کودک شما چگونه رشد می کند؟

اکنون نوزاد شما برای مانور جای زیادی ندارد.قد او حدودا ۴۵ سانتی متر و وزنش ۲۳۸۰ گرم است.(حدودا اندازه ی یک خربزه) از آنجایی که رحم شما دیگر جای چندانی ندارد او دیگر نمی تواند در رحم حرکات چرخشی داشته باشد اما تعداد دفعاتی که لگد میزند، بایدبا قبل یکسان باقی بماند. کلیه های او اکنون کاملا رشد یافته و کبد او می تواند برخی از مواد زائد را پردازش کند. بیشتر قستهای فیزیکی او اکنون کامل شده است. او در چند هفته ی آینده بیشتر وزن گیری خواهد کرد.

کودک شما در ۳۵ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman حرکات چرخشی کم تر. جا برای حرکات چرخشی در رحم شما برای او نیست ولی هنوز به خوبی لگد می زند.
  • pregnant_woman دفع ضایعات. کلیه هایش کاملا رشد کرده است و کبد در حال کار است.
  • pregnant_woman رحم ۱۵ برابر شده. حفره شکم شما بسته بندی شده است، به این معنی است که اسید معده می تواند به مری بازگردد و منجر به سوزش سر دل شود.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

رحم شما که زمانی کاملا در لگن شما بود اکنون در زیر قفسه سینه شما قرار می گیرد. اگر شما می توانستید داخل رحم خود را ببینید مشاهده می کردید که در حال حاضر نوزاد بیشتر از مایع آمنیوتیک فضای رحم را گرفته است. رحم شما به اندام های داخلی دیگر شما فشار می آورد به همین دلیل است که احتمالا مجبور هستید بیشتر به دستشویی بروید و ممکن است در معرض سوزش سر دل و سایر ناراحتی های دستگاه گوارش قرار بگیرید. اگر با این ناراحتی ها دست و پنجه نرم نمی کنید، خوش شانس هستید.

از این هفته به بعد، هر هفته پزشک یا ماما را ملاقات خواهید نمود. گاهی اوقات بین این هفته تا ۳۷ هفته، او یک آزمایش واژنی و مقعدی برای بررسی باکتری به نام استرپتوکوکوم B (GBS) انجام می دهد. (نگران نباشید - سواب اندازه یک سواب معمولی پنبه است و جنین صدمه نخواهد خورد.) GBS معمولا در بزرگسالان بی ضرر است، اما اگر شما آن را داشته باشید و هنگام تولد نوزاد به او انتقال دهید، عوارض جدی مانند پنومونی، مننژیت یا عفونت خون برای او به همراه خواهد داشت. از آنجا که ۱۰ تا ۳۰ درصد زنان باردار دارای باکتری هستند و نمی دانند،ضروری است که این موضوع بررسی شود. (باکتریها خود به خود می آیند و می روند به همین دلیل است که شما پیش از بارداری غربالگری نشده اید). اگر شما یک حامل GBS هستید، آنتی بیوتیک های IV را در طول زایمان دریافت خواهید کرد که خطر ابتلا به عفونت کودک را تا حد زیادی کاهش می دهد.

حالا زمان خوبی برای برنامه زایمان است.بر روی مسائلی مانند اینکه چه کسی حضور خواهد داشت، چه تکنیک های کنترل دردی را می خواهید امتحان کنید، و در می خواهید نوزاد بعد از زایمان کجا بماند. این به شما یک نقطه شروع برای بحث در مورد برنامه تان با تیم پزشکی را می دهد. زایمان غیر قابل پیش بینی است و احتمال دارد که نتوانید طبق برنامه پیش بروید اما بهتر است که تیم پزشکی در جریان باشد تا برنامه تان تا حد امکان اجرا شود.

بیشتر بدانیم: ورود به بیمارستان

 

چگونه میتوانم برای ورود به بیمارستان آماده شوم

باید پیش از زایمان چند بار مسیر بیمارستان را با همسرتان بروید. با توجه به اینکه حداقل باید ۲۴ ساعت ماشین خود را ترک کنید باید جای پارک مناسب بیابید. از کارکنان بیمارستان بپرسید که اگر بعد از ساعت مقرر رسیدید از کجا وارد بیمارستان شوید.اکثر بیمارستان ها یک تور بازدید مراحل زایمان می دهند. استفاده از این تورها به شما فرصتی می دهد تا قبل از روز زایمان یک بار کارهایتان را دوره کنید.

