کودک شما چگونه رشد می کند؟

فرزند شما در این سن متوجه فرمان‌های ساده می‌شود با این حال وقتی به او نه می گویید توجه زیادی به شما نمی‌کند. برای اینکه نه گفتن شما جدیت بیشتری پیدا کند، از آن کمتر و در شرایط خاص استفاده کنید. با وجود اینکه ممکن است کودک همیشه همه چیز را به خاطر نیاورد، از استراتژی‌های تربیتی استفاده کنید و درست را از غلط و امن را از ناامن به او آموزش دهید.

* یادگیری حقایق جالب تر در مورد رشد نوزاد شما در 10 ماه و 4 هفتگی

تغییرات زندگی شما: ایجاد تعادل میان کار و خانواده

مدیریت همزمان وظایف شغلی و خواسته‌های یک کودک کار بسیار سختی است به ویژه اگر شرکت شما زیاد به روابط خانوادگی اهمیت ندهد. اما حتی اگر چنین نباشد، باید با کارفرمای خود صحبت کنید تا به توافق انعطاف پذیرتری در کار دست یابید.
 اول با سایر والدین در محل کار در مورد شیوه‌های مدیریتشان، توازن کار و خانه و سایر سیاست‌های مهم برای والدین صحبت کنید. اگر آنها پیشنهاد خاصی نداشتند، تلاش کنید تا در کارتان بهتر شوید حتی اگر هر روز در ساعات اداری در دفتر کارتان حضور ندارید.

سپس به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید بهترین استفاده از زمان را در محل کار داشته باشید و مسئولیت‌هایتان را بدون نیاز به زمان اضافه انجام دهید. ممکن است قرار باشد که زودتر به محل کار مراجعه کنید و یا در وقت نهار کار کنید تا زودتر به خانه باز گردید و تا جای ممکن کارهای شخصی خود را در محل کار انجام ندهید.

اطمینان یابید که روند پیشرفت و ارتباطتان توسط رئیس بررسی می‌شود، بنابراین او می‌تواند ناظر تعهد شما به ایجاد تعادل میان نقش پدر یا مادر و کارمندی باشد.

بیشتر بدانیم: مزاج کودکتان

 

مزاج دقیقاً به چه معناست؟

طبع یا مزاج روشی است که کودک شما نسبت به محیطش فکر می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. مزاج شامل الگوهای خوردن و خوابیدن، اجتماعی شدن، پذیرفته شدن، پاسخ به آرامش بخش‌ها و سایر عوامل می‌شود.
 بعضی بچه‌ها ملایم هستند. بعضی حساس و بعضی دیگر نسبت به موقعیت‌های جدید کم حرارت عمل می‌کنند. البته عده‌ای مزاج‌های قوی و پر انرژی دارند. متخصصان اعتقاد دارند که مزاج در هنگام تولد همراه با نوزاد است و چیزی نیست که در طول زمان تحت تأثیر عوامل خارجی ایجاد شود.

 

آیا می‌توان شخصیت کودک را با مشاهده طبعش پیش بینی کرد؟

تا حدودی بله. وقتی که نوزاد 3 یا 4 ماهه می‌شود، نمایهٔ ابتدایی از طبع او شکل می‌گیرد. در 10 ماهگی شخصیت کودک شناخته‌تر می‌شود و شما بهتر می‌توانید او را با مشاهده کارهایش در موقعیت‌های مختلف قضاوت کنید. به الگوهای کلی عملکرد نوزاد توجه کنید نه یک رفتار خاص: فرزند شما ممکن است به طریق خاصی عمل کند زیرا عامل مزاج یا مرحله رشد تاثیرگذار هستند، پس در مورد شخصیت او سریع نتیجه گیری نکنید.

 

آیا می‌توان برای تغییر مزاج کودک کاری کرد؟

اگر در مزاج کودک چیزی وجود دارد که شما را نگران کرده و سعی می‌کنید که آن را تغییر دهید، لازم است که آن را درک کرده و از قضاوت بپرهیزید. بر روی کودک اسم نگذارید، او را مورد انتقاد قرار ندهید و در خلوت یا جلوی دیگران به او صفت بد نگویید.
در عوض با او همدردی کنید و وقتی رفتاری خوبی انجام می‌دهد، تشویقش کنید. این را درنظر بگیرید که شما نمی‌توانید ویژگی‌های طبیعی را تغییر دهید اما می‌توانید رفتار او را تشویق کنید و به او کمک کنید تا یک ویژگی را در درون خود پرورش دهد.