تم عکاسی واکسن نوزاد و اطلاعات مفید برای واکسن

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

چندماهمه – برای حفظ سلامتی و مراقبت از کودک در برابر بیماری های مختلف، باید طبق برنامه تعریف شده در مرکز بهداشت از بدو تولد تا کودکی و نوجوانی واکسن های مورد نیاز تزریق شود. در اینجا ابتدا واکسن هایی که باید تا دو سالگی به نوزاد تزریق شود را ذکر می کنیم، سپس ایده های مختلف برای تزیین تم عکاسی واکسن نوزاد را پیشنهاد می دهیم.

 

واکسن های نوزاد تا یک‌سالگی

اولین واکسن‌هایی که به نوزاد ترزیق می شود شامل واکسن ب ث ژ (BCG) ، واکسن خوراکی فلج اطفال (OPV) ، واکسن تزریقی هپاتیت B (اولین تزریق) است. این واکسن ها بعد از تولد نوزاد و قبل از مرخص شدن از بیمارستان به او تزریق می شود.

 

واکسن دوماهگی نوزاد

در دو ماهگی واکسن های هپاتیت B ، فلج اطفال، DTaP (دیفتری، کزاز و سل) و Hib به نوزاد تزریق می شود. نوزاد با مصرف این واکسن ها در برابر بیماری های مننژیت، پنوموکوکال، محافظت در برابر عفونت‌های باکتریایی، عفونت گوش و مننژیت، روتاویروس (قابل انتقال از دهان) و اسهال شدید ایمن می شود.

تم عکاسی واکسن نوزاد در دو ماهگی- چندماهمه
تخته سیاه فانتزی چندماهمه

 

واکسن چهارماهگی نوزاد

در چهار ماهگی واکسن سه گانه تزریقی دیفتری، کزاز و سیاه سرفه(DTaP)  و واکسن فلج اطفال (OPV) به نوزاد داده می شود.  قطره فلج اطفال خوراکی است که برای جلوگیری از بروز بیماری فلج اطفال باید حتما به کودک داده شود. بیماری فلج اطفال می تواند باعث از کار افتادن بعضی از اندام های بدن به صورت دائمی شود.

هر زخم یا شکافی روی پوست خطر بیماری کزاز را به همراه دارد. باکتری کزاز فقط در محیط بدون اکسیژن رشد می‌کند به همین دلیل زخم‌های سطحی خطر کمتری در رابطه با بیماری کزاز ایجاد می‌کنند. با واکسیناسیون صحیح می‌توان به طور کامل از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

تم عکاسی واکسن نوزاد در چهار ماهگی- چندماهمه
پارچه ماهگرد نوزاد مدل شاخه زیتون

 

واکسن شش ماهگی نوزاد

پزشک واکسن‌های Hep B، DTaP، PCV، Hib و روتاویروس را تجویز می‌کند. واکسن Hep B (یا HBV) در مقابل ویروس عامل هپاتیت B، واکسن DTaP در مقابل ویروس‌های عامل دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، واکسن PCV در مقابل مننژیت باکتریایی، ذات الریه و عفونت گوش ایمنی سازی می‌کنند.

همچنین واکسن Hib از آنفولانزا هموفیلی باکتری نوع b و واکسن دهانی روتاویروس از ویروسی که باعث آنفولانزا شکمی می‌شود، جلوگیری می‌کنند. به علاوه اگر در فصل آنفولانزا به مریض‌ها سر بزنید، ممکن است نوزادتان واکسن آنفولانزا را دریافت کند!

تم عکاسی واکسن نوزاد در شش ماهگی- چندماهمه

 

واکسن دوازده ماهگی نوزاد

واکسن ۱۲ ماهگی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های سرخچه، سرخک و اوریون به صورت همزمان در یک آمپول یا جداگانه (MMR) تزریق می‌شود. واکسن سرخچه‌ از ویروس سرخچه‌ی زنده و ضعیف شده تهیه شده و پادتن آن نه تنها در سرم خون، بلکه در ترشحات بینی و حلق افرادی که واکسن می‌زنند نیز بوجود می‌آید و اثر آن شبیه موقعی است که شخص مبتلا به بیماری سرخچه شده باشد.

