کودک شما چگونه رشد می کند؟

زمانی خوبی است که مفهوم کمک کردن را به کودکتان آموزش دهید. با وجود اینکه او هنوز قادر به انجام این کار نیست با گذشت زمان از اینکه اسباب بازی‌هایش را در گوشه‌ای بگذارد و به شما کمک کند تا اتاق را جمع کنید، شگفت زده می‌شود. بر روی عباراتی مانند لطفاً و ممنونم تاکید کنید و شرایط را فراهم کنید تا این عبارات را تکرار کند.


* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 11 ماه و 3 هفتگی

تغییرات زندگی شما: کاهش هزینه‌های غذایی

با وجود اینکه هزینه‌های خواربار یکی از بیشترین هزینه‌های ماهیانه است، می‌توان آن را به راحتی کاهش داد زیرا متغیرهای زیادی را دربرمی گیرد.

قبل از اینکه نوع خریدتان را تغییر دهید، در مورد زمان خریدن فکر کنید. وقتی که همسرتان مراقب فرزندتان است می‌توانید به سوپرمارکت بروید. یا اینکه به صورت آنلاین خرید کنید. متمرکز عمل کنید و زمان بیشتری را صرف انتخاب نوع محصولات و حذف خریدهای غیرضروری نمایید.

بهتر است به نحوهٔ خرید خود توجه داشته باشید. همیشه کارت تخفیف و فهرست خرید ویژهٔ خود را به خاطر داشته باشید. فهرست غذاهای مصرفی خانواده را در نظر بگیرید و در صورت پایین بودن قیمت‌ها عجله کنید. یارانه‌ها قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

تغییرات خرید را درنظر بگیرید. در صورتی که مصرف زیادی دارید و محیط کافی برای ذخیره را در اختیار دارید، خرید عمده کنید. می‌توانید از جایگزین‌های گوشت با قیمت بهتر استفاده کنید. وعده‌های غذایی از پیش آماده را کاهش دهید، این قبیل غذاها شاید ارزانتر باشند اما الزاماً گزینهٔ مناسب نخواهند بود.

در نهایت به محل خریدتان توجه کنید. آیا فروشگاه محلهٔ شما ارزان‌ترین محصولات را عرضه می‌دارد؟ حالا که خانواده‌تان بزرگتر شده، بهتر است که در فروشگاه‌های بزرگ خرید کنید و هزینهٔ عضویت را در طول زمان بپردازید. در سوی دیگر، بازار مزرعه داران  کوچک محلی بهترین محل برای خرید محصولات فصلی خواهد بود.

مکیدن انگشت شصت

 

آیا باید نگران مکیدن انگشت شصت کودک بود؟

خیر. کودکانی که انگشت شصتشان را می‌مکند از مکانیزمی سالم برای آرام کردن خودشان استفاده می‌کنند. این تمایل طبیعی از محض تولد با بچه‌هاست و دلیلی برای نگرانی محسوب نمی‌شود.

 

آیا مکیدن انگشت شصت باعث مشکلات دندانی می‌شود؟

متخصصان در این مورد توافق نظر دارند که هیچ خطری وجود ندارد. بعضی معتقدند که بچه‌ها می‌توانند انگشت شصت خود را بدون تاثیرگذاری بر روی دندان‌ها تا 2 سالگی بمکند و اتحادیه دندان پزشکی آمریکایی اذعان دارد که احتمال ادامهٔ این روند تا سن 4 و 5 سالگی وجود دارد.

 

آیا پستانک انتخاب بهتری نسبت به مکیدن انگشت است؟

پستانک‌ها روشی خوب برای آرام شدن بچه‌هاست، اما نمی‌توان گفت که بهتر هستند. فرزندتان ممکن است به شما برای برداشتن پستانک وابسته شود،ممکن است آن را از بیاندازد یا پستانک کثیف شود. کودکان معمولاً قبل از اینکه به سلامت دندان‌هایش آسیبی رسیده شود، پستانک را کنار می‌گذارند. بعضی از آنها انگشت شصت را به پستانک ترجیح می‌دهند، پس اجازه بدهید که کودک خودش برای خودش تصمیم بگیرد.