزاد در خانه

عکاسی نوزاد در زمان خواب
عکاسی نوزاد در زمان خواب

 

عکاسی نوزاد دختر در خانه
عکاسی نوزاد دختر در خانه

 

عکاسی نوزاد در خانه با وسایل مختلف
عکاسی نوزاد در خانه با وسایل مختلف

 

عکاسی نوزاد در آعوش مادر
عکاسی نوزاد در آعوش مادر

 

اگر به دنبال ژست های زیبا برای عکاسی از نوزاد هستید می توانید از مطلب ژست دونفره عکس نوزاد با مادر در منزل و مدل های زیبای عکس گرفتن نوزاد با پدر در خانه استفاده کنید.

3+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.