چگونه از نوزاد ۱۰ ماهه عکس بگیریم؟

 

چندماهمه / ماهگرد نوزاد – نوزاد ۱۰ ماهه می تواند بنشیند، چهار دست و پا برود و تا حدودی بایستد. کارهای بامزه زیادی انجام میدهد میخندد و حتی قهقهه می زند. پس سوژه های زیادی برای عکاسی خواهید داشت. باید بدانید کمی کارتان سخت تر می شود زیرا شاید کودک مرتب در حال تکان خورد باشد و نتوانید به راحتی از او عکس بگیرید.

در اینجا ژست عکاسی و  ایده های مناسب برای تزیین عکس نوزاد ۱۰ ماهه آورده شده است.

 

ایده عکس نوزاد ۱۰ ماهه در خانه

برای عکاسی از نوزاد ۱۰ ماهه ژست و ایده های زیادی می توانید بدهید. مثلا در حالت نشسته روی زمین یا مبل، در حالت ایستاده و چهار دست و پا رفتن می توانید از او عکس بگیرید. نوزاد ۱۰ ماهه معنی لغات و درخواست هایی که از او می شود را درک می کند. مثلا می توانید در حین عکاسی از او بخواهید بخندد، بنشیند یا بای بای کند.

اگر پارچه عکاسی از نوزاد دارید می توانید به صورت آویزان یا روی زمین از آن استفاده کنید.

پارچه عکاسی ماهگرد مدل شاخه زیتون

 

 

» بیشتر بخوانید: ژست های زیبای عکاسی از نوزادان دوقلو در منزل

 

نوزاد ده ماهه پرتحرک شده است و شاید نتوانید به راحتی او را برای عکاسی ثابت نگه دارید. او در این سن از دیدن عکس های جذاب دوق زده می شود.  ممکن است با استفاده از کتاب های عکس دار یا یا قاب عکس های بزرگ بتوانید توجه او را جلب کنید تا کمی آرام شود.
البته جالب است چند عکس از پشت صحنه های عکاسی و چالش های آن بگیرید و در خاطرات خود ثبت کنید.

پارچه عکاسی ماهگرد مدل کلاسیک

 

زمینه عکس را با وسایل دلخواه خود تزیین کنید. اگر نزدیک به مناسبت خاصی هستید می توانید نماد های آن را در تزیین زمینه عکاسی به کار ببرید.

 

استفاده از اسباب بازی ها و عروسک های کودک برای تزیین زمینه، علاوه بر زیبایی باعث می شود حواس کودک به آنها پرت شود و کمتر تکان بخورد.

 

عکس نوزادان دوقلو 10 ماهه - چندماهمه

 

حتی می توانید با عروسک ها یا وسایل دیگر عدد ۱۰ را روی یک زمینه تک رنگ درست کنید و عکس بگیرید.

 

 


بیشتر بخوانید: ترفندهای عکاسی از کودک در خانه


ایده عکاسی از نوزاد ۱۰ ماهه در فضای باز

خارج از خانه پر از منظره های زیبا و ناب برای عکاسی از کودک است. با کمک یک زیر انداز و چند وسیله تزیینی می توانید عکس های زیبایی از نوزاد بگیرید. اگرمی خواهید به سفر بروید پارچه های عکاسی را همراه خود ببرید و عکس های متفاوتی ثبت کنید.
می توانید از کودک در مقابل آثار باستانی معروف عکس بگیرید.

 

می توانید در دل طبیعت، در کنار دریا، رودخانه و یا در چمنزار ها از کودک عکس بگیرید. توجه کنید که بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز یک ساعت بعد طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب است.

پارچه ماهگرد نوزاد مدل شاخه زیتون

 

اگر آفتاب مستقیم می تابد بهتر است کودک را در سایه بنشانید و عکس بگیرید. در صورتی که عکس تاریک شد از فلاش دوربین برای تقویت نور استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید: عکس‌های پاییزی نوزادان با پارچه‌های عکاسی ماهگرد


مدل های متنوع عکاسی از نوزاد ۱۰ ماهه

برای تزیین تم عکاسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید به دلخواه خود زمینه را تزیین کنید. وسایل تزیینی و تم های عکاسی آماده، کاردستی های خانگی، اسباب بازی های کودک و هر وسیله دیگری می تواند برای آماده کردن زمینه عکس مناسب باشد.

مهم این است که بتوانید با چیدمان مناسب عکس دلخواه خود را بگیرید.

 

عکس نوزاد 10 ماهه با پارچه ماهگرد - چندماهمه

 

اگر کودک دوست ندارد روی زمین بخوابد او را روی زمینه عکاسی بنشانید. در کنار زمینه یک صندلی یا چهارپایه قرار دهید و برای عکاسی روی آن بایستید. دقت کنید که سایه خودتان روی زمینه نیفتد.

تخته سیاه فلش برای عکاسی در خانه

 

همان طور که گفتیم محدودیتی برای عکاسی از نوزاد وجود ندارد. می توانید به راحتی او را روی صندلی قرار دهید و از او عکس بگیرید. توجه کنید که صندلی را جایی قرار دهید که نور محیط مناسب باشد (تا حد امکان روبروی یک پنجره بزرگ باشد).

 

 

اگر نوزاد قادر به ایستادن است می توانید از او در کنار پارچه خاطره های نوزاد با اشاره به کلمه “ایستادم” عکس بگیرید.

 

یک ایده خلاقانه استفاده از پارچه و لباس های رنگی برای تزیین پس زمینه عکس نوزاد است. با شال، روسری، حوله و یا ملحفه می توانید یک زمینه زیبا همراه با عدد سن نوزاد درست کنید.

 

گل های طبیعی و مصنوعی هم ایده خوبی برای تزیین عکس نوزاد است.

 

از کودک در حالی که سرگرم انجام کاری است، عکس بگیرید. این مدل عکس ها به یادماندنی می شود و حالت طبیعی دارد.

 

اگر دوست دارید مدل و ایده های بیشتری در زمینه عکاسی از کودک یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را بخوانید:


 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.