کودک شما چگونه رشد می کند؟

شبکه اعصاب گوش کودک شما بهتر از قبل رشد کرده و حساس تر است. در حال حاضر او می تواند صدای شما و پدرش را در هنگام گفت گو با هم بشنود. او مقدار کمی از مایع آمنیوتیک را در دم و بازدم می کند که برای رشد ریه ها ضروری است. این حرکات به اصطلاح تنفسی نیز تمرینی برای تنفس در خارج از رحم است. کودک شما همچنان در حال وزنگیری است. او اکنون حدود ۷۵۰ گرم وزن و ۳۵ سانتی متر (در حدود طول یک پیازچه) قد دارد. اگر شما دارای یک پسر هستید، بیضه هایش به زودی شروع به وارد شدن به اسکرتوم (پوست خارجی که بیضه ها در آن قرار می گیرند) میکند.یک سفر که حدود دو تا سه ماه طول می کشد.

کودک شما در ۲۶ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman پسر دارید؟ پس بیضه هایش شروع به قرار گرفتن در جای خود (اسکروتوم) می کنند، پروسه ای که دو یا سه ماه طول می کشد.
  • pregnant_woman او نفس می کشد. دم و بازدم کودک شما مایع آمنیوتیک است، ریه ها برای اولین استنشاق هوا آماده می شود.
  • pregnant_woman او نسبت به صداها حساس تر شده است. شبکه عصبی داخل گوش کودکتان نسبت به قبل بهتر رشد کرده است.
  • pregnant_woman درد پشت؟ به خاطر جابه جایی مرکز ثقل و هورمونهای بارداری که مفاصل و رباط های شما را نرم می کنند.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

آیا شما در تلاش برای رسیدن به کلاس های زایمان،ویزیتهای قبل از زایمان،آماده کردن اتاق کودک و انجام دیگر وظایفتان هستید و عجله دارید؟ همچنان به غذا خوردن ادامه دهید و مقدار زیادی استراحت کنید.

در حدود این زمان، فشار خون شما ممکن است کمی افزایش یابد، اگرچه احتمالا هنوز هم پایین تر از قبل از بارداری است. (به طور معمول، فشار خون در انتهای سه ماهه اول کاهش می یابد و تا حدود ۲۲ تا ۲۴ هفته ادامه می یابد.)

پره اکلامپسی - یک بیماری جدی با فشار خون بالا - اغلب پس از ۳۷ هفته نشان داده می شود، اما می تواند زودتر نیز رخ دهد بنابراین مهم است که از علائم هشدار دهنده آن مطلع شوید. وجود تورم در چهره یا پف در اطراف چشم، تورم ناگهانی دستها، تورم بیش از حد یا ناگهانی پاها یا مچ پا یا افزایش سریع وزن (بیش از۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ گرم در هفته) علایم پره اکلامسی است. در پره اکلامپسی شدید، ممکن است علائم دیگر را تجربه کنید. اگر سردرد شدید یا مداوم تغییرات دید (از جمله دید دوگانه یا تاری دید، دیدن نقاط یا چشمک زدن، حساسیت به نور یا از دست دادن موقت بینایی)، درد شدید یا حساسیت در قسمت فوقانی شکم یا استفراغ دارید سریعا به پزشک یا ماما اطلاع دهید.

تغییر مرکز ثقل،افزایش فشار بر عضلات شکم و تغییرات هورمونی که باعث تضعیف عضلات شکمی می شوند باعث می شوند که در پایان روز احساس بدی داشته باشید. پیاده روی، ایستادن یا نشستن طولانی، همچنین خم شدن و بلند کردن می تواند به کمر شما فشار بیاورد.

حمام گرم یا کمپرس داغ می تواند کمک کننده باشد. (بعضی از خانم ها با کمپرس سرد احساس بهتری دارند) سعی کنید در طول روز در هنگام نشستن یا ایستادن وضعیت قرارگیری مناسبی داشته باشید. از فعالیت هایی که نیاز به خم شدن و چرخاندن در یک زمان دارند، جلوگیری کنید.در هنگام خواب یک بالش بین دو پای خود قرار دهید و پشت کمرتان نیز یک بالش بگذارید.

بیشتر بدانیم:برنامه ریزی زایمان

 

نوشتن طرح زایمان فرصتی برای فکر کردن در مورد چگونگی زایمان است.در این باره به بحث و گفتگو با پزشک یا مامای خود بپردازید. فرآیند ایجاد یک برنامه زایمان می تواند یک راه فوق العاده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زایمان و وظایف شما در هنگام زایمان باشد.

