کودک شما چگونه رشد می کند؟

کودک شما در حدود یک اونس در روز وزن گیری می کند. او اکنون حدود ۲۷۰۰ گرم وزن دارد و بیش از ۴۷ سانتی متر طول دارد (حدودا اندازه ی یک کاهو).بیشتر موهای کرکی و ماده ی مومی ورنیکس که بدن او را در نه ماه بارداری محافظت می کند در حال از بین رفتن است. کودک شما این دو ماده را می بلعد و ماده ای سیاه رنگ تشکیل می دهد که مکونیوم نام دارد و منجر به ایجاد اولین حرکات روده ای در بدن او می شود.

کودک شما در ۳۶ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman سیستم گوارشی کودک شما در حال کار است. در اولین کارکردن های روده ضایعات را خواهید دید.
  • pregnant_woman ریختن ورنیکس. ماده مومی که از پوست او در مایع آمنیوتیک محافظت می کرد، شروع به ریختن می کند.
  • pregnant_woman سر کودکتان احتمالا پایین است. این موقعیتی مناسب برای زایمان راحت تر است.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

از آنجایی که کودک شما فضای زیادی از شکمتان را گرفته است ممکن است اشتهای شما کم شده باشد. در این مرحله بهتر است وعده های بیشتر با حجم کمتر بخورید. از سوی دیگر، ممکن است دچار سوزش سر دل شوید و هنگامی که نوزاد شما به سمت لگن حرکت کند شما تنفس بهتری خواهید داشت. این فرایند که سبک شدن نام دارد چند هفته قبل از زایمانتان اتفاق می افتد. (اگر این فرزند اول شماست این اتفاق تا زمان زایمان نمی افتد.) اگر کودک شما به داخل لگن بیاید ممکن است احساس فشار بیشتری در قسمت پایین شکم داشته باشید که ممکن است باعث ناتوانی در پیاده روی شود و احتمالا نیاز به دستشویی رفتن مکرر دارید. اگر کودک شما خیلی پایین بیاید، ممکن است فشار و ناراحتی واژن نیز زیاد باشد. بعضی از زنان می گویند احساس می کنند یک توپ بولینگ بین پاهایشان قرار دارد. همچنین ممکن است متوجه شوید که انقباضات براکستون هیکز افزایش یافته است است. علائم زایمان را با دکتر یا ماما بررسی کنید و زمانی که لازم است با او تماس بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر شما زایمان سروقت داشته باشید و مشکلی در بارداری نداشته باشید و کیسه ی آب شما پاره نشود، احتمالا باید تا زمانی که انقباضاتی یک دقیقه ای داشته باشید منتظر بمانید.هر پنج دقیقه در یک ساعت این انقباضات را خواهید داشت.البته اگر میزان فعالیت کودکتان کاهش یافت یا خونریزی واژینال، تب، سردرد شدید یا مداوم، درد شکمی ثابت یا تغییرات دیگری داشتید سریعا با پزشکتان تماس بگیرید. حتی اگر بارداری شما بدون مشکل است بهتر است در طول ماه نهایی خود از پرواز (یا هر سفر دور از خانه) اجتناب کنید زیرا شما می توانید در هر زمان دیگری به کار برسید. در واقع برخی از شرکت های هواپیمایی به زنانی که حدود 30 روز به زایمان آنها باقی مانده است اجازه نخواهند داد سوار هواپیما بشوند.

بیشتر بدانیم: مراحل زایمان

 

در بارداری اول زایمان به طور متوسط ​​۱۵ ساعت طول می کشد،حتی ممکن است تا ۲۰ ساعت نیز طول بکشد. (برای زنانی که قبلا زایمان طبیعی داشته اند، به طور متوسط ​​هشت ساعت طول می کشد.) روند زایمان به سه مرحله اصلی تقسیم می شود. در اینجا به نکات مهم در مورد نحوه پیشرفت زایمان اشاره می کنیم:

مرحله اول:

مرحله اول زمانی شروع می شود که شما شروع به برداشتن انقباضات بکنید که به تدریج گسترش می یابد و رحم شما برطرف می شود و زمانی که گردن رحم شما به طور کامل گسترش می یابد، پایان می یابد. این مرحله به دو مرحله، کار زودهنگام و فعال تقسیم می شود.

تخمین زمان دقیق شروع زایمان دشوار است زیرا تمایز انقباضات زود هنگام از انقباضات براکتسون هیکز دشوار است.

اگر مشکل خاصی نداشته باشید پزشک شما می خواهد که بیشتر زمان اولیه زایمان را در خانه سپری کنید.با پزشک یا ماما در اینباره مشورت کنید.

مرحله ی ابتدایی زایمان هنگامی پایان می یابد که دهانه ی رحم شما حدود ۴ سانتیمتر باز شود و پیشرفت شما سریعتر می شود.در این زمان شما وارد مرحله ی فعال زایمان می شوید. انقباضات شما بیشتر، طولانی تر و قوی تر می شود.

آخرین بخش فاز فعال - زمانی که دهانه رحم شما ۸ تا ۱۰ سانتیمتر باز می شود - دوره گذار نامیده می شود، زیرا آن را انتقال به مرحله دوم زایمان می دانند. این قسمت شدید ترین قسمت مرحله اول است، با انقباضاتی که معمولا بسیار قوی است و هر ۲.۵ تا ۳ دقیقه ایجاد می شود و به مدت یک دقیقه ادامه دارد.

مرحله دوم:

وقتی که دهانه رحم شما به طور کامل باز شود مرحله دوم زایمان آغاز می شود.در این مرحله کودک شما به دنیا می آید.این مرحله زمان فشار دادن است.باید فشارهایی متمرکز و شمرده داشته باشید.این مرحله بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.(اگرقبلا زایمان طبیعی داشته اید این مرحله زودتر انجام می شود.)

زمانی که عضو نمایش-سر نوزاد- به طور کامل مشاهده شود شما با فشار می توانید آنرا خارج کنید وقتی که سر به طور کامل خارج شد پزشک دهان و بینی نوزاد شما را تخلیه می کند.سپس بررسی می کند که بند ناف دور گردنش نباشد.سپس سراو را می چرخاند و با انقباض و فشار بعدی یک شانه خارج می شود و سپس شانه ی بعدی را خارج می کند و در نهایت بقیه ی بدن او را بیرون می کشد.

شما ممکن است در حال حاضر طیف گسترده ای از احساسات را احساس کنید: هیجان، ترس، غرور، باور نداشتن و آرامش از اینکه زایمان تمام شده است.به احتمال زیاد خسته شده اید و انرژیتان تخلیه شده است و دوست دارید بخوابید.

مرحله سوم:

مرحله نهایی زایمان بلافاصله پس از تولد کودک شروع می شود و با خارج شدن جفت شما به پایان می رسد. انقباضات در مرحله سوم نسبتا خفیف است.

فعالیت: تصمیم بگیرید که چگونه تولد نوزاد را اعلام می کنید.

آیا شما با تماس، پیامک، ایمیل، و یا به روز رسانی وضعیت فیس بوک خود می خواهید این کار را انجام دهید (یا شاید برخی یا همه را انجام دهید؟) این عاقلانه است که تصمیم بگیرید که چگونه تولد نوزاد خود را اعلام کنید. اگر میخواهید یک تماس رسمی تر داشته باشید، می توانید پیام تولد را آنلاین ارسال کنید.می توانید از دوست یا همسرتان بخواهید تا به بقیه اطلاع دهد.برای این کار لیستی از افراد تهیه کنید و در اختیار آنها قرار دهید.