کودک شما چگونه رشد می کند؟

با دنبال کردن یک روند شبانه که شامل حمام یا قصه گویی می‌شود، می‌توان نوزاد را خواباند. بهتر است که از یک روند ثابت پیروی کرد تا نوزاد به آن عادت کند، برای مثال: به او غذا بدهید، حمامش کنید، لباس خواب او را تنش کنید، یک کتاب بخوانید، لالایی بخوانید یا موسیقی پخش کنید و سپس او را در تخت قرار دهید.

روند مکرر شبانه زمان کافی را برای ارتباط و سپس آرامش به کودک ایجاد می‌کند. ممکن است بخواهید فعالیت‌های قبل از خواب را با کمک همسرتان انجام دهید (شما حمامش کنید، او داستان بخواند و غیره). یا برای اینکه هر دوی شما استراحت کافی داشته باشید، هر شب یک نفر مسئول تمام کارها شود.

* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 4 ماه و 4 هفتگی

تغییرات زندگی شما: مراقبت از خودتان

پس از موج تغییراتی که با آمدن نوزاد در زندگی شما  ایجاد شده، بسیاری از والدین احساس می‌کنند که سرشان را از ماسه‌ها بیرون آورده‌اند تا دنیای بزرگتری را کشف کنند، دنیایی که پس از تولد فرزندشان ایجاد شده است. مکرر بودن و ناتمامی مراقبت از نوزاد می‌تواند بسیار متفاوت از کارهای دیگر باشد به ویژه اگر شما دارای شغلی هدفمند یا روابط مستمر با بزرگسالان هستید.

پنج روش برای بازگرداندن تعادل قبلی به زندگی‌تان:

۱. عضو گروه والدین شوید: به دنبال گروهی بگردید که خواسته‌ها و پیشنهادات مناسبی با توجه به نیازهای شما دارد. بسیاری از جوامع دارای گروه‌هایی مانند مادران شیرده، والدین رنگین، والدین کارمند، والدین کتاب خوان، والدین خانه دار و بسیاری موارد دیگر هستند، یا اینکه ممکن است بتوانید گروه همسایگان را پیدا کنید. شما می‌توانید به وبلاگ‌های والدین سر بزنید تا کمی از تجربیات آنها برای مدیریت اوضاع استفاده کنید.

۲. ارتباطتان را حفظ کنید: با دوستان، خانواده و سایر والدین در انجمن کودکان یا رسانه‌های اجتماعی در ارتباط باشید یا اینکه به کافی شاپ و پارک نزدیک خانه‌تان بروید.

۳. مدتی با خودتان تنها باشید: مطمئن شوید که استراحت کافی دارید، به خودتان برسید و حداقل هفته‌ای یکبار به تنهایی بیرون بروید. بهتر است که نیم ساعت در هر روز  را به خود اختصاص دهید که این میزان می‌تواند زمان خوابیدن فرزندتان باشد.

۴. مطالعه کنید: کتابی را تهیه کنید و در زمان خوابیدن فرزندتان آن را مطالعه کنید. حتی اگر فقط هر روز چند صفحه می‌خوانید، می‌توانید به دنیای دیگری سفر کنید و چیزهایی جدیدی فرا بگیرید.

۵. گفتگوی دلنشینی با یک بزرگسال داشته باشید: گفتگو در هر قالبی مانند تلفن، رو در رو، چت با دوستان، نزدیکان یا همسرتان می‌تواند انرژی مضاعفی را به شما تزریق کند.

بیشتر بدانیم: سندرم تکان دادن سر نوزاد