به راحتی در خانه جایگاه عکس نوزاد درست کنید!

ساخت جایگاه عکس نوزاد در خانه با ایده های جدید - چندماهمه

 

چندماهمه / عکاسی – یکی از نیاز های مهم برای عکاسی از نوزاد در خانه جایگاه یا زمینه عکاسی است. یک زمینه زیبا می تواند جذابیت عکس شما را چندین برابر کند. در اینجا روش درست کردن جایگاه عکاسی زیبا و جدید با وسایل ساده در خانه را می آموزید. این جایگاه ها می تواند با سبد و تشت های ساده، با لباس های قدیمی یا روی تخت خواب گرفته شود.

 

ساخت جایگاه عکس نوزاد با تشت یا سبد در خانه

با یک تشت یا سبد ساده می توانید یک جایگاه عکاسی مناسب درست کنید. یک پتوی نازک بردارید و آن را لوله کنید، آن را حالت دایره ای داخل تشت قرار دهید. سپس یک پتوی تک رنگ یا پارچه خز یا هر پارچه ای که طرح زیبا و یا یک رنگی دارد را روی تشت قرار دهید.

می توانید برای زیبایی بیشتر از یک پارچه دیگر نیز استفاده کنید.

 

بعد به آرامی نوزاد را روی تشت قرار دهید و از بالای سر از او عکس بگیرید. اگر کودک شما بیش از پنج یا شش ماه سن دارد بهتر است از سبد های بزرگ استفاده کنید.

 

اگر می خواهید برای جایگاه عکاسی از سبد استفاده کنید، باید سبدی انتخاب کنید که دیواره های آن کوتاه باشد. می توانید به جای پتو از بالشتک های کوچک برای پر کردن کف سبد استفاده کنید.

 

سپس روی سبد را با یک پارچه مناسب بپوشانید. اگر می خواهید سبد در تصویر مشخص نشود می توانید پارچه را طوری روی سبد قرار دهید که از آن آویزان شود. نوزاد را درون سبد بگذارید و از بالای سر او عکس بگیرید.


بیشتر بخوانید: تم تولد کودک مدل بستنی برای عکس تابستانی


ساخت جایگاه عکس نوزاد با لباس های قدیمی

با لباس های کاموایی یا لباس هایی که پارچه زیادی در آن به کار رفته است می توانید یک جایگاه زیبا برای عکس کودک خود درست کنید. ما می خوایم یک حلقه پارچه ای درست کنیم که نوزاد را در وسط آن قرار دهیم.

برای این کار به یک حلقه نیاز دارید. می توانید از حلقه های آماده در بازار استفاده کنید. همچنین می توانید درب ظرف های پلاستیکی بزرگ را سوراخ کنید و به شکل حلقه در آورید.

سپس یک قسمت از لباس را به حلقه گره بزنید و بقیه لباس را به دور آن بپیچید.

 

انتهای لباس را با سنجاق روی حلقه وصل کنید.

 

به همین راحتی یک حلقه پارچه ای برای عکاسی از نوزاد در خانه درست شد. حال یک کوسن یا حوله چندلایه را درون حلقه قرار دهید. سپس نوزاد را روی آن گذاشته و عکس بگیرید.


بیشتر بخوانید: ژست های زیبای عکس نوزاد با پدر و مادر در خانه


عکاسی از نوزاد در خانه با جایگاه های آماده

برای عکس گرفتن از نوزاد در خانه می توانید از یک روش ساده استفاده کنید. برای این کار روی یک میز را با تشک بپوشانید. سپس روی آن یک ملافه زیبا بکشید.
حال کافی است یک نفر در کنار میز بایستد و یک پتو یا پارچه دیگر را به عنوان پس زمینه با دست بالا نگه دارد. اگر کمکی ندارید می توانید دو صندلی کنار هم قرار دهید و  پتو را روی آنها آویزان کنید.

 

همچنین می توانید به راحتی یک جایگاه عکاسی سریع درست کنید. یک نفر را روی زمین بنشانید و پتویی که می خواهید زمینه کار باشد را روی شونه او بیاندازید و تا پایین پای او بیاورید. سپس نوزاد را در آغوش قرار دهید و از نمای نزدیک عکس بگیرید.

بیشتر بخوانید: ایده های جالب عکس ماهگرد نوزاد همراه با دانستنی های مفید

 

نمونه های ساده برای عکس خانگی نوزاد

 


ساخت جایگاه نورانی برای عکس نوزاد

با چراغ های ریسه ای و یک پارچه سفید می توانید یک تم زیبا برای عکاسی از نوزاد در خانه درست کنید. پـارچه باید بزرگ باشد که بتوانید آن را از بالای تخت تا روی آن بکشید. سپس چراغ ریسه ای را با گیره به بالای تخت وصل کنید. (چراغ ریسه ای را می توانید از فروشگاه آنلاین چندماهمه تهیه کنید.)

 

بعد یک بالش یا کوسن مخصوص روی تخت قرار دهید. نوزاد را به شکم روی آن بگذارید.

 

توجه کنید که پشت سر نوزاد باید چراغ های ریسه ای باشد.

 

حال از روبرو از نوزاد عکس بگیرید. اگر می خواهید عکس ها جذابتر و رویایی‌تر شود از فیلتر دیافراگم دوربین استفاده کنید. اکثر گوشی های هوشمند نیز امکان دیافراگم را دارند. با توجه به عکس های زیر، درجه دیافراگم را تنظیم کنید.

 

با لباس ها و تزیینات مختلف می توانید با این زمینه نورانی عکس های زیبا بگیرید.

 

اگر به عکاسی از نوزاد در خانه علاقه دارید پییشنهاد می کنیم از این مقالات دیدن کنید:


  • برای دیدن ایده های جدید و خلاقانه عکس های ماهگرد نوزاد و کودک، از پیج شبکه های اجتماعی ما دیدن کنید: 


    آدرس اینستاگرام چندماهمه
    کانال تلگرام چندماهمه
    کانال پینترست چندماهمه

4+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.