کودک شما چگونه رشد می کند؟

نوزاد شما حالا وزنی در حدود ۳۶۰۰ گرم و قدی کمی بیش از۵۰ سانتی متر دارد.همان طور که می دانید هر چقدر هم جای او دنج باشد کودک شما نمی تواند برای همیشه در درون شما بماند. به دلایل ایمنی اگر نوزاد شما در هفته آینده متولد نشود یا زودتر-اگر مشکلی وجود داشته باشد- پزشک یا ماما در مورد القا زایمان با شما صحبت خواهد کرد.اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه نخواهند داد بیش از دو هفته از تاریخ طبیعی زایمان بگذرد زیرا شما و نوزادتان در معرض خطر قرار می گیرید. پس از ۴۲ هفته احتمال دارد زایمان طبیعی طولانی و یا متوقف شود همچنین شما و کودکتان هر دو در معرض خطر در هنگام زایمان طبیعی هستند و اگر شما یا کودکتان مشکلی داشته باشید این خطر بیشتر نیز می شود.

کودک شما در ۴۱ هفتگی چه شکلی است؟

  • pregnant_woman بیا عزیزم! اگر تاریخ تخمین زایمان را رد کرده باشید احتمالا اضطراب دارید. نگران نباشید، این هفته آخر است.
  • pregnant_woman وزن گیری نهایی. کودکتان حالا وزنی نزدیک به ۳۵۰۰ گرم و قدی حدود ۵۰ سانتی متر دارد.
  • pregnant_woman علائم را بشناسید. وقتی دهانه رحم شروع به نرم شدن، نازک شدن و بازشدن می کند این ها نشانه های زایمان است.

زندگی شما چگونه تغییر می کند؟

هنگامی که تاریخ زایمان شما می گذرد و هنوز هم باردار هستید به سختی دچار اضطراب می شوید (به خصوص هنگامی که دوستان و خانواده با شما تماس می گیرند تا وضعیت شما را بررسی کنند!). اما نگران نباشید - برای همیشه باردار نخواهید بود.احتمال زیادی وجود دارد که این هفته زایمان کنید و اگر زایمان نکنید در ۴۲ هفته و یا قبل از آن، اگر شما یا کودکتان مشکلی داشته باشید، القا زایمانی صورت می گیرد.

روشهایی وجود دارد که ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما برای القا زایمان با توجه به شرایط رحم شما انجام می دهد.اگر دهانه ی رحم شما شروع به نرم شدن و گشاد شدن نکند شما هنوز برای زایمان آماده نیستید. در این حالت،پزشک از هر دو روش هورمونی یا مکانیکی برای آماده شدن دهانه ی رحم قبل از القا استفاده خواهد کرد. گاهی اوقات پس از این کار شما آماده ی زایمان می شوید.بسته به وضعیت شما،ممکن است از روش برش یا استفاده از داروهایی مانند اکسی توسین (پیتوسین) برای شروع انقباضات استفاده نمود.اگر این روش ها و روش های دیگر کار نمی کنند، شما باید سزارین کنید.

در این مدت تا قبل از زمان زایمان اگر حرکات کودک شما کم شد یا از واژنتان ترشح آب داشتید سریعا به پزشک یا مامای خود اطلاع دهید.