یادگیری بیشتر در مورد زبان

با وجود اینکه در این مرحله لغات کودک متشکل از تنها چند کلمه ساده به علاوه مامان و بابا است، جملات کاملی که می‌گوید بیشتر شبیه به حرف زدن به یک زبان خارجی است. جوری واکنش دهید که انگار متوجه می‌شوید.

کودک شما ممکن است بتواند به سؤالات ساده پاسخ دهد، به ویژه اگر با حرکات دست مفهوم خود را بهتر به او مننقل کنید. برای مثال دهانت کجاست و اشاره کنید. یا بگویید فنجان را به من بده و به شی اشاره کنید. او ممکن است به روش خود پاسخ دهد و از حالات خودش استفاده کند مانند تکان دادن سر برای نشان دادن نه!


به او کمک کنید تا مفید باشد

حالا که او پذیرنده یادگیری است زمانی خوبی است که به او آموزش دهید چگونه مفید باشد. بر روی کلمات لطفاً و ممنون تاکید کرده و تمیز کردن اسباب بازی‌ها را تبدیل به یک بازی جذاب کنید. با وجود اینکه او هنوز متوجه ایده اصلی نمی‌شود، برای آموزش زود نیست. کارها را به وظایف کوچک تر تقسیم کنید. در این سن لازم است که در کنارش کار کنید.

اسم اشیا را بگویید

بستگی به شما دارد که به ارتباطات میان اشیا و سایر نام‌ها کمک کنید یا خیر هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، دایره لغات کودک هم بیشتر خواهد بود.

با کودک خود صحبت کنید و بر روی اشیا نام بگذارید. پله‌ها را در حالی که بالا می‌روید، بشمارید و به نام و رنگ میوه‌ها و سبزیجات در فروشگاه اشاره کنید. کتاب تصویری برای او بخوانید و از او بخواهید تا به اشیا اشاره کرده و نام آنها را بگوید.

نظرش را بخواهید: از او بپرسید که آیا دوست دارد جوراب‌های قرمز بپوشد یا آبی، یا اینکه دوست دارد با خانه سازی هایش بازی کند یا حلقه‌های چسبان. به او  دو گزینه بدهید. او ممکن است پاسخ ندهد اما کمی بعد شما را شگفت زده می‌کند.


به خاطر داشته باشید، نوزاد شما منحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.