۱۵ راز عکاسی در خانه برای نوزاد و کودک

عکاسی در خانه از نوزاد

چندماهمه/عکاسی- بارها شده که خواستید از کوچولوتون عکس بگیرید ولی گریه کرده و یا تزیینات رو بهم زده و نتونستید عکس خوبی ازش بگیرید؟ دوست دارید عکاسی در خانه رو یاد بگیرید و خودتون از کوچولوتون عکس بگیرید؟

اگه تا به حال چنین مشکلاتی رو داشتید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهتون راه‌حل‌های کاربردی پیشنهاد بدیم و از این به بعد موقع عکاسی از دلبندتون خیال‌تون راحت باشه و عکس‌های خوشگل بگیرید. در انتهای همین مطلب هم میتونید مشکلات مامان‌های دیگه موقع عکاسی از کوچولوهاشون و راه‌حل‌ها رو هم بخونید.

عکاسی در خانه از نوزاد

بچه ها در سال‌های اول تولد سریع تغییر می‌کنند و کارهای جدیدی انجام میدن. تا حالا به عکاسی از این لحظه‌ها فکر کرده بودید؟ اگه نتونید عکس خوب بگیرید و این لحظات تکرارنشدنی رو از دست بدید چی؟لحظاتی مثل ماهگردهای مختلفش، اولین لبخندش، اولین دندان، اولین کوتاهی مو، اولین بار که غذای جامد میخوره و … .

عکاسی در خانه از نوزاد
عکاسی در خانه از نوزاد

۱۵ راز عکاسی از نوزاد و کودک در خانه

عکاسی در خانه از نوزاد

۱٫ اول از همه به او شیر یا غذا بدید تا سیر باشه و موقع عکاسی کلافه نشه.

۲٫ به کوچولوتون لباس‌های راحت، لطیف و مناسب فصل و دمای اتاق بپوشایند تا خوش‌اخلاق بمونه. اگه میخواهید به او لباس نازک بپوشانید، این نکته رو در نظر بگیرید که دمای اتاق کمی گرم باشه اما نه در حدی که کوچولوتون به خاطر گرما کلافه بشه و گریه کنه.

عکاسی در خانه از نوزاد
عکاسی در خانه از نوزاد

عکاسی راحت و ارزان در خانه

با محصولات خاطره‌ساز چندماهمه

۳٫ قبل از اینکه دلبندتون رو به صحنه عکاسی بیارید، همه چیز رو آماده کنید، تاکید می‌کنیم همه چیز را آماده کرده باشید! یعنی همه تزیینات چیده شده و آماده باشد، تنظیمات دوربین و یا موبایل‌تون رو انجام داده باشید و فقط آماده عکس گرفتن باشند. اگه زمان عکاسی از نوزاد و یا کودک کوتاه باشد، کلافه نمیشه و میتونید عکس‌های خوشگلی بگیرید.

۴٫ زمینه و یا تم عکسی که انتخاب می‌کنید، ترجیحا رنگ‌های روشن باشه. از پارچه‌ها و ملحفه‌های تمیز و اتو شده استفاده کنید.

عکاسی در خانه از نوزاد

۵٫ سعی کنید بکگراند و زمینه عکس خلوت باشه و اطراف کوچولوتون رو با تزیینات زیاد شلوغ نکنید.

عکاسی در خانه از نوزاد

۶٫ از اسباب‌بازی استفاده کنید تا هم دلبندتون سرگرم بشه و هم عکس‌هاتون خوشگل‌تر بشه.
۷٫ از یه حالت و ژست کوچولوتون، چندین عکس پشت سرهم و با فاصله زمانی کم از همدیگه بگیرید تا بعدا بتونید از بین اونها بهترینش رو انتخاب کنید.
۸٫ تجربه نشون داده که حداکثر تا ۴۰ دقیقه شما زمان دارید تا از کوچولوتون عکس بگیرید وگرنه خسته و اذیت میشه. همین مدت ۴۰ دقیقه هم باید برای او تنوع داشته باشه و در طول عکاسی سرگرم بشه.

عکاسی در خانه از نوزاد

۹٫ عکس‌هاتون داستان داشته باشه. مثلا از لحظه‌ای که می‌خواهید کوچولوتون رو بخندانید تا وقتی می‌خندد، عکس‌های متوالی از او بگیرید.

عکاسی در خانه از نوزاد

۱۰٫ برای عکاسی در خانه، از عادت‌های اونها استفاده کنید. یعنی اگه بعد از انجام دادن کار خاص یا صدای خاصی از جانب پدر یا مادر، کوچولوتون واکنش خاصی نشون میده،‌ اون کار رو انجام بدید.

 

عکاسی در خانه از نوزاد

 مثلا واکنش دلبندتون بعد از اینکه اونو صدا میزنید اینه که با لبخند به شما نگاه کنه، پس دوربین یا موبایل‌تون رو آماده در حالت عکس بگذارید و زاویه و نور رو هم تنظیم کنید، وقتی همه چیز آماده شد، کودک‌تون رو صدا بزنید و وقتی به شما نگاه کرد، سریعا چند عکس بگیرید.

