۹ ترفند برای ویرایش عکس در Instagram مثل حرفه ای ها

 

چندماهمه / عکاسی – هر روز میلیون‌ها عکس از طرف کاربران در Instagram به اشتراک گذاشته می شود. قطعا دوست ندارید فالوورهای‌تان عکس های شما را در میان این همه پست که هر روز می بینند فراموش کنند. بنابراین، چه چیزی کاربران را به پستهای شما جذب خواهد کرد؟

یک عکس تمام عیار چه عکسی است؟ یک عکس کامل باید دارای ترکیب خوب، روشنایی، رنگ و تن های مناسب باشد. برای گرفتن یک عکس مطلوب باید از میزان مناسب فیلترها و افکت ها استفاده کنید.

 

۱- مطمئن شوید که روشنایی عکس مناسب است

اگر می خواهید یک تصویر عالی را در Instagram خود ارسال کنید، باید مطمئن شوید که عکس به خوبی روشن است. همیشه به یاد داشته باشید که روشنایی کلید اصلی برای به وجود آوردن یک عکس خوب و کامل است. صرف نظر از نوع عکاسی، هیچ ویرایش یا فیلتری نمی تواند عکس هایی با نور کم را به زیبایی یک عکس با نور مناسب در آورد.

تا حد امکان سعی کنید به جای نور مصنوعی از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید. اگر خارج از منزل هستید، بهترین زمان برای عکاسی صبح زود یا بعدازظهر است. نوزهای طبیعی در این زمان ها زیبا هستند و واقعا می توانند زیبایی عکس های شما را افزایش دهند.

لوسیانا پینتو، معمار رمی، از نور طبیعی در تصاویرش استفاده می کند. در تصویر زیر، معمار به زیبایی از نور طبیعی برای عکاسی از اتاق نشیمن استفاده کرده است.

عکاسی با نور طبیعی -ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۲- از اشکال، رنگ‌ها و خطوط استفاده کنید

عکس های Instagram شما باید خطوط، اشکال و رنگ های قدرتمند داشته باشند تا بین دیگر عکس ها بهتر دیده شود و جلب توجه کند. همیشه یک عنصر  که در کادر شما بزرگ شود را انتخاب کنید و روی آن فوکوس کنید. این بهترین راه برای جلب توجه مخاطبان به عکس های شماست.

سعی کنید احساسات را از طریق عکس های خود انتقال دهید. اگر یک عکاس آماتور هستید، به زمان زیادی برای فهم گرفتن عکس های احساسی نیاز خواهید داشت.  اما با تمرین و تلاش کار خود را ادامه دهید. حتی اگر یک متخصص ویرایش عکس نباشید، این کار به شما کمک می کند یک عکس عالی برای Instagram بگیرید.

Dirk Bakker، طراح گرافیک، زمانی کار می کند که بتواند در تصاویر خود شکل ها، خطوط و اشکال هندسی را بگیرد. تصویر زیر کاملا منعکس کننده اشکال هندسی، خطوط و فرم ها است.

عکاسی با اشکال هندسی -ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


همچنین می توانید آموزش درست کردن تم عکاسی با وسایل خانه را نیز در مجله چندماهمه بیاموزید.


۳- از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید

در حقیقت، امکان ویرایش Instagram به تنهایی برای داشتن یک عکس عالی و ارزشمند کافی نیست. حتی اگر یک عکاس حرفه ای یا یک کارشناس ویرایش نیستید، می توانید از برنامه ها و ابزارهای موجود برای اعمال افکت دلخواه خود در تصاویر استفاده کنید.

این ابزارها می توانند به شما در بهبود کیفیت، جذب مخاطب و تأثیر کلی یک تصویر کمک کند. شما می توانید برنامه های رایگان مانند Mendr، Adobe Photoshop Express و غیره را امتحان کنید.

برنامه های ویرایش عکس می توانند شما را به متخصصین معتبر متصل کنند که ویرایش کامل و مناسبی را برای شما انجام دهند. کارشناسان می توانند رنگ و نور را بهبود ببخشند، پس زمینه عکس را عوض کنند و عکس های شما را به بهترین نحو ویرایش کنند.

ادیت عکس با نرم افزار ها-ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۴- همیشه از Gride  استفاده کنید

برای گرفتن یک عکس مناسب برای Instagram خود، سعی کنید هنگام عکاسی تمام عناصر تصویر هماهنگ باشند. هنگامی که ویژگی Gride را فعال می کنید، به شما کمک می کند تمام عناصر تصویر را کاملا مرتب کنید. این کار ترکیب عناصر را در تصاویر شما افزایش می دهد.

باید عناصر دارای نقاط اشتراک را روی دوربین یا صفحه نمایش گوشی خود دقیق مشاهده کنید. سپس یک نقطه دقیق میان تصویر پیدا کنید. بعد از اینکه توانستید مرکز را پیدا کنید عکس بگیرید. صرف نظر از نوع عکاسی، ویژگی شبکه  تاثیرگذاری کلی تصویر بر مخاطب را افزایش می‌دهد.

عکاسی با gride -ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۵- از چشمان خود قبل از لنز دوربین استفاده کنید!

