کودک شما چگونه رشد می کند؟

این هفته شروع دوره جنینی است. از حالا تا ۱۰ هفته، تمام اندامهای کودک شما شروع به رشد می کنند و حتی برخی شروع به کار خواهند کرد. در نتیجه كودک شما در اين زمان نسبت به هر چيزي كه بر رشد او تاثير بگذارد نسبت به هفته های بعد آسیب پذیرتر خواهد بود. در حال حاضر نوزاد شما یک جنین به اندازه ی یک دانه خشخاش است و شامل دو لایه اپي بلاست و هايبلاست می باشد که تمام اعضای بدن او از اين دو قسمت شروع به رشد می کنند.

جفت اولیه نیز در این مرحله از دو لایه تشکیل شده است. سلول های آن در داخل بافت رحم يك تونل ايجاد مي كنند و فضایی برای جریان خون شما ایجاد می کنند تا جفت رشد یافته قادر به رساندن مواد مغذی و اکسیژن به جنین باشد.

همچنین در اين زمان جنین شما در کیسه های آمنیوتیک قرار دارد، مایع آمنیوتیک فضایی است که فرزند شما در آن رشد می کند. در اين  کیسه زرد را نيز داريم كه  که گلبول های قرمز نوزاد شما را تولید می کند و تا زمانی که جفت به اندازه ي كافي رشد كند مواد مغذی را به نوزاد شما مي رساند.

کودک شما در ۴ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman جنین شما خیلی ساده است. او فقط از دولایه ساخته شده است، epiblast و hypoblast .اندام ها و قسمت های بدن از این ها ساخته خواهد شد.
  • pregnant_woman کیسه آمنیوتیک. تا هفته بعد، این کیسه، جنین را احاطه می کند و خانه او در طول بارداری می شود.
  • pregnant_woman سلول های پلاسمایی. برای ایجاد فضایی برای جریان خون شما در رحم تونل میزنند!

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

در این هفته شما ممکن است متوجه شوید كه باردار هستید. برای نتایج دقیق تر، قبل از انجام تستهای خانگی بارداری، چند روز تا یک هفته منتظر بمانید.

اگر جواب تست مثبت بود با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید و برای اولین قرار ملاقات قبل از زایمان با او هماهنگ کنید.اغلب پزشكتان تا هفته ی هشتم  بارداری قرار ملاقاتی نمی گذارند مگر اینكه شما وضعیت پزشكی خاصی داشته باشید یا در بارداری قبلی دچار مشكل بوده باشید و یا اینكه علامتی دارید كه نیاز به بررسی دارد.

اگر هر دارویی مصرف می کنید - تجویزی یا بدون نسخه - از پزشك خود بپرسید آیا می توانید مصرف آنها را ادامه دهید یا خیر. مطمئن شوید که تمام مسائلی كه نیاز است او بداند را با وی در میان گذاشته اید.

در حال حاضر باید روزانه یك مولتی ویتامین مصرف نمایید که حاوی حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک است. بعضی از زنان نیاز به دوز بالاتری از اسید فولیک دارند، بنابراین از پزشک یا مامای خود بپرسید که چه چیزی را توصیه می کند.

شش هفته آینده برای رشد کودک شما حیاتی است.جفت و بند ناف اولیه که تغذیه و اکسیژن را به کودک شما می رسانند در حال فعالیت هستند. کودک شما از طریق جفت، در معرض آنچه به بدن شما می رسد است بنابراین مطمئن شوید که آنچه به شما می رسد برای هر دوی شما خوب است.

اگر تست بارداری خانگی شما منفی شد و شما هنوز در هفته ی پنجم قاعده نشده بودید یك تست مجدد انجام دهید.بسیاری از آزمایشهای ادرار برای تشخیص حاملگی در چهار هفته به اندازه کافی حساس نیستند.

