کودک شما چگونه رشد می کند؟

اسکلت نوزاد شما از غضروف نرم به استخوان تغییر می کند و بند ناف - خط زندگی متصل به جفت - در حال رشد است و قوی تر و ضخیم تر می شود. وزن نوزاد شما ۱۴۰ گرم (در حدود یک چغندر) و قد او از سر به پایین حدود ۱۳ سانتی متر است. او می تواند مفاصل خود را حرکت دهد و غدد عرق او شروع به رشد می کنند.

کودک شما در ۱۷ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman به اندازه یک شلغم او حالا حدود ۱۴۰ گرم وزن گرفته و قد او از سر تا پایین حدود ۱۲-۱۳ سانتی متر است.
  • pregnant_woman استخوان ها در حال رشد است. اسکلت کودک شما از غضروف لاستیک به استخوان سخت تبدیل می شود.
  • pregnant_woman غدد عرق شروع به رشد می کنند. اگرچه کودک شما برای مدتی به آن ها نیاز ندارد.
  • pregnant_woman شاهراه حیاتی قوی تر می شود. بند ناف، که کودک شما را به جفت متصل می کند و مواد مغذی را تامین می کند، ضخیم تر می شود.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

احساس عدم تعادل می کنید؟ همانطور که شکم شما رشد می کند، مرکز گرانش شما تغییر می کند، بنابراین ممکن است گهگاه در ناحیه پایینی احساس ناپایداری کنید. سعی کنید از موقعیت هایی با خطر بالای سقوط اجتناب کنید.کفش های پاشنه کوتاه استفاده کنید.آسیب به شکم شما می تواند برای شما و کودک شما خطرناک باشد.همچنین زمانی که در ماشین هستید - کمربند کمربند خود را زیر شکم نگه دارید و از مهار شانه بین سینه ها استفاده کنید.

شما همچنین ممکن است متوجه شوید که چشمان شما خشکتر می شوند. با استفاده از قطره های روانکاری بدون درنگ می تواند کمک کند. اگر لنزهای تماسی شما ناراحت کننده باشند، سعی کنید آنها را برای مدت زمان کوتاه تر بکشید. اگر هنوز ناراحتی دارید، قبل از تولد، عینک را عوض کنید.

بیشتر بدانیم: رویاهای در دوران بارداری

 

بسیاری از زنان می گویند که در دوران بارداری رویاهای آنها تغییر می کند. جالب توجه است که در طی سه ماهه دوم و سوم مدت خواب در حرکت سریع چشم (REM) ، دوره ای که بیشتر رویاها اتفاق می افتد کمتر می شود.چرا،پس آن همه رویا چه می شود؟

احتمالا یکی از علت های آن این است که ممکن است برای دستشویی ، سوزش سر دل، گرفتگی عضلات پا، پاهای بی قرار، یا کمر درد و یا تغییروضعیت به یک موقعیت راحت تر از خواب بیدار می شوید و باعث قطع یک چرخه پر از رویا شوید. بیدار شدن در طول خواب REM موجب می شود که بیشتر رویاهای خود را به یاد بیاورید.

همچنین ممکن است یک علت آن این باشد که در این دوران زنان احساسات شدیدتری دارند و نگرانی و هراس آنها بیشتر می شود.

پاتریشیا گارفیلد،روانشناس بالینی و نویسنده بدنهای زنان، رویاهای زنان، نگاهی به برخی از رویاهای مشترک زنان می پردازد.به این رویاها می پردازیم.

ممکن است خواب ببینید که یک حیوان باردار هستید. در طول سه ماهه دوم، بسیاری از زنان باردار خواب می بینند که نوزادشان شبیه به حیواناتی مانند توله سگ، جوجه و بچه گربه است. موجودات دوستانه در رویاهای شما به طور کلی نشان می دهد که شما به غرایز خود متصل هستید. از سوی دیگر، حیواناتی که شما را در معرض خطر قرار می دهند ممکن است مربوط به اتفاقات عجیبی باشد که وارد زندگی شما می شود.

نگرانی های جنسی بعضا قدیمی دارید. بسیاری از مادران نگران تغییر چهره و تاثیر آن بر زندگی جنسی خود هستند - در حالی که بسیاری دیگر احساس می کنند که بیشتر از همیشه میل جنسی دارند. هر دو احساس اغلب در رویاهای شما منعکس می شوند. رویاهای وابسته به عشق شهوانی بر احساسات شما در بیداری اثر می گذارند.

همسرتان را در حال خیانت می بینید. اگر رویای شریک زندگی خود با آشنا یا یک غریبه را دارید این می تواند مرتبط با ناامنی در مورد نگه داشتن عشق و توجه او به دلیل تغییر بزرگی که دارید باشد. در حال حاضر، شما وابسته به حمایت اطرافیان به خصوص شریک زندگی خود هستید. ترس از دست دادن او یک واکنش احساسی رایج در بارداری است


از آنجا که هیچ کاری برای متوقف کردن آن نمی توانید انجام دهید سعی کنید از آنها لذت ببرید.یک کاغذ و قلم کنار خود داشته باشید و آنها را بنویسید.

فعالیت: یک لیست نام نوزاد انتخاب کنید

اگر به دنبال ایده هستید، لیست نام های کودک را بررسی کنید.برای انجام این تمرین، هر کدام یک صفحه بردارید. لیستی از ۱۰ نام کودک را که دوست دارید بنویسید. همسرتان هم این کار را انجام دهد.نام هایی که دوست دارید از لیست کلی که در اینترنت وجود دارد جدا می شوند.حالا مجموعه ای از نام هایی را که هر دو دوست دارید نگاه کنید. در مورد اینکه چرا نام های خاصی را دوست دارید و دوست ندارید صحبت کنید. بسیاری از زوجین حتی قوانین مانند استفاده نکردن از نام دوست دختر یا دوست پسر سابق خود و نامهایی که تا کنون برای حیوانات خانگی استفاده شده اند، می گذارند.