واکسن سرخچه به صورت جداگانه یا توام با واکسن سرخک و اوریون (MMR) تهیه شده است، همچنین توام با واکسن آبله مرغان نیز تهیه شده (MMRV) و در بعضی از کشور‌ها در دو نوبت در ۱۲ ماهگی و ۴ تا ۶ سالگی تزریق می‌شود.

چگونه می‌توان درد واکسن را برای نوزاد کاهش داد؟

از پرستار بپرسید که آیا می‌توانید به جای اینکه نوزاد را بر روی میز آزمایش بخوابانید او را در بغل بگیرید. با صحبت کردن و ایجاد صداهای آرامش بخش و تشویق کننده او را آرام کنید.

نوزاد صدا و حرکات بدنی شما را دریافت می‌کند. پس از دریافت واکسن شیشه شیر یا پستانک را آماده کنید تا با مک زدن آن، گریه کردن نوزاد متوقف شود. بعضی شواهد نشان می‌دهد که شیر دادن به نوزاد در زمان ایمنی سازی اگر ممکن باشد باعث گریه و بی قراری کمتری خواهد شد. با این حال واکسن‌ها برای والدین دردناک‌تر از بچه‌ها هستند.


پیشنهاد چندماهمه: ۴۰ ایده ناب برای عکس ماهانه نوزاد


الگوی واکسن و دارو برای عکس نوزاد

اگر دوست دارید تلخی واکسن زدن به نوزاد خود را به شیرینی تبدیل کنید، می توانید با عکس های بامزه با تم واکسن این کار را انجام دهید. هرچه باشد واکسن زدن در جهت سلامتی فرزند شماست و باید برای آن خوشحال باشید. پس با چند عکس خاطرات این سلامتی را حفظ کنید.

در اینجا تعدادی الگوی واکسن و دارو آماده کرده ایم. الگو ها را با سایز دلخواه خود روی کاغذ یا مقوا درست کنید. بعد نمادهای واکسن را در کنار کودک قرار دهید و عکس بگیرید.

اگر الگوها را با کاغذ یا مقوای رنگی درست کنید عکس کودک زیباتر می شود.

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه

 

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه

 

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه

 

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه

 

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه

 

الگوی واکسن و دارو برای تم عکس نوزاد  - چندماهمه


چگونه یک آلبوم خاطرات کودکی برای فرزندم درست کنم؟


ایده عکس واکسن نوزاد

اکنون می توانید با نمادهای واکسن و دارو که درست کردید یک تم زیبا برای عکاسی درست کنید. اگر از پارچه ماهگرد نوزاد استفاده می کنید می توانید نماد های واکسن را روی آن تزیین کنید.
همچنین می توانید روی تخته سیاه گچی اطلاعاتی مثل روز واکسن زدن یا سن کودک را بنویسید.

تم عکاسی واکسن نوزاد در دو ماهگی- چندماهمهپارچه ماهگرد نوزاد مدل شاخه زیتون و تخته سیاه گچی

 

ایده تم عکس واکسن نوزاد - چندماهمهپارچه ماهگرد نوزاد مدل شاخه زیتون

 

با نقاشی روی تخته سیاه هم می توانید عکس های جالب و بامزه ای از خاطره واکسن زدن نوزاد خود درست کنید.

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمهتخته سیاه فانتزی چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد در دو ماهگی- چندماهمهتخته سیاه فانتزی چندماهمه

 

با پارچه ها و وسایل تزیینی دیگر در کنار نمادهای آمپول و قرص عکس های متنوع و زیبایی درست کنید. می توانید از این نمادها برای همه زمان هایی که به نوزاد واکسن می زنید استفاده نمایید.

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

تم عکاسی واکسن نوزاد - چندماهمه

 

اگر شما هم ایده ای برای تزیین عکس واکسن نوزاد دارید آن را با ما در میان بگذارید، یا آن را در شبکه های اجتماعی برای ما ارسال کنید.

اگر دوست دارید عکس های خاص و خاطره انگیز از کودک خود بگیرید، به شما پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را ببینید:

3+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.