کودک شما چگونه رشد می کند؟

در این هفته شخصیت فرزند شما به صورت واقعی در حال شکل گیری است. ممکن است بسیار اجتماعی باشد، به هر کسی که می‌بیند، لبخند بزند، یا کمی خجالتی باشد، صورتش را در هنگام دیدن غریبه‌ها پنهان کند. می‌تواند بسیار جسور به اطراف برود یا اینکه با دقت همه جا را بررسی کند. ممکن است خلق و خوی معتدل داشته باشید یا اینکه سریعاً حالاتش را تغییر دهید.

او به دنبال توجه شماست و ممکن است وقتی شما را می‌بیند، دست خود را تکان دهد. او ممکن است فکر خودش را داشته باشد و وقتی او را در صندلی ماشین یا کالسکه قرار می‌دهید، مخالفت کند.

* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 9 ماه و 4 هفتگی

تغییرات زندگی شما: ارتقای روحی

قرار نیست که برنامه‌های بزرگی برای تغییر حالات روحی و روانی‌تان بچینید. ایده‌هایی کوچک مانند موارد زیر می‌توانند انرژی و اشتیاق شما را احیا کند:

یوگا کار کنید: عمیق نفس بکشید. اگر یوگا را دوست ندارید، 10 دقیقه بدنتان را کشیده و دم و بازدم کنید.

حمام کنید: چند شمع روشن کنید، موسیقی بگذارید و برای خودتان هزینه کنید.

با مطالعه از دنیا فاصله بگیرید: خواندن کتاب یا مقاله می‌تواند عاملی برای فراموش کردن مشکلات و کمک به پرورش هوش باشد.

به خودتان برسید: به سالن زیبایی بروید مانیکور و پدیکور کنید و مدل موهایتان را تغییر دهید.

به سایرین کمک کنید: احساس رضایت و خشنودی ناشی از کمک کردن به دیگران مانند پختن کیک برای یک دوست فوق العاده است.

قدم بزنید: بیرون رفتن می‌تواند حالتان را دگرگون کند. فرزندتان را در کالسکه بگذارید و کمی قدم بزنید.

بیشتر بدانیم: آسان‌تر کردن زمان صرف غذا

 

چگونه می‌توان کاری کرد که کودک از غذا خوردن لذت ببرد؟

زمان صرف غذا را زمانی مناسب قرار دهید. اجازه دهید که کودک شما در مورد علایق غذایی‌اش بگوید. اصرار نکنید که حتماً باید غذایش را تمام کند یا همه چیز را امتحان کند بعضی عادات غذایی موقتی هستند. در صورت امکان او را بر روی صندلی بلند و به دور از عواملی که حواسش را پرت می‌کنند مانند تلوزیون قرار دهید. کاملاً به او توجه کنید و کمی تفریح به وعدهٔ غذایی‌اش بیافزایید مانند صداهایی که قاشق تولید می‌کند. یا صدای جویدن غذای او را تقلید کنید و تعداد تکه‌های باقی مانده در بشقاب او را بشمارید.

 

آیا کودک می‌تواند هر آنچه که اعضای خانواده می‌خورد، بخورد؟

بله فقط کافیست غذا را له کرده یا به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید البته غذا نباید در فهرست غذاهای ناسالم برای کودکان قرار داشته باشد. غذای داغ به او ندهید زیرا دهان نوزاد را می‌سوزاند. کودکان می‌توانند به گونه‌ای بزرگ شوند که همه طعم‌ها را دوست داشته باشند و کودک شما هم به غذایی که شما می‌خورید علاقه دارید زیرا شما هستید که می‌خورید!

 

آیا بیرون غذاخوردن شرایط را آسان می‌کند یا فقط دردسر است؟

بدون شک همه چیز آسان‌تر می‌شود، دیگر قرار نیست که شما غذا آماده کنید یا میزی را که کودک کثیف کرده، تمیز کنید. بسیاری از رستوران‌ها صندلی مخصوص کودک و اسباب بازی دارند. اما بعضی بچه‌ها حواسشان پرت می‌شود و به دلیل صداها و رنگ‌های موجود از غذاخوردن باز می‌مانند. باید امتحان کنید تا متوجه واکنش فرزندتان شوید.