کودک شما چگونه رشد می کند؟

این هفته کودک شما بیش از ۴۰ سانتی متر طول دارد. او حدود ۱۵۰۰ گرم وزن دارد (در حدود یک نارگیل) و سرش به طور کامل رشد می کند. او می تواند سر خود را به طرف دیگر چرخانده و دست ها، پاها و بدن او شروع به رشد می کنند تا چربی مورد نیاز در زیر پوست او جمع شود. احتمالا او خیلی زیاد حرکت می کند، بنابراین ممکن است خوابی دشوار داشته باشد، زیرا ضربه های کودک شما را بیدار نگه می دارد.ناراحت نباشید.همه این حرکتها نشانه ای است که کودک شما فعال و سالم است.

کودک شما در ۳۱ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman کودک شما واقعا می تواند حرکت کند. او شدیدا ضربه و لگد می زند و ممکن حتی شما را از خواب بیدار کند.
  • pregnant_woman حجیم شدن. دست ها، پاها و بدنش چربی را در زیر پوستانش ذخیره می کند.
  • pregnant_woman احساس انقباض؟ شما ممکن است در رحم خود احساس انقباض کنید.آن ها نادر و نامنظم هستند و اغلب حدود ۳۰ ثانیه طول می کشد.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

آیا انقباضات عضلات رحم افزایش یافته است؟ بسیاری از زنان این انقباضهای تصادفی را که براکستون هیکز نامیده می شوند در نیمه دوم حاملگی احساس می کنند. اغلب حدود 30 ثانیه طول می کشد، آنها نامنظم هستند و در این مرحله باید نادر و بدون درد باشند. از سوی دیگر انقباضات مکرر حتی در کسانی که آسیب ندیده اند ممکن است نشانه ای از زایمان زودرس باشند.اگر بیش از چهار انقباض در یک ساعت یا هر نشانه دیگری از زایمان زودرس دارید بلافاصله با پزشک یا ماما تماس بگیرید. این شامل افزایش در تخلیه واژن یا تغییر در نوع تخلیه (آبریزش، مخاط و یا خونریزی حتی اگر صورتی باشد) درد شکمی یا گرفتگی شکم مانند قاعدگی ،افزایش فشار داخل ناحیه لگن یا کمردرد، مخصوصا اگر قبلا آن را نداشته باشید است.

ممکن است در نهایت از سینه های خود دچار نشتی یا پیش تولید شیر شوید. اگر این طور،از پد های مخصوص در سینه بند استفاده کنید تا لباس هایتان را از خیس شدن حفظ کنید. (اگر نه، نگران نباشید. سینه های شما این کار را انجام می دهند حتی اگر هیچکدام را نمی بینید.) اگر سوتین کنونی شما بیش از حد نرم باشد، ممکن است بخواهید یک سوتین مخصوص انتخاب کنید. یک سوتین مخصوص با حداقل یک فنجان بزرگتر از آنچه که اکنون نیاز دارید انتخاب کنید. هنگامی که شیر در سینه ها تولید شود از این فضای اضافی سپاسگزار خواهید شد.

اگر شما یک پسر دارید باید به ختنه ی او نیز فکر کنید.

بیشتر بدانیم: داروهای ضد درد در هنگام زایمان

 

هیچ راهی برای داشتن یک زایمان بدون درد وجود ندارد. تجربه هر زنی از درد متفاوت است و هر زایمانی با دیگری متفاوت است. برخی از زنان می دانند که داروهای ضد درد می خواهند. برخی دیگر رویکرد غیر متمرکز به مدیریت درد دارند. بعضی ها می خواهند برای تولد بدون مسکن های مخدر تلاش کنند و گزینه داروهای درد را امتحان کنند. همه چیز را در مورد جوانب مثبت و منفی گزینه های مختلف یاد بگیرید، به طوری که بتوانید انتخابی آگاهانه انجام دهید. در اینجا مواردی را که باید در نظر بگیریم تا تصمیم خود را اتخاذ کنید بیان می کنیم:

  • با همسر خود در یک کلاس زایمان ثبت نام کنید. مربیان به طور کلی تمام گزینه های تسکین درد، شامل اپیدورال، اسپینال(دو روش تزریق درون نخاع) و داروهای سیستمیک و همچنین روش های بدون مسکن مخدر مانند تنفس و تکنیک های آرام سازی را توضیح می دهد.
  • اکثر زنان در طول زایمان یکی از داروهای ضد درد را انتخاب می کنند. محبوب ترین فرم تسکین درد در زایمان اپیدورال است که تسکین درد مداوم را به قسمت پایین بدن شما می دهد، در حالی که بی هوش نمی شوید.
  • برخی از زنان برای کنترل درد زایمان یک مسکن مخدر را انتخاب می کنند. اگر می خواهید از حداکثر توان خود در کنترل بدن استفاده کنید یک همراه فعال برای زایمان بیابید که با روند زایمان آشنا باشد ، یک تولد طبیعی ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر شما تصمیم به رفتن این مسیر دارید و امکان درد و ناراحتی را به عنوان بخشی از زایمان قبول می کنید، با آماده سازی و حمایت درست، می توانید زایمان خوبی داشته باشید.
  • این که آیا تصمیم به استفاده از داروهای درد در طول زایمان دارید یا می خواهید طبیعی زایمان کنید بر عهده ی شماست و می توانید در طول زایمان نظرتان را تغییر دهید.

فعالیت: در مورد بستن ساکتان برای روز زایمان فکر کنید.

لازم نیست فعلا ساک خود را ببندید اما شروع به نوشتن یک لیست کنید از اقلام برای بردن به بیمارستان یا مرکز تولد. علاوه بر لباس و مسواک، برخی موارد عبارتند از:

  • یک عکس یا یک هدف برای تمرکز در طول زایمان
  • میان وعده برای حفظ انرژی و آدامس برای نفس بد
  • جوراب و دمپایی بالش مورد علاقه شما
  •  سوتین مخصوص
  • یک لباس خانگی برای کودکتان
  • دوربین اگر می خواهید فیلمبرداری کنید
  • شارژر گوشی و تلفن