ترفندهای عکاسی از کودک در خانه (۲)

 

چندماهمه / عکاسی – برای عکاسی از کودک ترفندهای ساده و جالبی وحود دارد که در این مقاله ، هفت مورد آن توضیح داده شده است. عکاسی در خانه مزایای زیادی دارد مثلا محدودیت زمانی ندارد همه وسایل کودک در اختیار شماست و کودک راحت است و می توانید عکس های طبیعی ار او بگیرید.

 

۱- حالت عکاسی متوالی دوست شماست

اگر دوربین شما حالت rapid fire که گاهی “عکسبرداری متوالی” نامیده می شود را دارد، همیشه از آن برای عکس گرفتن از کودکان استفاده کنید. این کار منجر به گرفتن عکس های متنوع می شود.

البته این مدل عکاسی هرچه بادا باد نیست! بلکه شانس شما را برای گرفتن یک عکس خوب افزایش می دهد.

 

عکس های دیجیتالی در اصل رایگان هستند، پس اگر سعی دارید عکس های جالب لحظه خاصی را بدست آورید، از گرفتن عکس های زیاد نترسید. بچه ها غیرقابل پیش بینی هستند و سریع حرکت می کنند، بنابراین گرفتن تعداد زیادی عکس به طور هم زمان می تواند به افزایش شانس به دست آوردن عکس خوب کمک کند.

توجه: سعی کنید عکس های اضافه و نامناسب را قبل از وارد کردن به رایانه حذف کنید. این کار باعث می شود بعد ها زمان زیادی برای پیدا کردن عکس های خوب تلف نکنید، اما مراقب باشید عکس های خوب را پاک نکنید!


۲- نور خوب و مناسب پیدا کنید

این نکته بسیار گسترده است و برای بهبود کلیه جنبه های عکاسی کاربرد دارد. اما در عکاسی از کودکان می توانیم با گفتن این جمله مسئله را ساده کنیم، تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید.

کودک را به پنجره نزدیک کنید، حتی اگر در طول روز اتاق روشن است، چراغ های داخلی را خاموش کنید. عکس زیر فقط با استفاده از نور یک پنجره در اتاق تاریک گرفته شده است.

 

“نور خوب” می تواند به معنای نوری جالب باشد، بنابراین دنبال لکه های کوچک نور در یک منطقه تاریک بگردید. در عین تاریک بودن محدوده می‌توانید سوژه را در همان لکه نور قرار دهید و فوکوس عکس را روی او بگذارید.

» یکی دیگر از نورهایی که عکس را خراب می کند نور خشن است، این نور اغلب در خورشید ظهر یا نور خورشید بسیار قویاسن که مستقیماً بالای سر باشد.
اگر در زمان عکاسی این اتفاق می افتد، باز هم می شود از کودکان که در حال بازی و خوشی در فضای باز هستند عکس بگیرید، اما برای اینکه عکس ها بهتر بشود، به آنها بگویید زیر سایه درخت بروند. با این کار نور صورت آنها نرمتر خواهد بود و منجر به ثبت تصاویر بسیار دلپذیر خواهد شد.


۳- از بریدن عکس نترسید

من در مورد بریدن عکس ها همان لحظه که عکس گرفته می شود صحبت می کنم نه در رایانه، زیرا هیچ پدر و مادری برای آن وقت ندارد.

اگر فکر می کنید بریدن عکس به چشم بیننده کمک می کند تا به آنچه مهم است توجه کند، از اینکه بخشی از قسمت‌های بدن فرزندتان و یا حتی صورت او را در عکس ببرید، نترسید.

بریدن پاهای یک سوژه در عکس برای یک عکاس آماتور که معمولاً سعی می کند پا و قسمتی از زمین را در هر تصویر بگنجاند، عجیب است. اگرچه به طور کلی در مورد بچه ها، زوم کردن عکس و بریدن پاهای آنها از بالای زانو یا از بالای مچ کاری عادی است.

 

اگر دوربین شما زوم دارد، با بزرگ‌نمایی در قسمت های مهم و بریدن قسمت بالای موها یا زیر گردن می توانید یک عکس مناسب از صورت کودک داشته باشید.


با محصولات خاطره ساز چندماهمه لذت یک عکاسی راحت در خانه را تجربه کنید

فروشگاه محصولات خاطره ساز چندماهمه


۴- سوژه را با زمینه ترکیب کنید

بسیاری از افراد به خاطر سادگی کار، هنگام عکاسی از کودکان آنها را در وسط قاب دوربین قرار می دهند. اما برای گرفتن عکس های متفاوت و جذاب‌تر بهتر است گاهی سوژه را وسط تصویر قرار ندهید.
با قرار دادن چهره کودک خود در یکی از خطوطی که قاب دوربین را به سه بخش تقسیم می کند، می توانید تصویری جالب تری ایجاد کنید.

 

برای انجام این کار ابتدا سوژه عکس را در نقطه وسط تنظیم کنید و دکمه دیافراگم را نگه دارید تا فوکوس خودکار را فعال کنید. سپس تصویر را مجددا تنظیم کنید، سوژه را در یکی از خطوط یک سوم قرار دهید و دکمه شاتر را فشار دهید.

برای نمایان کردن خطوط روی دوربین گوشی باید در تنظیمات گزینه ” Grid یا خطوط راهنمای دوربین” را فعال کنید.


۵- زمان مناسب عکاسی مهم است

شما می دانید چه زمانی کودکتان از همیشه خوشحال‌تر است و این بدون شک برای سایر کودکان در همان سن نیز یکسان است. کودک معمولا بعد از بیدار شدن از یک خواب خوب، بعد از خوردن میان وعده، هنگام بازی با اسباب بازی مورد علاقه خود خوشحال است.

زمان مناسب عکاسی را عاقلانه انتخاب کنید تا وقتی دوربین را برای عکس گرفتن  از بچه ها آماده می کتید خوشحال باشند و طبیعی به نظر برسند.

 

زمانی را انتخاب کنید که فرزندتان با یک اسباب بازی یا بازی و فعالیت خاصی حواسش پرت باشد. در این صورت می توانید یک عکس با حس خوشحالی واقعی و طبیعی بگیرید. بهتر است کودک کاملا از وجود دوربین بی اطلاع باشد.


بیشتر بخوانید: تزیین خوشمزه تم تولد کودک


۶- با بچه ها حرف بزنید

این مورد در بزرگسالان نیز جواب می دهد و یک نکته عالی برای گرفتن عکس های مناسب از کودکان، به ویژه بچه های کوچکتر است. مثلا از آنها یک سؤال بپرسید و صبر کنید به آن پاسخ دهند. یا حتی زمانی که در حال فکر کردن هستند سریع از آنها عکس بگیرید.

هنگامی که کودک در حال صحبت یا فکر کردن است، ذهنش از دوربین منحرف می شود و به شما این امکان را می دهد که یک عکس طبیعی به دست آورید.


۷- از وسایل بزرگترها استفاده کنید!

قرار دادن عینک آفتابی روی صورت کودک ممکن است فقط برای شما خنده دار باشد، اما با آن می توانید عکس های خنده دار نیز بگیرید! به کودکان لباس بزرگترها را بپوشانید و قبل از اینکه شروع به غرغر کنند چند عکس بامزه بگیرید. این عکس ها در کنار عکس های زیبا و فانتزی که قبلا گرفته اید خودنمایی خواهد کرد.

 

ترفندهای بیشتر برای عکاسی در خانه را در مقالات زیر ببینید:


 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.