اما به یاد داشته باشید که زایمان به طور ذاتی غیر قابل پیش بینی است و شما باید در هر صورت و در هر شرایطی که پیش می آید انعطاف پذیر باقی بمانید.

 

با این حساب ارزش دارد که این کار را انجام دهم؟

از برنامه زایمان به عنوان یک ابزار آموزشی برای یادگیری بیشتر در مورد گزینه های خود در طول زایمان استفاده کنید و از آن به عنوان یک راهنما برای صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بهره ببرید تا اشتباهی نکنید.

در یک نظرسنجی در مورد برنامه زایمان 54 درصد از کسانی که پاسخ دادند، اعلام کرد که برنامه هایشان زمانیکه زایمان واقعی شروع می شود، بی اهمیت است.یک نفر اینگونه پاسخ می دهد که در هنگام انتقال به بیمارستان برنامه ی من از پنجره به بیرون افتاد اما این باعث نشد که نتوانم طبق آن پیش بروم و زایمان مناسبی داشته باشم.

از سوی دیگر، ۴۶ درصد از آنان گفتند که برنامه های زایمانشان به آنها کمک می کند تا تجربه تولدی را که می خواستند ایجاد کنند. یکی از زنان گفت: "من شگفت زده شدم. ماما و پرستاران به دنبال دستورالعمل زایمان من بودند و همه چیز مانند دستورالعمل بود. من نگران بودم چون داستان های بدی را درباره چگونگی برخورد کارکنان بیمارستان در مورد برنامه های زایمان شنیده بودم اما در نهایت همه چیزهایی را که از تولد دخترم می خواستم دریافت کردم. "

اگر تصمیم بگیرید که یک برنامه زایمان را امتحان کنید، می توانید آن را طولانی یا کوتاه به همان اندازه که دوست دارید بنویسید. بعضی از زنان به سادگی برنامه زایمان خود را می نویسند و یک احساس کلی از این که چطور می خواهم پیش بروم. به عنوان مثال، "من می خواهم زایمان طبیعی داشته باشم. لطفا داروهای تسکین دهنده درد یا هر گونه مداخله ای را انجام ندهید، مگر اینکه لازم باشد." یا، "من می خواهم که زایمان من نسبتا بدون درد باشد و هر چه زودتر بی حسی اپیدورال را می خواهم".

 

برخی از مسائل را در هنگام ایجاد برنامه زایمان در نظر بگیرید:

  • آیا می خواهید یک زایمان بدون مسکن مخدر یا اپیدورال داشته باشید؟ اگر مطمئن نیستید، آن را به خوبی یادداشت کنید.
  • آیا می خواهید زایمان شما یک امر خصوصی (فقط تیم پزشکی و همسر شما) باشد؟ آیا دوست دارید دیگر اعضای خانواده یا دوستان در کنار شما باشند؟ آیا در صورتی که دانشجویان پزشکی یا رزیدنتها در طول تولد شما حضور داشته باشند، برایتان مشکلی ندارد؟
  • آیا می خواهید یک آینه بیاورند تا عضو نمایش(سر کودک)خود را ببینید؟
  • آیا می خواهید تا حد امکان اتاقی آرام داشته باشید؟ آیا موسیقی ویژه ای دارید؟ چراغ های کم نور یک دوربین فیلمبرداری می خواهید؟
  • پس از تولد نوزادتان، آیا میخواهید همسرتان بند ناف را قیچی کند؟ آیا شما یا همسرتان دوست دارید در طول آزمایشات با کودک خود بمانید؟
  • آیا شما قصد تغذیه با شیر مادر دارید؟
  • آیا می خواهید نوزادتان در کنار شما باقی بماند؟

فعالیت: در مورد برخی از مسائل مهم گفتگو کنید

به زودی پس از تولد فرزندتان شما با مسائل والدینی مواجه خواهید شد، بنابراین عاقلانه است که در مورد آنها فکر کنید و با همسرتان صحبت کنید. به عنوان مثال، آیا فرزند شما در همان بدو تولد ختنه خواهد شد؟برای واکسیناسیون برنامه ریزی خواهید کرد؟برای مراقبت از فرزندتان به چه صورت برنامه ریزی می کنید؟آیا شما یا همسرتان به صورت تمام وقت از کودکتان نگهداری می کنید؟ حتی اگر فکر می کنید که هر دو موافق هستید، بهتر است نظرات خود را به صورت آشکارا به اشتراک بگذارید تا از سو تفاهم ها جلوگیری کنید و احساساتتان را آسیب برسانید.