طبق نظر بسیاری از عکاسان حرفه ای، چشم ها درست مثل لنز دوربین شما کار می کند، بنابراین آنها نیز باید آموزش ببینند. اما متاسفانه، بسیاری از مردم به جای اینکه ابتدا از چشم های خود استفاده کنند، فقط دوربین را نگه می دارند و عکس می گیرند.

به جای گرفتن صدها عکس برای داشتن یک شات خوب و بی عیب و نقص، فقط یک لحظه خوب به اطراف نگاه کنید. سعی کنید چارچوب تصویر را با چشمان خود پیدا کنید.

این بهترین کار است که باعث می شود در زمانی کوتاه با دقت همه چیزهایی که در مقابل‌تان است را مشاهده کنید. این کار به شما ایده های جدید و بهتری برای ترکیب تصویر و گرفتن یک عکس عالی به ارمغان می آورد. به علاوه این امکان را به شما می دهد که برای یک ثانیه از زمان و منظره اطراف خود لذت ببرید.

ترفند عکاسی برای اینستاگرام

 

با یاد گرفتن روش های ساخت جایگاه عکس خانگی نوزاد می توانید از نوزاد خود در خانه عکس های زیبا و حرفه ای بگیرید.


۶- تمرکز روی ویرایش های جزئی

بسیاری از مردم، تمایل دارند بیش از حد تصاویر خود را ویرایش کنند. اما نمی دانند که ویرایش بیش از حد می تواند جذابیت عکس را کاهش دهد. اگر ویرایش های اولیه را با دقت انجام دهید، می توانید جذابیت تصویر را به طور چشمگیری افزایش دهید.

ویرایش اولیه شامل تنظیم کنتراست، سایه، تنظیم رنگ های گرم و برجستگی است. گاهی اوقات ممکن است بخواهید روشنایی را تنظیم کنید یا اشباع را در لبه عکس های خود کاهش دهید. به خاطر داشته باشید با احتیاط و دقت از این ویرایش های جزئی و اساسی استفاده کنید.

حتی استفاده بیش از حد از ویرایش های اولیه می تواند، به شدت روی کیفیت تصویر شما اثر بگذارد. این اصلا جذاب نیست و عکس حالت طبیعی خود را از دست می دهد. نوار اسکرول را برای انتخاب ویرایش های مورد نظر خود جابجا کنید و عکس را اصلاح کنید.

حتما تصویر اصلی را با تصویر ویرایش شده مقایسه کنید تا بفهمید تصویر فعلی چگونه دیده می شود.

ادیت عکس با استفاده از افکت ها-ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۷- اضافه کردن افکت یا فیلتر به تصاویر

اگر یک متخصص ویرایش عکس نیستید، نگران نباشید، افکت ها و فیلترهای مختلفی برای کمک به شما وجود دارد. شما می توانید با اضافه کردن افکت ها و فیلتر کردن آن ها، کیفیت عکس خود را ارتقا دهید.

می توانید با اضافه کردن جلوه های خلاقانه و فیلترها مخاطبین را به خود جذب کنید. همچنین می توانید از فیلترهای گرادیانت برای روشن کردن پیش زمینه ها و تیره کردن آسمان ها استفاده کنید.

شما می توانید افکت ها و فیلترهای مختلف را تست کنید تا نتایج دلخواه خود را بدست آورید. اما به یاد داشته باشید که از فیلترها با شدت کامل استفاده نکنید. برای پیدا کردن سطح مطلوب یک فیلتر باید تنظیمات فیلتر را تست کنید. گاهی اوقات میزان فیلتر کمتر مورد نیاز است و گاهی بیشتر.

ادیت عکس با استفاده از افکت ها-ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۸- همیشه هدف کیفیت است نه کمیت

تمرکز روی کیفیت خیلی بهتر از تمرکز روی تعداد عکس ها است. ارسال تعداد زیادی عکس بی کیفیت به ارتقا پیج و پیشرفت شما کمکی نمی کند. در عوض روی کیفیت عکس تمرکز کنید و اینکه واقعا یک ترکیب خوب در تصاویر داشته باشید.

ادیت عکس با استفاده از افکت ها-ترفند عکاسی برای اینستاگرام -


۹- تمرین و تمرین…

مهارت و تخصص یک شبه به دست نمی آید و باید هر روز برای آن تلاش کنید. همیشه آماده باشید و از عکس گرفتن از یک صحنه و محل جدید، هیجان انگیز و جذاب ترس نداشته باشید. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن، باید سعی کنید از همان شی از زوایای مختلف عکس بگیرید.

ترفند عکاسی برای اینستاگرام

 

اگر دوست دارید در خانه از کودک خود عکس بگیرید ولی از تنظیم دوربین چیزی بلد نیستید می توانید از مقاله آموزش تنظیم دوربین برای عکاسی نوزاد در خانه دیدن کنید.

1+

2 دیدگاه در “۹ ترفند برای ویرایش عکس در Instagram مثل حرفه ای ها”

  1. خیلی عالی اشاره کرده بودین. من خودم آتلیه دارم و معمولا مشتری هایی که برای گرفتن عکس در صفحات مجازی میان آتلیه این موارد رو براشون اشاره میکنم. عالی بودین

    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.