کودک شما چگونه رشد می کند؟

حالا او تقريبا ۲.۵ سانتی متر قد دارد-اندازه ي يك حبه انگور- و وزن او در حدود ۳۰ گرم است حالا او بيشتر شبيه انسان مي شود. تنظيمات بدن او در حال انجام است. سایر تغییرات فراوان است: قلب كودكتان به چهار قسمت تقسيم مي شود و دريچه هاي آن تشكيل مي شوند و دندانهاي او رشد مي كنند. دم جنیني او کاملا از بین رفته است. اندام های بدن، عضلات و اعصاب نوزاد شما در حال دگرگوني هستند. اندام های جنسی خارجی بوجود آمده اند اما تا چند هفته دیگر جنسيت او قابل تشخیص نیست. چشمان او به طور کامل شکل گرفته است اما پلک هایش بسته شده و تا هفته ۲۷ باز نمی شود. لبه های گوش های کوچک او تشكيل مي شوند و دهان و بینی اش قابل تشخيص مي شوند. جفت در حال حاضر به اندازه کافی رشد كرده است تا اکثر کارهای مهم مانند تولید هورمون ها را بر عهده بگیرد.اکنون فیزیولوژی پایه کودک شما شكل گرفته است و او برای افزایش وزن سریع آماده است.

کودک شما در ۹ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman نوک انگشتان تکمیل می شود. سر انگشتان کودک شما کمی بزرگ تر شده است در حال که کف دست به آرامی رشد می کند. pregnant_woman بدن در حال حرکت است. تمامی مفاصل اصلی در حال کار هستند از جمله شانه، آرنج، مچ دست، زانو و مچ پا. pregnant_woman ویژگی های صورت. کودک شما گوش های کوچکی دارد و دهان و بینی اش واضح تر هستند pregnant_woman جفت آماده شده. او حالا به اندازه ای رشد کرده است که کارهای مهم تولید هورمون ها را به عهده بگیرد

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

ممکن است هنوز هم باردار به نظر نرسيد حتی اگر دور کمر شما بزرگتر شود.به هر حال شما احساس بارداري داريد.نه تنها بیماری صبحگاهی و سایر علائم فیزیکی در اکثر زنان قابل مشاهده است، بلکه ممکن است شما مشكلات عاطفی در وجودتان احساس کنید.

نوسانات خلقي در اين زمان رایج است و اين موضوع کاملا طبیعی است که شما در مورد تبدیل شدن به پدر و مادر ترس داشته باشید. سعی کنید خود را کمی آرام كنيد.در اکثر زنان اين احساس تا حدود هفته ۶ تا۱۰ طول می کشد و در سه ماهه دوم کاهش می یابد و سپس با زايمان به پایان می رسد.

بيشتر بدانيم : چه زماني بارداری خود را در محل کار عنوان نماييد.

 

برخي خانم ها از زماني كه كودكشان قد يك لوبيا است اين موضوع را بيان مي كنند و برخي تا سه ماهه دوم كه تغييرات ظاهري مشهود است و خطر سقط كاهش پيدا كرده است صبر مي كنند اما واقعا چه زماني مناسب است.در اينجا چند عامل را در نظر مي گيريم:

آیا شما عارضه ای دارید؟ اگر بله و مرتبا به پزشك خود سر مي زنيد و اضطراب داريد ، در اين صورت ممكن است گفتن اين موضوع به همكارانتان به شما احساس راحتي بدهد.

 

چقدر بیمار هستید؟ آيا از تهوع و استفراغ رنج مي بريد؟ ممكن است مجبور شويد اين موضوع را به رئيستان بگوييد. قبل از اينكه اين موضوع را به او بگوييد با خود فكر كنيد كه چه انتظاري از او داريد؟ دلسوزي؟ مرخصي؟ كار سبک تا زماني كه بهتر شويد؟ ابتدا اين موضوع را دريابيد سپس به او بگوييد و اطمينان دهيد كه مانند اغلب زنان در پايان ماه سوم وضعيت شما بهتر خواهد بود.

 

آيا كار شما سخت است يا داراي خطرات بالقوه است؟ در اين صورت ب خاطر سلامتي خود و كودكتان بايد سريعا با رئيستان صحبت كنيد تا شغلتان و يا پستتان را تغيير دهيد.

 

آیا سرپرست و همکاران شما حامی شما خواهند بود؟ این موضوع به فرهنگ کاری محل کار شما، میزان همکاري شما در زمان بارداری زنان دیگر و رابطه شما با سرپرستتان بستگی دارد. اگر اطمینان دارید که کارفرمای شما با اين موضوع حرفه ای برخورد مي كند بارداري خود را اعلام می کنید و در اين صورت می توانید از خدمات ارائه شده توسط کارفرمایان براي بارداری سالم تر و و تنش كمتر بهره مند شوید.

متأسفانه بعضی از کارفرمایان ممکن است کمتر درباره کارکنان باردار آگاه باشند. اگر شما در مورد واکنش کارفرمایان خود نگران هستید، با احتیاط ادامه دهید و تا زماني كه ظاهر شما نشان بدهد بارداريتان را اطلاع ندهيد. همچنین ممکن است بتوانيد اين موضوع را با يكي از همكارانتان در ميان بگذاريد و از او كمك بخواهيد.

در نهایت، از حقوق قانونی خود مطلع شوید. یک قانون دولتي به نام "قانون تبعیض بارداری وجود دارد كه نمي گذارد كارفرمايان تنها به خاطر بارداری فردي را اخراج كنند يا رتبه ي كاري او را تنزل دهند. علاوه بر این، بسیاری از سازمان ها قوانین مشابهی دارند که تبعیض علیه زنان باردار را ممنوع می کند.

 

اغلب زنان چه مي كنند؟ در يك نظر سنجي نتايج زير در رابطه با بارداری در کار به دست امده است:

  • ۲۳ درصد در همان ابتدا اين موضوع را بيان كرده اند.
  • ۲۳ درصد چند هفته منتظر ماندند تا رفتارشان اين موضوع را نشان دهد.
  • ۳۶ درصد تا سه ماهه اول صبر كردند.
  • ۱۴ درصد منتظر مانند تا ظاهرشان اين موضوع را نشان دهد.

خبر خوب: اکثریت قریب به اتفاق یک تجربه مثبت داشتند. 83 درصد گفتند رئیس آنها هنگامی که اين خبر را شنيده است از آنها حمايت كرده است.

فعالیت: ارتباط روزانه با کودکتان را شروع كنيد.

برای شروع ارتباط با کودکتان زود نیست! زماني از روز را به اين ارتباط اختصاص دهيد. درست بعد از بيدار شدن از خواب و يا قبل از رفتن به خواب، براي بسياري از مادران باردار مناسب است. در طول این مدت، بی سر و صدا نشسته و به آرامی دست های خود را روی شکم تان نگه دارید. بر تنفس خود تمرکزكنيد و به تفکر در مورد کودک خود بپردازيد (امید و رویاهایتان ،خواسته هايتان به عنوان یک پدر و مادر و غیره). این یک راه عالی برای تمرکز بر معجزه ي درون شما و برنامه ریزی برای اينكه مي خواهيد چگونه پدر و مادري باشيد است.