 

وقتی به بیمارستان بروم چه کار باید بکنم؟

اگر قبلا پذیرش شده اید دستورالعمل هایی را که به شما داده اند دنبال کنید، که احتمالا شامل موارد زیر می شود: به طور مستقیم به بخش زایمان بروید. اگر قبلا ثبت نام نکرده اید، احتمالا می توانید به طور مستقیم به بخش زایمان سر بزنید. معمولا هنگامی که شما به آنجا میروید، پذیرش وجود دارد. کارکنان در آنجا به شما کمک خواهند کرد که فرمهای لازم را پر کنید.

یک پرستار ممکن است شما را به طور مستقیم به اتاق زایمان هدایت کند و شما را به مسئولین اتاق زایمان بسپارد. اگر در مرحله ی فعال زایمان نباشید به احتمال زیاد این موضوع باید بررسی شود. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما را ارزیابی می کند تا ببینید آیا آماده پذیرش هستید.

پرستار از شما یک نمونه ادرار می خواهد و باید لباس هایتان را عوض کنید. سپس او علائم حیاتی شما را بررسی می کند و از زمان انقباضات و فواصل آن و پاره شدن کیسه آب و خونریزی واژینال از شما سوال می پرسد. او همچنین می خواهد بداند که آیا کودک شما حرکت داشته یا خیر و آیا اخیر چیزی خورده یا نوشیده اید و اینکه چگونه می خواهید دردتان را کنترل کنند.

مراقب شما تعداد و مدت زمان انقباضات و ضربان قلب کودک را بررسی خواهد کرد. سپس او معاینه شکمی و واژن را انجام می دهد. اگر به نظر برسد که هنوز برای زایمان آماده نیستید و وضعیت شما و جنین خوب است به خانه فرستاده می شوید در غیر این صورت بستری می شوید.

 

زمانی که بستری می شوم چه اتفاقی می افتد؟

پرستار یا پزشک یا ماما ممکن است از شما بخواهند که برنامه ی زایمانتان را بگویید. حتی اگر شما یک طرح کتبی نداشته باشید، نیاز و ترجیحات خود را از جمله احساسات شما در مورد استفاده از داروهای درد در طول زایمان با کارکنان به اشتراک بگذارید.

سپس از شما آزمایش خون می گیرند(برای تعیین گروه خونی و رزرو خون) و یک راه وریدی نیز برایتان گرفته می شود.قطعا شما نیاز به یک راه وریدی(آنژیوکت) برای دریافت آنتی بیوتیک در صورت مثبت بودن آزمایش باکتری، دریافت سرم،دریافت داروی اکسی توسین(برای القا زایمان) و یا دارو برای تزریق اپی دورال و داروهای دیگر در صورت بروز مشکل دارید.

پرستار یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما باید شما را راهنمایی کند و هر چیزی که در اتاق است به شما نشان دهد.در مورد درخواست چیزهایی که ممکن است لازم باشد مانند صندلی ،لباس های تمیز یا پتو دیگری خجالتی نباشید یا هر گونه سؤال احتمالی که ممکن است داشته باشید را بپرسید. اگر شما قصد دارید نظارت بر جنین را پیوسته دنبال کنید و علاقمند به نحوه کار با آن هستید از پرستار بخواهید توضیح دهد که کدام خطوط در نوار نشان دهنده انقباضات شماست و نشان دهنده ضربان قلب است و به او بگویید که می خواهید صدای دستگاه کم یا زیاد باشد.

فعالیت: برای روزهای پس از تولد فرزندتان غذا آماده کنید.

بهتر است چند نوع غذا درست کرده و در فریزر نگه دارید. شما و همسرتان ممکن است در هفته ی اول تولد خسته باشید و گرم کردن غذا برای شما ساده تر از پخت آن خواهد بود.همچنین می توانید از بیرون غذا تهیه کنید.زمانی که بعد از تولد نوزادتان بی خواب و گرسنه بودید از این دوراندیشی خوشحال خواهید شد.