کودک شما چگونه رشد می کند؟

به زودی زود متوجه خواهید شد که نوزادتان آمادهٔ خوردن غذاها با دست‌خود شده است و سعی می‌کند قاشق را از دست شما بگیرد. نوزادتان ممکن است اشتهای خوب اما دندان ناکافی داشته باشد، بنابراین با غذهایی شروع کنید که می‌تواند به راحتی آنها را در دهان کوچک خود حل کند.

می‌توانید از دانه‌های غلات یا قطعات کوچک موز، آواکادو، انبه یا پنیر نرم استفاده کنید. با گذشت زمان و رشد نوزاد، شما می‌توانید از غذای خود هم تکه‌های کوچکی به او بدهید. به منظور کاهش خطر خفگی در حالت نشسته و ثابت به او غذا بدهید.

* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 6 ماه و 3 هفتگی

تغییرات زندگی شما: زمانی را به خودتان اختصاص دهید

برای بیشتر والدینی که تازه پدر و مادر شده‌اند، آخرین اولویت خودشان است. مراقبت از نوزاد، کار کردن و انجام کارهای منزل همگی در رده‌های اول اهمیت قرار می‌گیرند. اما اهمیت دادن به خودتان هم ضروری است زیرا اگر به خودتان اهمیت ندهید، مراقبت از بقیه زندگی مشکل خواهد شد. اینکار مانند راندن ماشین بدون گاز است.

از آنجایی که نمی‌توانید به روز ساعتی را اضافه کنید سعی کنید که از زمان خود بهتر استفاده کنید. به خودتان سخت نگیرید مانند اینکه حتماً خانه بسیار تمیز باشید. روش دیگر برای اینکه زمانی را به خودتان اختصاص بدهید این است که  چند دقیقه‌ای صرفه جویی در فعالیت‌های روزانه‌ خود در نظر بگیرید. در صورتی که نیاز به کمک دارید از چیزی واهمه نداشته باشید (و پیشنهاد کمک را بپذیرید).

کار گروهی با همسرتان می‌تواند فشار را از روی شما بردارد. مراقبت از نوزاد می‌توان فرصتی مناسب برای تقسیم کارها باشد.

یک فعالیت فوق برنامه برای خودتان درنظر بگیرید، مانند کلاس ورزش یا صرف نهار با یک دوست.سپس برای تمامی وقت‌های استراحت خود برنامه ریزی کنید و کارهایی که باید انجام دهید را در این زمان‌ها قرار دهید.

می‌توانید در این راه از سایر والدینی که در زمان خود برنامه ریزی دارند و زندگی آسان‌تری را با صرفه جویی در وقت برای خودشان ساخته‌اند، کمک بگیرید.

بیشتر بدانیم: مراجعه به اورژانس

 

چه دلایلی باعث می‌شود که نوزاد به اورژانس نیاز پیدا کند؟

اینکه دوران نوزادی فرزندتان بدون مراجعه به اورژانس به اتمام برسد بسیار خوب است اما بهتر است آمادگی‌های لازم را داشته باشید. در میان دلایلی که چرا یک نوزاد ممکن است به درمان سریع نیاز داشته باشد باید به واکنش شدید آلرژی، انسداد روده یا حمله آسم شدید اشاره کرد. همچنین با راه افتادن کودک و تحرک بیشتر او ممکن است اشیا را قورت دهد و ضربه بخورد.

اگر نوزادتان مشکلات تنفسی به هر دلیلی دارد یا دچار شوک آنافیلاکتیک می‌شود یا به نظر آسیب مغزی دیده با اورژانس تماس بگیرید. در سایر مواقع اورژانسی می‌توانید ابتدا با پزشک نوزاد تماس بگیرید. با این حال اگر مطمئن نیستید بهتر است او را به اورژانس منتقل کنید.

 

چگونه می‌توان برای رفتن به اورژانس آماده شد؟

قبل از اینکه موقعیت اورژانسی ایجاد شود همیشه از نزدیکترین ایستگاه اورژانس و مسیری که باید از آن عبور کنید آگاهی داشته باشید. کارمندان اورژانس از شما می‌خواهند تا فرمی را پر کنید، پس بهتر است که اطلاعات بیمه درمانی و شماره و نام پزشک فرزندتان را به همراه داشته باشید.

 

چگونه می‌توان به آرامش کودک در این شرایط کمک کرد؟

به فرزندتان نشان دهید که آرام هستید و همه چیز تحت کنترل است. اطمینان فیزیکی هم مهم است اما زیاد درگیر آن نشوید. فرزندتان ممکن است تنها به کمی آرامش و توجه نیاز داشته باشد تا اضطرابش از بین برود. پوشک، لباس اضافه، کتاب‌ها یا اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش و غذا برای یک یا دو وعده به همراه داشته باشید. از پرستاران بپرسید که آیا می‌توان به نوزاد غذا داد یا خیر (ممکن است نیاز باشد که منتظر نتیجه اشعه ایکس باقی بمانید).