کودک شما چگونه رشد می کند؟

تغییرات بزرگ این هفته: کودک شما هم اکنون می تواند چشم هایش را به هم نزدیک کند، اخم کند، شکلک در بیاورد،ادرار کند و احتمالا انگشت شست خود را خورد! با توجه به تحریکات مغزی، عضلات صورتش شروع به تمرین می کنند. کلیه های او ادرار تولید می کند و به مایع آمنیوتیک اطرافش می ریزد،این فرایندی است که تا زمان تولد ادامه دارد. او همچنین می تواند چنگ بزند و اگر شما به سونوگرافی بروید، ممکن است حتی او را در حین مکیدن انگشت شستش ببینید. خبرهای دیگر: کودک شما بزرگ‌تر می شود.از سر تا پای او حدود ۹ سانتی متر – اندازه یک لیموشیرین - و وزن ۴۲.۵ گرم است. بدن او سریع تر از سر او رشد می کند و سر او اکنون بر روی یک گردن متمایز قرار می گیرد. تا پایان هفته جاری، بازوهایش با بقیه بدنش متناسب می شوند. (پاهای او هنوز هم بلند هستند.)

یک پوشش فوق العاده و نازک از مو، به نام لانگو، در سراسر بدن نوزادتان رشد می کند. در این هفته کبدش شروع به ساختن صفرا می کند – این نشانه ای از رشد صحیح اوست - و طحال او شروع به تولید گلبول های قرمز می کند. اگرچه شما نمیتوانید ضربه های کوچک و لگدهای اورا لمس کنید اما دست و پاهای کوچک او (که اکنون حدود یک سانتی متر طول دارد) انعطاف پذیرتر و فعال تر هستند.

کودک شما در ۱۴ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman کودک شما حالا اخم می کند و شکلک در می آورد به لطفا محرک های مغزی، عضلات صورت کودک شما به طور جدی شروع به تمرین می کند.
  • pregnant_woman گردن راحت تر دیده می شود. بدن رشد سریع تری نسبت به سر دارد که باعث تمایر گردن می شود.
  • pregnant_woman بدن افزایش طول دارد. از سر تا کفل، اندازه بدن حدود ۹ سانتی متر و وزن حدود ۴۲.۵ گرم است.
  • pregnant_woman او ادرار می کند. کلیه ها تولید ادرار می کنند که در مایه آمنیوتیک آزاد می شود.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

به سه ماهه دوم خوش آمدید! انرژی شما به احتمال زیاد بیشتر می شود و حساسیت سینه های شما ممکن است کمتر شود و احساس آرامش شما افزایش یابد.اگر این اتفاقات هنوز نیافتاده است صبر کنید احتمالا به زودی این شانس را خواهید داشت. (اگر چه بعضی از افراد بدشانس تا چند ماه بعد هم احساس تهوع دارند)

قسمت بالایی رحم شما کمی بالاتر از استخوان شرمگاهی است و نی نی شما کمی بالاتر می آید. ظاهر شما مانند یک زن باردار خواهد شد و این برای شما و همسرتان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.زمانی را صرف برنامه ریزی، رویاپردازی و لذت بردن از این زمان شگفت انگیز کنید. در حال حاضر ممکن است نگران باشید اما سعی کنید روی مراقبت از خود و کودکتان تمرکز کنید و ایمان داشته باشید که برای آینده آماده هستید.

بیشتر بدانیم : دانستن جنسیت کودک

 

پسر، دختر یا انتظار تا زایمان؟ با تشکر از سونوگرافی و آزمایشات قبل از زایمان شما به راحتی جنسیت کودک خود را خواهید فهمید. اما باید چه کنید؟

۶۵ درصد از مادران در یک نظرسنجی می گویند که می خواهند جنسیت نوزاد خود را در دوران بارداری بدانند، در حالی که بقیه ترجیح می دهند منتظر بمانند. برخی می گویند : "ما تصمیم گرفتیم غافلگیر شویم که کودک دختر است یا پسر!" برخی دیگر می گویند: "غافلگیری در ۵ ماهگی همانند غافلگیری در هنگام تولد است." و برخی نظر دیگری دارند: "من فکر می کنم راه قدیمی تر بهترین است. فهمیدن جنسیت قبل از تولد مانند باز کردن کادوی تولد قبل از تولد است!"

اگر هنوز مردد هستید، نگاهی به مزایا و معایب هر یک از دو راه بیاندازید. احتیاط: اگر می خواهید جنسیت کودکتان را محرمانه نگه دارید،به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و تکنسین سونوگرافی این موضوع را بگویید تا جنسیت کودک را به شما نگویند.

 

مزایای فهمیدن:

  • بسیاری از زنان می گویند پس از اینکه جنسیت کودک را فهمیدند احساس یک پیوند عمیق تر با کودک خواهند داشت و می تواند پسر یا دختر کوچک شان را در ذهنشان تصویر کنند.
  • شما می توانید لیست نام های کودک تان را محدود کنید.
  • می توانید لباس ها،اسباب بازی ها و سایز وسایل کودک را انتخاب کنید.

 

مزایای انتظار:

  • اگر دانستن جنسیت کودک برای شما یا شریک زندگی شما خیلی مهم نیست بهتر است انتظار را انتخاب کنید و روی این موضوع تمرکز نکنید.
  • شما، همسرتان و خانواده تان در روز تولد شگفت زده خواهید شد.
  • اگر ترجیح می دهید لباس ها و اسباب بازی های مناسب هر دو جنس را بخرید ندانستن این موضوع به شما کمک می کند.

فعالیت : پیدا کردن یک کلاس ورزشی دوران بارداری

اگر قبلا نتوانسته اید، اکنون زمان خوبی برای شروع یک تمرین منظم است. پیوستن به یک کلاس می تواند به شما انگیزه دهد که با آن کنار بیایید.  بسیاری از زنان این کلاس های ورزشی را یک راه فوق العاده برای پیوند و حمایت از دیگر زنان باردار می دانند.برخی از گزینه های خوب عبارتند از ورزش آب، یوگا قبل از زایمان یا پیلاتس، پیاده روی یا یک کلاس ایروبیک مخصوص زنان باردار.