کودک شما چگونه رشد می کند؟

نوزاد شما حدود۳۴۰ گرم وزن دارد و تقریبا ۲۶ سانتی متر طول دارد – حدودا اندازه ی یک هویج.ممکن است به زودی احساس کنید که او هنرهای رزمی را تمرین می کند، زیرا حرکات ابتدایی او به سمت حرکات پیشرفته تکامل می یابد.همچنین می توانید یک الگو برای فعالیت او کشف کنید، او را بهتر می شناسید.در سایر تحولات، ابروهای کودک شما در حال حاضر در آمده است و اگر یک دختر دارید واژن او شروع به تشکیل کرده است.

کودک شما در ۲۱ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman کودک شما در حرکت است! این لرزش های ملایمی که احساس می کنید به زودی به لگدها و شوت های لیگ برتری تبدیل می شود!
  • pregnant_woman او بزرگ می شود و وزن او حالا حدود ۳۴۰ گرم است.
  • pregnant_woman اندام های شما کنار می روند. و عملکردشان را تحت فشار انجام می دهند.
  • pregnant_woman چشمان او بهتر مشخص شده اند. ابروها روییده اند و پلک ها هستند، اما ابروها هنوز رنگ ندارند.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

این روزها احتمالا احساس راحتی میکنید شما هنوز خیلی بزرگ نیستید و ناراحتی های معمولی اولیه در ارتباط با بارداری به طور عمده از بین رفته است. اگر احساس خوبی دارید، می توانید از آن لذت ببرید. سه ماهه سوم ممکن است شکایات جدیدی را به همراه داشته باشد.

این به این معنا نیست که شما در حال حاضر هیچ مشکلی ندارید. برای مثال، افزایش تولید چربی ممکن است به گسترش(یا بدتر شدن) آکنه کمک کند. در صورتی که این مشکل را دارید با صابون ملایم یا پاک کننده دوبار در روز ناحیه را بشویید، اطمینان حاصل کنید که هر ماده ی آرایشی که استفاده می کنید بدون روغن است. از داروهای ضد آکنه پرهیز کنید.بعضی از آنها در دوران بارداری بسیار خطرناک هستند.برای استفاده از محصولات آکنه موضعی بدون مشخص بودن منع مصرف در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

شما هم اکنون مستعد ابتلا به واریس وریدها هستید. همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند فشار بر روی رگ ها در پاها افزایش می یابد. سطح پروژسترون بالاتر باعث می شود دیواره رگ های شما برای استراحت دچار مشکل شوند. اگر سایر اعضای خانواده واریس داشته باشند احتمال بیشتری برای ابتلا به واریس پیدا خواهید کرد. همچنین آنها با بارداری متوالی و سن شما بدتر می شوند. برای کمک به جلوگیری یا به حداقل رساندن رگهای واریسی، ورزش روزانه انجام دهید.جوراب واریس حاملگی بپوشید و به پهلو خوابیده و پاها را ورزش دهید.

همچنین ممکن است متوجه عروق عنکبوتی (گروهی از رگ های خونی در نزدیکی سطح پوست)، به ویژه در مچ پا، پاها یا صورت خود، شوید. آنها ممکن است یک الگوی عنکبوتی یا آفتابگردانی داشته باشند با شاخه های مرکزی یا ممکن است مانند شاخه های یک درخت باشند یا ممکن است گروهی از خطوط نازک بدون هیچ الگوی خاصی باشند. اگرچه ممکن است کمی ناخوشایند باشند، رگه های عنکبوت ناراحتی ایجاد نمی کنند و معمولا بعد از زایمان ناپدید می شوند.

بیشتر بدانیم: رابطه ی جنسی در دوران بارداری

 

آیا طبیعی است که در طول حاملگی رابطه ی جنسی بخواهیم؟

میل جنسی برخی از زنان وقتی که باردار هستند، حداقل در بخشی از زمان بارداری افزایش می یابد.ممکن است به علت افزایش جریان خون در ناحیه لگن و افزایش حساسیت به تحریک باشد و همچنین افزایش روان بودن واژن به علت تغییرات هورمونی باعث لذت بردن بیشتر از آن می شود.

اما این نیز کاملا طبیعی است که تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشید. اگر شما درد و دل درد زیادی دارید یا احساس ناراحتی یا خستگی می کنید، میل جنسی شما ممکن است کم شود. یکی دیگر از مادران باردار گزارش می دهد: "من تمایل ندارم که با شوهرم صمیمی باشم زیرا من همیشه خسته ام و تقریبا در هر موقعیتی ناراحت هستم."

احساس تنهایی نکنید، بگذارید شریک زندگی شما بداند چه احساسی دارید و به او اطمینان می دهید هنوز دوستش دارید. این مهم است که ارتباطات را باز نگه داشته و از یکدیگر حمایت کنید تا بتوانید در این تغییرات با یکدیگر همکاری کنید. به یاد داشته باشید که ارتباط نزدیکتری از ارتباط فیزیکی بین شما وجود دارد.

 

کدام وضعیت ها راحت تر است؟

بیش از ۷۵ درصد از والدین در یک نظرسنجی پاسخ دادند، آنها وضعیت های مختلف رابطه در حین بارداری را آزمایش کردند.اغلب افراد داشتن مقاربت در کنار یکدیگر را ترجیح می دادند. خودتان باید امتحان کنید.

 

آیا رابطه ی جنسی در بارداری محدودیت دارد؟

در صورت داشتن هر یک از شرایط یا علائم زیر، باید محدودیت ایجاد شود:

  • وضعیت نامناسب جفت
  • زایمان زودرس در این بارداری
  • خونریزی یا ترشحات واژینال غیر قابل طبیعی
  • گرفتگی شکمی
  • نارسایی دهانه رحم
  • دهانه رحم گشاد
  • کیسه آب پاره شده یا دارای نشتی

اگر شما یا شریک زندگیتان را مبتلا به هرپس تناسلی هستید نباید رابطه داشته باشید. در طول سه ماهه سوم، اگر همسرتان سابقه تبخال تناسلی داشته باشد (و نه شما)، حتی اگر زخم ها یا علائم را نداشته باشد مقاربت نکنید. در صورت داشتن تبخال دهانی (زخم های سرد)،نیز نباید رابطه ی جنسی دهانی داشته باشید.اگر شما یا همسرتان دیگر عفونت های جنسی را دارید رابطه جنسی نداشته باشید، مگر اینکه هر دو درمان شده باشید و آزمایش پیگیریتان منفی شود.

موقعیت های دیگری وجود دارد که در آن ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است توصیه کند که رابطه جنسی نداشته باشید. به عنوان مثال، اگر زایمان زود هنگام در یک حاملگی قبلی داشته باشید، احتمالا به شما توصیه می کند که در طول بارداری از داشتن رابطه جنسی در برخی از موارد جلوگیری کنید و تا زمانی که به ۳۷ هفته برسید.

فعالیت: ایجاد یک کارت برای کودک

خانواده و دوستان به زودی از شما می پرسند چه چیزی نیاز دارید به ویژه کسانی که در جشن سیسمونی شرکت می کنند. یک کارت از اقلام مورد نیازتان را برای بقیه بفرستید تا به عنوان هدیه برای شما بیاورند. اطمینان حاصل کنید که لیستتان برخی از اقلام کوچکتر و مقرون به صرفه تر را شامل می شود، اما لیست کالاهای گران قیمت مانند کالسکه، صندلی اتومبیل و صندلی کودک نیز قابل استفاده است. بسیاری از مهمانان دوست دارند در دادن هدیه گرانتر رقابت کنند.