چگونه یک استودیو خانگی برای عکس گرفتن از نوزاد بسازیم؟

عکس گرفتن از نوزاد در خانه

 

چند ماهمه / آموزش عکاسی – عکس گرفتن از نوزاد در خانه ممکن است با مشکلاتی از قبیل نداشتن تم جذاب، عدم نور مناسب و یا عدم مهارت در عکاسی همراه باشد. در اینجا یاد می گیرید که یک استودیو مناسب برای عکاسی در منزل درست کنید و به راحتی از فرزند خود در حالت های مختلف عکس بگیرید.

 

۱- یک محل با نور طبیعی زیاد را انتخاب کنید

به اطراف خانه خود نگاه کنید و یک نقطه که روشنایی خوبی دارد (مانند یک پنجره ی شمالی یا جنوبی) را بیابید. یک منبع نور طبیعی که کمی نور آن پراکنده شود، مانند یک پنجره که با پرده نازک پوشانده شده باشد، بهترین گزینه است. به این ترتیب، عکس شما بدون تابیده شدن نور مستقیم خورشید روی نوزاد، روشن خواهد شد.

عکس گرفتن از نوزاد در خانه - انتخاب محل با نور طبیعی زیاد

 

اگر خانه شما نور طبیعی ندارد، می توانید عکاسی را در خانه یکی از دوستان یا اعضای خانواده انجام دهید. همچنین در صورت لزوم، می توانید ISO دوربین را طوری تنظیم کنید که دوربین شما حساس به نور باشد.

توجه: درست است که فلاش زدن دوربین هیچ آسیبی به نوزاد نمی رساند، اما می تواند او را وحشت زده کند. بنابراین بهتر است با نور طبیعی عکاسی را انجام دهید.


توجه: شما هم می تونین با محصولات خاطره ساز چندماهمه خاطرات کودکی نوزادتون رو در خانه ماندگار کنید.

تم عکاسی از نوزاد در منزل


۲- از یک پتو یا ملحفه به عنوان پس زمینه استفاده کنید

یک پس زمینه ساده همه تمرکز عکس را به نوزاد می دهد. سعی کنید با آویزان کردن یک پتوی تک رنگ، صفحه فیبری و یا یک پرده با منبع نور طبیعی، پس زمینه عکاسی را به وجود آورید.

می توانید پتو یا ملحفه را با پونز به دیوار وصل کنید و یا آن را  روی یک صندلی با پایه های بلند بیاندازید. از رنگ های یک دست و خنثی مانند سیاه، سفید یا بژ استفاده کنید.

عکس گرفتن از نوزاد در خانه - ساخت پس زمینه

 

همچنین می توانید از پارچه ماه شمار برای پس زمینه عکاسی استفاده کنید. با این کار علاوه بر زیبایی و خاص بودن عکس اطلاعات سن فرزندتان نیز در آن ثبت می شود. اگر از پارچه خاطره استفاده نمایید می توانید برای هر رویداد زندگی نوزاد خود یک سوژه برای عکاسی داشته باشید.

عکس گرفتن از نوزاد در خانه - ساخت پس زمینه

می توانید انواع محصولات خاطره ساز برای عکس گرفتن از نوزاد در خانه را در فروشگاه چند ماهمه مشاهده نمایید.


۳- نوزاد را روی یک بالش بزرگ قرار دهید

برای عکس گرفتن از نوزاد در خانه می توانید از مدل های مختلف کوسن، مبل کودک و بالش استفاده کنید. کودک را  با یک پارچه ساده قنداق کنید و یا تنها با پوشک او را روی بالش قرار بدهید. روی بالش را با یک پارچه تک رنگ نرم که برای نوزاد راحت باشد، بپوشانید. سپس بالش را در مقابل پس زمینه قرار دهید و نوزاد را روی آن بگذارید.

اگر می خواهید از نوزادتان به صورت برهنه یا بدون پوشک عکس بگیرید، بهتر است برای احتیاط یک پد ضد آب یا پلاستیکی کوچک زیر بگذارید تا بالش خیس نشود.

عکس گرفتن از نوزاد در خانه - استفاده از کوسن و بالش


مدل های زیبای عکس گرفتن از نوزاد در خانه

عکس گرفتن از نوزاد در خانه با استودیو خانگی
عکس گرفتن از نوزاد در خانه با استودیو خانگی

 

استودیو خانگی عکس گرفتن از نوزاد در خانه

 

عکس گرفتن از نوزاد در خانه

 

عکس گرفتن از نوزاد در خانه

 

عکس گرفتن از نوزاد در خانه روی مبل

 

اگر روش تنظیم دوربین برای عکاسی از نوزاد را بلد نیستید می توانید ترفندهای کاربردی را در مطلب آموزش تنظیم دوربین برای عکاسی نوزاد در خانه ببینید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.