کودک شما چگونه رشد می کند؟

در این هفته وزن کودک شما کمی بیش از ۱۸۰۰ گرم و قدش ۴۳ سانتی متر (حدودا اندازه یک آناناس) را گذرانده است.او به سرعت ظاهر بیگانه و قبلی خود را از دست می دهد و اسکلتش سختتر شده است. استخوانها در جمجمه او با یکدیگر وصل نشده اند که به آنها اجازه می دهد تا حرکت کنند و کمی همپوشانی داشته باشند، به این ترتیب عبور او از طریق کانال تولد راحت تر می شود. (فشار روی سر در طول تولد بسیار شدید است به همین دلیل بسیاری از نوزادان با ظاهر مخروطی شکل به دنیا می آیند). این استخوان ها تا دوران بلوغ به طور کامل به هم وصل نمی شوند، بنابراین مغز می تواند مانند سایر بافت ها در طی دوران کودکی رشد کنند.

کودک شما در ۳۳ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman به اندازه یک آناناس. او کمی بیش تر از ۱۸۰۰ گرم وزن گرفته است و قدش از ۴۳ سانتی متر بیش تر شده است.
  • pregnant_woman احتیاج به ادرار دوباره؟ کودک شما خیلی بزرگ شده است و فشار زیادی را به مثانه شما می آورد.
  • pregnant_woman جمجمه منعطف استخوان ها در جمجمه او با یکدیگر وصل نشده اند تا در طول زایمان راحت تر از کانال تولد عبور کنند.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

همانطور که نوزاد شما قسمت بیشتری از شکم شما را پر می کند، چیزهای زیادی ممکن است شروع به تغییر کنند: راه رفتن شما مثل اردک می شود. پیدا کردن یک وضعیت راحت برای نشستن و خوابیدن تبدیل به یک چالش شده است و نشستن شما روی صندلی با صدای بیشتری همراه است.

ممکن است در انگشتان و مچ دست ها احساس درد و حتی بی حسی داشته باشید. مانند بسیاری از بافت های دیگر در بدن شما،افزایش مایع در این قسمت باعث فشار بر کانال استخوانی در مچ دست می شود.

عصب هایی که از طریق این کانال حرکت می کنند به زانو می رسند و در این ناحیه احساس بی سوزش،سوزن شدن، تیرکشیدن یا یک درد خفیف خواهید داشت.سعی کنید از یک ساق بند بلند برای تثبیت مچ دست استفاده کنید و در هنگام خواب از یک بالش زیر دستتان استفاده نمایید. اگر کار شما نیاز به حرکات تکراری دست (به عنوان مثال در یک صفحه کلید یا در یک خط مونتاژ) دارد به یاد داشته باشید که هر از گاهی مچ دستهایتان را بچرخانید.

در این مرحله بسیاری از زنان هنوز احساس میل جنسی دارند و همسرانشان اغلب موافقند. شما ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشید اما اغلب زنان تا زمان پاره شدن کسیه ی آب و شروع زایمان می توانند رابطه ی جنسی داشته باشند.

بیشتر بدانیم: نظارت بر حرکات کودکتان

 

چطور باید حرکت کودکم را احساس کنم؟

کودک شما باید مانند ماه گذشته یا بیشتر حرکت کند. هر کودک الگوی فعالیت خود را دارد و هیچ الگوی درستی وجود ندارد. تا زمانی که متوجه تغییرات عمده در سطح فعالیت کودک خود نباشید، مشکلی وجود ندارد.

 

آیا نیاز به پیگیری لگد بچه دارم؟

برای یک حس امنیتی اضافه، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی توصیه می کنند که بعد از ۲۸ هفته، شما حداقل یک بار یا دو بار در روز جنب و جوش نوزاد خود را نظارت کنید. راه های مختلفی برای انجام شمارش های لگد وجود دارد، بنابراین با پزشک یا مامای خود در مورد اینکه چگونه می خواهید حرکات کودک خود را دنبال کنید گفت و گو کنید.یک راه رایج این است که زمانی از روز را انتخاب کنید که کودک شما فعال باشد. (در حالت ایده آل، شما می خواهید شمارش را تقریبا هر روز در همان زمان انجام دهید.) بی سر و صدا بنشینید یا به پهلو دراز بکشید و آرام باشید و حواستان پرت نشود. مدت زمان لازم برای این کار به قدری است که ۱۰ حرکت مجزا را احساس کنید. لگد زدن، تکان خوردن و حرکت دادن بدن را بشمارید. شما باید نهایتا ظرف دو ساعت ۱۰ حرکت را احساس کنید. (نگران نباشید احتمالا شمارشتان این مدت طول نخواهد کشید. گاهی اوقات ۱۰ دقیقه طول می کشد و در۱۰ دقیقه اول احساس می کنید.) اگر۱۰ حرکت در دو ساعت احساس نکنید، شمارش را متوقف کنید و به پزشک خود اطلاع دهید.

 

اگر احساس کردم حرکات کودکم کم شده و یا تغییر کرده است چه باید بکنم؟

اگر متوجه کاهش حرکتهای کودک خود شدید به پزشک یا ماما اطلاع دهید. کاهش حرکت جنین ممکن است یک مشکل را نشان دهد و شما برای آزمایش نوزاد خود به یک تست غیروابسته یا مشخصات بیوفیزیکی نیاز دارید.

فعالیت: لباس های کودک خود را بشویید

می دانید همه لباس های با مزه، پتو های کودک و هر چیزی که در جشن سیسمونی گرفته اید و هر چیز دیگری که در اطراف پوست کودک شما قرار می گیرد برای برداشتن هر گونه تحریک کننده در پارچه باید شسته شوند.بهترین مواد شوینده برای نوزادان شوینده های ضد حساسیت یا مناسب برای پوست حساس هستند.