عکاسی در خانه از نوزاد

۱۱٫ وسط عکاسی از نوزاد، به اونها استراحت بدید و سرگرم‌شون کنید. اگه لازمه بهشون غذا بدید یا پوشک و لباسشون رو عوض کنید و اونها رو به یه محیط دیگه ببرید و بعد از چند دقیقه دوباره به صحنه عکاسی بیارید.
۱۲٫ چراغ‌های بالای سر و فلاش دوربین رو خاموش کنید و از نور طبیعی پنجره استفاده کنید. چراغ‌های سقفی، روی صورت کوچولوها یا در قسمتی از عکس‌ها سایه‌های رنگی عجیب و غریب میندازه، و به طور کلی برای عکاسی توصیه نمیشه.

۱۳٫ نور پنجره،‌ روز به روز (بسته به آب و هوا) و اتاق به اتاق (بسته به جهتی که رو به آن است) و ساعت به ساعت (با حرکت خورشید در آسمان) تغییر میکنه. برای فهمیدن بهترین مکان برای عکاسی، کمی آزمون و خطا لازمه. برای آزمون و خطا فقط کافیه که دوربین یا موبایل‌تون و یک شی فرضی مثل عروسک رو بردارید و به عنوان سوژه‌ی عکاسی ازش استفاده کنید. در ساعت‌ها و قسمت‌های مختلف خونه، نور و کیفیت عکس رو مقایسه کنید تا بهترین ساعت و بهترین جای خونه برای عکاسی از کوچولوتون رو متوجه بشید.

عکاسی در خانه از نوزاد

۱۴٫ جهت نور مهمه. وقتی یه نقطه با نور خوب رو انتخاب کردید، باید این نکته رو هم درنظر بگیرید که کوچولوتون در کدوم قسمت نسبت به پنجره باید دراز بکشه یا بشینه. از سمتی که نور می‌آید و به جهتی که به صورت کودک شما برخورد می‎میکنه توجه کنید A و B هر دو جهت درست هستند. هر دو را امتحان کنید، اما احتمالاً خواهید دید که جهت B به طور کلی گزینه بهتری است.

در هر صورت از حالت C و D اجتناب کنید، چون روی صورت کودک، سایه می‌اندازند. به طور کلی، کوچولوتون رو در جایی که بالای سر او نزدیک به پنجره است یا پایین پای او نزدیک به پنجره است نگذارید.

عکاسی در خانه از نوزاد

مستقیماً بالای نوزاد بایستید. کاملاً طبیعیه که برای عکاسی از نوزاد، او را روی زمین بخوابانیم. اگه با زاویه درستی عکس نگیرید، پایین تنه نوزاد بزرگتر از بالاتنه او به نظر میرسه و عکسش زشت میشه. پس نباید نزدیک پاهای کودک بایستید، بلکه باید لنز دوربین دقیقا بالای کوچولوتون قرار بگیره.

عکاسی در خانه از نوزاد

سوالات و مشکلات متداول عکاسی از کوچولوها در خانه + راه‌حل

سوال ۱: هر وقت سعی می‌کنم از کودکم عکس بگیرم، شروع به گریه میکنه. چطوری میتونم از خنده یا لبخند او عکس بگیرم؟

راه‌حل: موقع عکاسی، از اعضای خانواده یا دوستانی کمک بگیرید که میتونن توجه کوچولوتون رو جلب کنند. می‌تونید از عروسک‌ها و یا جغجغه‎هایی که دوست دارند استفاده کنید و حرکات خنده‌دار و بامزه با اونها انجام بدید تا دلبندتون بخنده.

 اگه تنهایی عکاسی می‌کنید میتونید بالای سر خودتون و یا پایین دوربین یا موبایل‌تون عروسک آویزان کنید. بهترین کار اینه که مدام عکاسی کنید و از رازهای عکاسی از نوزاد و کودک در خانه که در بخش قبل به اونها اشاره شد استفاده کنید.

عکاسی در خانه از نوزاد
عکاسی در خانه از نوزاد

سوال ۲: کودک من موقع عکاسی، از فلاش دوربین تعجب میکنه ومیترسه. برای رفع این مشکل چه کاری میتونم انجام بدم؟

راه‌حل: برای عکاسی از کوچولوها بهتره از فلاش دوربین یا موبایل استفاده نکنید، چون این نور شدید و خشن است و به چشم اونها آسیب میزنه. ازنور طبیعی پنجره استفاده کنید و با پرده یا پارچه شدت اونو تنظیم کنید. چراغ‌های سقفی هم گزینه‌های خوبی برای عکاسی نیستند چون روی صورت کوچولوها ساه میندازن. جهت نور در عکاسی خیلی مهمه که در بخش قبل در همین مطلب با رسم شکل به طور کامل توضیح داده شد.

عکاسی در خانه از نوزاد

سوال ۳: چطوری از نوزادی که هنوز قادر به نشستن نیست، عکاسی در خانه انجام بدیم؟

راه‌حل: میتونید کوچولوتون رو روی زمین بخوابانید و از تم‌های عکاسی جذاب استفاده کنید. جهت نور و نحوه‌ی عکاسی در این حالت بسیار مهمه و به شما کمک میکنه تا عکس‌های حرفه‌ای تر بگیرید. اگه از ابتدا ابن مطلب رو مطالعه کرده باشید، پس با نکات مربوط به نور و نحوه‌ی عکاسی آشنا هستید.

عکاسی در خانه از نوزاد
عکاسی در خانه از نوزاد
عکاسی در خانه از نوزاد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.