کودک شما چگونه رشد می کند؟

سیلاب کلماتی که نوزاد از زمان تولدش تا به حال شنیده است به تدریج معجزه می‌کنند، با این حال درک نوزاد از کلمات بسیار متفاوت‌تر از توانایی‌ او برای استفاده از آنهاست. آواهای تولیدی‌ نوزاد تند تند می‌شود و او صداهایی مانند کلمات واقعی، عبارات و جملات تولید می‌کند. کودک شما فکر می‌کند که چیزی می‌گوید پس به او پاسخ دهید.

کودک بیشتر از آهنگ کلام متوجه منظور می‌شود تا خود کلمات. او متوجه شادی شما می‌شود. هر چقدر که با فرزندتان بیشتر حرف بزنید، چه به صورت مستقیم چه در حالی که کارهای دیگر را انجام می‌دهید، او بیشتر درباره ارتباطات یاد می‌گیرد.

* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 9 ماه و 3 هفتگی

تغییرات زندگی شما: دردسرهای خانه داری

وقتی خانه کثیف باشد، مضطرب می‌شوید، پس این کلمات قدرتمند را همیشه به خاطر داشته باشید: استانداردهای خودتان را پایین آورید. در حال حاضر نمی‌توان به همان تمیزی و منظمی قبل از تولد فرزندتان باشید، به ویژه اینکه در این سن او می‌تواند حرکت کند و همه چیز را در طول روز به هم بریزد.

برای اینکه احساس بهتری داشته باشید بر روی اهداف مشخص و قابل دسترسی تمرکز کنید. ابتدا ملزومات را فراهم آورید و سپس به سراغ کارهای پیچیده‌تر بروید. به گونه‌ای چیدمان خانه را عوض کنید که زندگی روزانه برایتان آسان شود. اگر امکان دارد از یک خدمتکار کمک بگیرید. سپس برنامه ریزی لازم را با همسرتان داشته باشید تا کثیفی‌ها به حداقل برسند.

می‌توانید در این مورد با والدین دیگر صحبت کنید. آن‌ها با شما همکاری و همدردی می‌کنند ومی توانند بسیار مفید باشند. (نقطه مناسب برای انجام این کار:  انجمنبرخورد با خانه داری)

بیشتر بدانیم: گلودرد میکروبی

 

آیا باید نگران گلودردهای میکروبی در فرزندم باشم؟

زیاد نگران نباشید. نوزادان به ندرت گلو درد می گیرند، حتی اگر واگیردار باشد. البته اگر شما و اطرافیان این مشکل را دارید، بهتر است که مراقب علایم باشید.

 

چگونه می‌توان به گلودرد میکروبی در نوزاد پی برد؟

لوزه‌ها ورم کرده و به رنگ قرمز روشن با خال‌های سفید درمی آیند. علایم دیگر گلو درد ممکن است بیش از چند روز ادامه یابند، دمای بدن بیشتر از 38 درجه سانتیگراد، سرماخوردگی، غدد لنفاوی متورم در زیر کام علایم دیگر گلودرد میکروبی هستند.

 

در صورتی که نوزاد مبتلا به گلودرد میکروبی باشد، چه باید کرد؟

در صورتی که علایم بالا در کودک مشاهده می‌شود و مشکل قورت دادن، نفس کشیدن و باز کردن دهانش را دارد با پزشک تماس بگیرید. اگر آزمایش استرپتوکوک مثبت باشد پزشک آن را با آنتی بیوتیک درمان می‌کند. آنتی بیوتیک ها را به طور کامل به نوزاد بدهید حتی اگر به نظر کمی بهتر شده است. اگر درمان نیمه رها شود عوارض شدیدتری خواهد داشت.

برای اینکه نوزاد بتواند بهتر با احساس ناراحتی کنار آید، با انتقال حس محبت و دوست داشتن به او آب خنک بدهید. قبل از دادن هر گونه دارو با پزشک مشورت کنید.