۱۰ نکته برای محافظت از فرزندتان در برابر ویروس کرونا

طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، موارد کمی از ابتلای کودکان و نوزادان به ویروس کرونا گزارش شده است و یا علایم بیماری مانند بزرگسالان در آنها نمود نمی‌کند، اما با این وجود باز هم رعایت نکات ساده بهداشتی برای کودکان لازم است.

وظیفه شما به عنوان یک مادر یا پدر، دور کردن اضطراب از خودتان و عدم انتقال استرس به فرزندانتان است زیرا اضطراب سطح ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

موارد زیر را رعایت کنید و اگر کودکتان در سن یادگیری‌ست به او نیز آموزش دهید.

۱) از خانه بیرون نروید.

حتی الامکان از منزل خارج نشوید و از رفت‌وآمدهای غیرضروری بپرهیزید. شرایط کنونی برای مسافرت، گردش، تفریح، دیدن پدربزرگ و مادربزرگ و دوستان و… مناسب نیست. مسئولیت اجتماعی ما این است که با بیرون نرفتن از خانه از خودمان، عزیزانمان، پرستاران، دکترهای زحمتکش و تک تک افراد جامعه‌مان محافظت کنیم.

۲) در صورت امکان، آنلاین خرید کنید.

همانطور که گفته شد بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بیرون نرفتن است. اگر نیاز به وسایلی دارید که امکان خرید آنلاین آنها فراهم است، به راحتی به صورت آنلاین خرید کنید. با وجود ضدعفونی تمام وسایل هم در محل ارسال و هم در پست، بسته وسایل را خودتان نیز ضدعفونی کنید.

 

اگر مجبورید سرکار یا بیرون بروید موارد زیر را رعایت کنید:

۳) درست شستن دست‌ها را یاد بگیرید و آموزش دهید.

برای محافظت در برابر ویروس کرونا، باید مرتب دستهایتان را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. این ویدیوی کوتاه را برای یادگیری نحوه صحیح شستن دست‌ها ببینید.

 

۴) به بچه‌ها آموزش دهید که دست ندهند.

در این شرایط، دست دادن با کودک و بغل کردن و بوسیدن مخصوصا در نوزادان کار صحیحی نیست. پس در صورت نیاز به کودکتان آموزش دهید که با کسی دست ندهد و خودتان هم اجازه ندهید کسی کودک و یا نوزادتان را در آغوش بگیرد و ببوسد.

 

۵) کیف و کفش‌ها را دم در بگذارید.

برای اینکه ویروس از خارج به داخل خانه منتقل نشود پس از وارد شدن به خانه، کیف و کفش‌ها را کنار در بگذارید، لباس‌هایتان را سریعا عوض کنید و قبل از دست زدن به صورتتان دست‌هایتان را بشویید. وسایلی که زیاد از آنها استفاده می‌کنید مانند گوشی را ضدعفونی کنید.

 

۶) از رفتن به مکان‌های شلوغ خودداری کنید.

اصلی‌ترین مکان‌های شیوع ویروس کرونا سوپرمارکت‌ها، بیمارستان‌ها و پمپ‌بنزین‌هاست. فقط با رعایت تمام نکات بهداشتی به این مکان‌ها وارد شوید و از بردن کودکان به این مکان‌ها خودداری کنید.

 

۷) خانه را هر چند وقت یکبار ضدعفونی کنید.

محل‌ها و وسایلی که زیاد استفاده می‌شود را حتما ضدعفونی کنید. برای مثال دستگیره یخچال، دستگیره‌ی کنار پله‌ها، تبلت و گوشی‌ها و عروسک‌هایی که کودکتان زیاد استفاده می‌کند.

 

۸) بچه‌ها را سرگرم کنید.

می‌توانید در حیاط خانه بازی کنید یا سرگرمی‌ها و کاردستی‌های مختلف را با فرزندتان امتحان کنید.

 

۹) با دادن اطلاعات و آموزش صحیح به فرزندان اضطراب را از آنها دور کنید.

استرس و اضطراب سطح ایمنی بدن را پایین می‌آورد. پس با رعایت تک تک نکات بهداشتی ترس و اضطراب را کنار بگذارید.

 

۱۰) تمام وقتتان را صرف خواندن اخبار نکنید.

گوش دادن مداوم به اخبار منفی موجب اضطراب و استرس می‌شود. زمانی را برای آفلاین شدن کامل از اینترنت و تلویزیون در نظر بگیرید و این مدت را در کنار خانواده بگذرانید و در مورد هر چیزی به جز اخبار منفی صحبت کنید.

 

مطالب زیر برای ساخت کاردستی کودکان در خانه پیشنهاد می‌شود:

کاردستی های ساده و سرگرم کننده برای کودکان

آموزش ساخت کاردستی کودک در خانه

ایده عکس خانگی نوزاد با نکات موثر در عکاسی

4+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.