اگر شما بیش ا ز یك سال برای بارداری تلاش كردید و نتیجه نگرفتید(بالای 35 سال سه تا شش ماه) با یك متخصص مشورت كنید تا از شما و همسرتان آزمایشهای لازم را بگیرد تا مشكلات احتمالی باروریتان را پیدا كند.ممكن است نتیجه ناراحت كننده باشد اما هر چه زودتر متوجه شوید بهتر است زیرا هدف شما داشتن یك فرزند است.

بیشتر بدانیم: تستهای بارداری

 

تستهای بارداری خانگی با اندازه گیری هورمون گونادوتروپین انسانی (HCG) در ادرار شما به شما می گویند كه باردار هستید یا خیر؟مهم است كه بدانید چه زمانی و چگونه از این تستها استفاده نمایید.

چه زمانی می توانم آزمایش بارداری را انجام دهم و نتیجه دقیق بگیرم؟

بهتر است حدود یک هفته منتظر پس از تاخیر در قاعدگی برای انجام تست صبر كنید.در آن زمان، بیشتر زنان تازه باردار به اندازه کافی hCG در ادرار برای تشخیص بارداری دارند.

 

چگونه می توانم بهترین نتیجه را از آزمون بارداری دریافت کنم؟

ابتدا تاریخ انقضای آزمون را بررسی کنید و مطمئن شوید که منقضی نشده است.اگر تست های خانگی بارداری را در مكانی مرطوب یا گرم نگه داری می كردید (مانند حمام) ممکن است خراب شده باشد پس بهتر است آن را دور بیاندازید ویك تست جدید بخرید

هنگامی که آماده آزمایش هستید،دستورالعملها را به دقت بخوانید زیرا دستورالعمل های مارک های مختلف با یكدیگر متفاوت هستند. برای كسب نتیجه ی دقیق ابتدا این تست را در ابتدای صبح انجام دهید كه ادرار شما برای بیشتر زمان در مثانه باقی مانده است. ممکن است دیدن نتیجه ی مثبت تا 10 دقیقه نیز طول بکشد.

اگر جواب تست منفی بود و هنوز قاعده نشده بودید پس از چند روز دوباره تست را تكرار كنید. فرض نکنید که یک نتیجه منفی بدین معناست که شما باردار نیستید.به یاد داشته باشید اگر هنوز قاعده نشده اید ممکن است باردار باشید. (نباید چیزهایی را که در دوران بارداری ناامن است انجام دهید.)

 

آیا حتی یک خط ضعیف به معنای حاملگی من است؟

ممكن است باردار باشید پس بهتر از چند روز بعد مجددا تست بارداری بدهید.اگر یك تست بارداری خانگی مثبت شود یعنی سطح HCG در بدن شما به قدری بالا بوده است كه تست آن را تشخیص دهد. اگر نتیجه دوم مثبت شود، تبریک می گویم. اگر تست دوم کاملا منفی باشد، ممکن است شما یك سقط زود هنگام داشته اید.كارشناسان تخمین می زنند كه در حدود 20 تا 30 درصد بارداری ها به سقط ختم می شوند و متاسفانه این یك مشكل متداول است.

بیشتر تست های بارداری می گویند که شما می توانید نتایج را در عرض پنج دقیقه بررسی کنید، اما یک مطالعه در دانشگاه نیومکزیکو نشان می دهد که در بعضی موارد لازم است 10 دقیقه برای نتیجه مثبت صبر کنید.

 

فعالیت: پوشش بیمه درمانی خود را بررسی کنید

شما برای همه چیز از مراقبت های قبل از زایمان و زایمان و پس از زایمان و همچنین واکسیناسیون نوزادتان به بیمه درمانی نیاز دارید. برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری اکنون از شرایط پوشش بیمه درمانی خود اطلاع کسب کنید.

زمان بندی ما برای شما گیج كننده است؟ همانند اغلب متخصصان مراقبت های بهداشتی ، ما محاسبه بارداری را از روز اول آخرین قاعدگی شروع می کنیم. بنابراین از زمانی كه شما قاعده نشده اید تا زمانی كه تست بارداریتان مثبت شود احتمالا در هفته چهار یا پنج بارداری هستید.