کودک شما چگونه رشد می کند؟

نوزاد شما در حال حاضر حدود ۲۱۵۰ گرم وزن دارد و تقریبا۴۵ سانتی متر طول دارد. لایه چربی او - که به تنظیم درجه حرارت بدن هنگام تولد کمک می کند – کامل شده است. پوست او نیز از هر زمان دیگر صاف تر است. سیستم عصبی مرکزی او بالغ شده است و ریه هایش همچنان به بالغ شدن ادامه می دهند. اگر در مورد زایمان زودرس عصبی هستید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید نوزادانی که بین ۳۴ تا ۳۷ هفته متولد می شوند و هیچ مشکل دیگری برای سلامتی ندارند، به طور کلی خوب عمل می کنند. آنها ممکن است نیاز به اقامت کوتاه در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان داشته باشند و ممکن است چند مشکل کوتاه مدت نیز داشته باشند، اما در دراز مدت آنها معمولا مشکلی ندارند.

کودک شما در ۳۴ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman به اندازه یک طالبی وزن کودکتان حدود ۲۱۰۰ گرم و قدش حدود ۴۵ سانتی متر است.
  • pregnant_woman ریه ها کامل می شود. کودکانی که در این هفته به دنیا می آیند می توانند بدون مشکلات اساس خارج از رحم زنده بمانند.
  • pregnant_woman او چربی می آورد. موقع زایمان، این چربی ها به تنظیم دمان بدنش کمک می کنند.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

در این هفته، خستگی احتمالا دوباره برگشته است اگرچه ممکن است با شدت سه ماهه اول شما نباشد. خستگی شما با توجه به فشار فیزیکی وارد بر شما و نداشتن خواب راحت در شبها کاملا قابل درک است.

در حال حاضر زمان کاهش سرعت و صرفه جویی در انرژی در روز است (و فراتر از آن). اگر به مدت طولانی نشسته اید به یک باره بلند نشوید زیرا خون در پاهای شما جمع شده است و باعث می شود که فشار خونتان به طور موقت کاهش یابد و سرگیجه بگیرید.

اگر دچار قرمزی خفیف یا شدید در شکم،ران و باسن خود هستید ممکن است وضعیتی به نام پاپول های پری دریایی زخم و پلاک های حاملگی (PUPPP) کوتاه مدت داشته باشید.

یک درصد زنان باردار PUPPP را تولید می کنند که بی ضرر است اما می تواند کاملا ناراحت کننده باشد. به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مراجعه کنید تا بتواند مطمئن شود مشکل جدی تر از آن نیست، درمان برای شما راحت تر شده و در صورت لزوم به متخصص پوست مراجعه کنید. همچنین اگر شما احساس خستگی شدید در سراسر بدن خود داشته باشید حتما با او تماس بگیرید، حتی اگر بثورات نداشته باشید. این می تواند یک مشکل کبدی باشد.

سه سؤال در مورد سزارین

 

شانس من برای داشتن سزارین چقدر است؟

حدود ۳۳ درصد از زنان باردار در ایالات متحده، این روزها به بخش بیهوشی می روند.(در ایران این آمار حدود ۴۰ درصد است.) در موارد خاص، عمل جراحی پیش بینی شده است. در دیگران، در پاسخ به یک عارضه پیش بینی نشده انجام می شود.

 

چرا ممکن است به سزارین نیاز داشته باشم؟

ممکن است به دلایل بسیاری سزارین ناخواسته داشته باشید، مثلا اگر دهانه رحم شما به اندازه ی کافی باز نشود و کودک شما در کانال تولد متوقف شود، یا ضربان قلب کودک شما باعث ایجاد نگرانی شود. سزارین پیشنهادی ممکن است در موارد زیر توصیه شود:

  • در سزارین قبلی برش عمودی کلاسیک داشته اید(اگر برش افقی باشد می توانید طبیعی زایمان کنید)
  • جراحی رحمی مثل برداشتن فیبروم داشته اید.
  • چندقلو دارید.گاهی ممکن است چندقلوها طبیعی دنیا بیایند اما اغلب سزارین لازم است.
  • اگر نوزاد شما بسیار بزرگ باشد (مشکل شناخته شده به عنوان ماکروزومی).
  • کودک شما در موقعیت شانه (در ابتدا پایین) یا عرضی (سمت چپ) قرار دارد. (در بعضی موارد، مانند حاملگی دوقلو که سر اولین نوزاد پایین است، اما کودک دوم عرضی است، نوزاد عرضی ممکن است طبیعی دنیا بیاید.)
  • دارای مشکلات جفت سر راهی هستید(زمانی که جفت دهانه رحم را می پوشاند).
  • کودک شما یک بیماری شناخته شده یا ناهنجاری دارد که باعث می شود زایمان طبیعی خطرناک باشد.
  • اچ آی وی مثبت هستید و آزمایشات خون در انتهای بارداری نشان می دهد که بار ویروسی بالا دارید.

 

چگونه برای سزارین آماده می شوم؟

به طور معمول، همسر شما می تواند در طول عمل جراحی باشد.برای شما یک راه وریدی گرفته می شود و سوند ادراری گذاشته می شود.سپس بی حسی نخاعی انجام می شود و یک مانع جلوی شما قرار می گیرد و مجبور نیستید جراحی را تماشا کنید.

هنگامی که دکتر به رحم می رسد و برش نهایی را انجام می دهد، کودک را بلند می کند، بنابراین شما قبل از اینکه او توسط یک متخصص اطفال یا پرستار مراقبت شود می توانید به او نگاه کنید. در حالی که کارکنان کودک شما را بررسی می کنند، پزشک شما جفت را بیرون می کشد.

هنگامی که کودک شما مورد بررسی قرار گرفت، پزشک متخصص اطفال یا پرستار می تواند او را به همسرتان بدهد و می توانید او را بغل کنید یا ببوسید. ممکن است تیم پزشکی نوزاد را روی سینه ی شما قرار دهند.

بستن رحم و شکم معمولا حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. هنگامی که عمل جراحی کامل می شود، شما به یک اتاق ریکاوری می روید و می توانید در آنجا به فرزند خود شیر بدهید.

فعالیت: کلاس CPR (احیای قلبی-ریوی)نوزاد را بگذرانید

ایده خوبی است که قبل از تولد نوزادتان یک کلاس CPR با گواهی داشته باشید. شما روش هایی برای رسیدگی به یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی خواهید آموختید به عنوان مثال اگر فرزند شما دچار خفگی شود یا به دلیل سقوط یا غرق شدن حرکت نمی کند یا تنفس نمی کشد. شما همچنین می توانید اقدامات پیشگیری از حوادث و اقدامات کودک را یاد بگیرید. این تکنیک ها برای نوزادان و کودکان بزرگتر متفاوت است، بنابراین یادگیری هر دو مهم است.