کودک شما چگونه رشد می کند؟

رشد حسی کودک شما کامل می شود. مغز او مناطق تخصصی برای بوی، طعم، شنیدن، بینایی و لمس را تعیین می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است او بتواند صدای شما را بشنود، بنابراین خواندن با صدای بلند، صحبت کردن با او یا خواندن یک آهنگ شاد برای او را انجام دهید. کودک شما وزنی حدود ۱۵ سانتی متر و قدی در حدود۲۴۰ گرم – حدودا اندازه ی یک گوجه فرنگی رسیده- دارد. دست و پاهایش با بقیه بدنش تناسب دارند.

کلیه نوزاد شما به تولید ادرار ادامه میدهند و موهایش روی سرش جوانه می زند. پوشش حفاظتی مومی به نام ورنیکس روی پوست او شکل می گیرد تا باعث شناور بودن در مایع آمنیوتیک شود.

کودک شما در ۱۹ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman لایه ای برای حفاظت از پوست پوشش حفاظتی مومی به نام ورنیکس روی پوست او شکل می گیرد تا باعث محافظتش در مایع آمنیوتیک شود.
  • pregnant_woman احساس درد؟ ممکن است درد رباط رحم داشته باشید، رباط هایی که از رحم شما حمایت می کنند با کشش، خودشان را با افزایش وزن آن انظباق می دهند.
  • pregnant_woman کودک شما احتمالا صدای شما را می شنود. برخی تحقیقات بیان می کنندکودک شما حالا صدای شما را می شنود. پس برای او لالایی بخوانید!
  • pregnant_woman رشد حسی کودک شما کامل می شود. مغز او مناطق تخصصی برای بوی، طعم، شنیدن، بینایی و لمس را تعیین می کند.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

فکر میکنید خیلی بزرگ شده اید؟ شکم شما در هفته های آینده به سرعت رشد خواهد کرد. در نتیجه، ممکن است در شکم،کمر درد داشته باشید و یا حتی درد ناگهانی در یک یا هر دو طرف به خصوص هنگامی که جا به جا می شوید یا در پایان یک روز فعال داشته باشید. به احتمال زیاد، این درد اطراف رباطها است. رباط هایی که از رحم شما پشتیبانی می کنند کشش دارند تا با افزایش وزن خود را تطبیق دهند. این چیزی نیست که در مورد آن هشدار داده شود، اما اگر دچار درد شدید بودید با پزشک یا ماما تماس بگیرید.

ممکن است متوجه تغییرات پوستی نیز شوید. آیا کف دستان شما قرمز است؟ جای نگرانی نیست این به خاطر استروژن اضافی است.همچنین ممکن است قسمتهایی از پوستتان تیره شود که ناشی از افزایش موقت رنگدانه ها است. هنگامی که این تکه های تیره بر روی بالای لب ، گونه ها و پیشانی شما ظاهر می شوند که ماسک بارداری نامیده می شوند. همچنین ممکن است نوک پستان ها، خالها، زخم ها، زیر آرنج، قسمت داخلی ران و فرجتان تیره شوند. خط تیره ای که از شکم شما به استخوان شرمگاهی کشیده می شود لینانیگرا یا خط تیره نام دارد.

این نقاط تیره احتمالا پس از زایمان محو خواهند شد. در عین حال، خود را از نور خورشید محافظت کنید زیرا تغییرات رنگدانه را تشدید می کند. پوشاندن بدن، پوشیدن یک کلاه لبه دار و استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام خروج از منزل مفید خواهد بود. و اگر می خواهید ماسک خود را محو سازید یک آرایش کوچک مخفی می تواند شگفت انگیز باشد.

بیشتر بدانیم : نام نوزاد شما

 

برای بسیاری از زوج ها، انتخاب نام برای فرزند بسیار سرگرم کننده است و برای برخی دیگر این یک فرآیند پیچیده مذاکره است. در هر صورت، این یک تصمیم مهم است زیرا شما چیزی را انتخاب می کنید که در تمام عمر با او همراه است (مگر اینکه کوچولوی شما تصمیم به تغییر نام خود بگیرد). در اینجا برخی از عوامل را در نظر می گیریم:

  • صدا و آهنگ:اینکه کودک شما وقتی با صدای بلند نامش را می شوند چه صدایی در ذهنش ایجاد می شود، یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در مورد آن فکر کنید. آیا لحن دارد؟ تلفظش سخت است؟ آیا با نام خانوادگی شما سازگار است؟ یکی از چیزهایی که باید اجتناب کرد: انتخاب یک نام که با حرف اول نام خانوادگی شما پایان می یابد.
  • منحصر به فرد بودن: از مزایای آن این است که فرزند شما با بقیه متفاوت است. از سوی دیگر، نامی که هیچ کس آن را نمی شنود و چند نفر می توانند تلفظ کنند، می توانند توجه شما را جلب کنند. تغییرات املایی می تواند یک نام منحصر به فرد ایجاد کند، اما انتخاب نام با املاهای متعدد می تواند سالها باعث سردرگمی فرزند شما شود.(مانند نام سبا،صبا)
  • والدین و دوستان: بسیاری از والدین نام نوزاد خود را از اسم پدربزرگ و مادربزرگ خود، یکی دیگر از والدین یا یک دوست نزدیک، انتخاب می کنند.می خواهید چند تا محمد در یک خانه داشته باشید؟ به شجره نامه ی خود نگاه کنید.چند اسم تکراری می بینید.برخی برای راضی نگاه داشتن همه از اسم های دوتایی استفاده می کنند مانند محمد کوروش.
  • تاریخ و دین: گذشته ی فرزند شما بخش مهمی از اوست و ممکن است بخواهید نام او منعکس کننده ی آن باشد. در کتابها و سایتها این تاریخ را جستجو کنید.(انتخاب اسامی مذهبی یا تاریخی)
  • معنی اسم: هیچکس اگر نام فرزند شما به عنوان مثال ستاره باشد او را ستاره نخواهد دید اما سرچشمه و معنی اسم کودکتان چیزی است که باید به آن فکر کنید.از کتابها و سایتها برای یافتن معانی اسامی مختلف استفاده کنید.
  • نام مستعار افراد: گاهی خلاصه کردن اسم کودکان و اسامی مستعار آنها می تواند خیلی بد باشد. به اینکه نام فرزند شما به صورت خلاصه چه می شود دقت کنید.(مثال های زیادی وجود دارد)
  • بسیاری از افرادی در دوران بارداری برای فرزند خود یک اسم مستعار می یابند.شما چطور؟

 

یکی از بهترین آزمایش ها برای نام کودک این است که آن را با صدای بلند و ترجیحا در یک زمین بازی، بگویید یا بشنوید. اگر احساس ناراحتی میکنید ممکن است این اسم بهترین انتخاب نباشد.

فعالیت: در مورد مراقبت از کودکتان فکر کنید

ممکن است به نظر شما زودی برسد، اما به زودی باید بین خانواده و کار تعادل برقرار کنید.اگر برای کودک خود نیاز به یک مراقب تمام وقت یا نیمه وقت دارید، گزینه های زیادی وجود دارد.با بررسی مهد کودکها و مراکز نگه داری کوتاه مدت و پرستار بچه شروع کنید.در منطقه ی خود به دنبال مراقبین مناسب بگردید.برخی از مراکز ظرفیت محدود دارند و باید از قبل رزرو شوند.