آموزش تزیینات زیبا برای هفت سین ۹۸

هفت سین فانتزی - چند ماهمه

 

چندماهمه / هنردستی – برای تزیین سفره هفت سین می توانید از وسایل مختلفی مثل جام و ظرف های شیشه ای، ظروف سفالی و حتی ظرف های قدیمی آشپزخانه استفاده نمایید. در اینجا روش های مختلف تزیین ظرف سفره هفت سین، درست کردن خوک عید نوروز یاد داده شده است.

 

آموزش تزیین جام هفت سین فانتزی با اکلیل

برای این مدل تزیین جان سفره هفت سین، تنها به یک دست جام، اکلیل در رنگ های دلخواه و چسب چوب نیاز دارید. ابتدا روی جام را به خوبی تمیز کنید. سپس روی قسمتی از جام که می خواهید روی آن طرح اکلیلی باشد چسب چوب بزنید. همچنین می توانید با قلمو چسب چوب را با طرح های ظریف و زیبا روی جام بزنید.

آموزش تزیین جام هفت سین فانتزی با اکلیل - چند ماهمه

 

برای چسباندن اکلیل ها روی جام دو روش وجود دارد:

  • روش اول: اکلیل ها را روی یک سطح بریزید سپس قسمت چسبی جام را در آن بغلتانید.
  • روش دوم: اکلیل ها را روی قسمت چسبی بریزید و با یک دستمال کمی آنها را روی ظرف فشار دهید تا به خوبی چسبیده شوند.

به این ترتیب جام های زیبای اکلیلی برای هفت سین خواهید داشت. با خلاقیت خود طرح های زیبا و متفاوتی روی جام بدهید و یک هفت سین به یاد ماندنی درست کنید.

آموزش تزیین جام هفت سین فانتزی با اکلیل - چند ماهمه

 

مقاله ایده عکاسی از نوزاد در فصل‌ها و مناسبت‎های مختلف را در مجله چندماهمه ببینید و  عکس خانگی نوزاد خود را به زیبایی تزیین کنید.


تزیین ظرف هفت سین با لاک

برای تزیین جام هفت سین با لاک، کار شما بسیار ساده است. ظروف شیشه ای با هر مدلی که باشد به خوبی می تواند به ظرف تزیینی زیبا برای هفت سین تبدیل شود. ابتدا رنگ لاک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

آموزش تزیین ظرف هفت سین فانتزی با لاک - چند ماهمه

 

برای راحتی بهتر است مقداری از لاک ها را درون یک ظرف پلاستیکی یکبار مصرف بریزید. با چوب پنبه یا چوب کبریت و یا خلال دندان لاک را به صورت نقطه ای روی ظرف بکشید. می توانید نقطه های کوچک و بزرگ روی ظرف ایجاد کنید.

در اینجا ما تنها کف ظرف را تزیین کرده ایم. شما می توانید با طرح دلخواه خود با این روش یک ظرف تزیینی زیبا درست کنید. بعد از اتمام کار طراحی اجازه دهید ظرف کاملا خشک شود.

آموزش تزیین ظرف هفت سین فانتزی با لاک - چند ماهمه

 

اکنون ظرف زیبای هفت سین آماده شده است. می توانید با ترکیب دو یا سه رنگ لاک، طراحی های زیباتری انجام دهید.

آموزش تزیین ظرف هفت سین فانتزی با لاک - چند ماهمه


ژست های زیبای عکس نوزاد با پدر و مادر در خانه


آموزش درست کردن هفت سین آبشاری

هفت سین آبشاری با استفاده از ظروف قدیمی آشپزخانه درست می شود. همه ما تعدادی استکان، فنجان، نعلبکی، قاشق و چنگال قدیمی در خانه داریم که از آنها استفاده نمی‌شود. در اینجا می خواهیم با استفاده از این وسایل، یک هفت سین زیبا برای نوروز درست کنیم.

یک فنجان، یک نعلبکی و یک چنگال بردارید. ابتدا سر و ته چنگال را مثل شکل زیر خم کنید. سر چنگال را با چسب حرارتی به خوبی داخل نعلبکی بچسبانید.

آموزش تزیین هفت سین نوروز 98 - چندماهمه

 

اجازه دهید چسب نعلبکی خشک بشود سپس انتهای چنگال را در داخل فنجان بچسبانید. فنجان را نگهدارید تا چسب خشک شود.

آموزش تزیین هفت سین نوروز 98 - چندماهمه

 

حال می توانید تزیینات دلخواه خود را از داخل فنجان تا روی نعلبکی بچسبانید. اگر این ظرف آبشاری را برای سفره هفت سین درست کرده اید می توانید نمادهای هفت سین را داخل آن بچسبانید. ابتدا تزیینات خود را  داخل فنجان بچسبانید. بعد روی دسته چنگال کار را ادامه دهید. اگر تزیینات روی دسته چنگال به خوبی نمی چسبد می توانید دور دسته پارچه نخی بچسبانید. با این کار دسته چنگال پهن‌تر می شود و جای بیشتری برای تزیین دارید.

آموزش تزیین هفت سین نوروز 98 - چندماهمه

 

سپس کف نعلبکی را کاملا با تزیینات پر کنید. روی باقی مانده دسته چنگال را هم با تزیینات بپوشانید.

آموزش درست کردن هفت سین نوروز 98 - چندماهمه

 

به این ترتیب می توانید همه نماد های هفت‌سین را روی فنجان‌های قدیمی و بی استفاده خود تزیین کنید و یک هفت سین متفاوت داشته باشید.

آموزش درست کردن هفت سین نوروز 98 - چندماهمه

 

یک ایده: می توانید برای داشتن یک هفت‍ سین مینیمال، روی یک فنجان آبشاری همه نماد های هفت سین را بچسبانید.


 درست کردن خوک تخم مرغی برای نوروز ۹۸

نماد حیوان سال ۹۸ خوک است. در طالع بینی چینی سال خوک به سال آرامش و شادی و راحتی تعبیر شده است. گفته می شود سال خوک بهترین سال برای تمام مردم دنیاست چون در این سال کار فراوان برای همه وجود دارد و گردش پول عادلانه خواهد بود.

با استفاده از تخم مرغ واقعی و پلاستیکی می توانید برای هفت سین امسال خود عروسک های خوک زیبایی درست کنید. می توانید از تخم مرغ بومی استفاده کنید که دیگر نیازی به رنگ کردن ندارد.
تخم مرغ را به خوبی تمیز کنید. بعد روی کاغذ دو گوش و یک بینی خوک درست کنید و روی ته تخم مرغ بچسبانید. بعد با ماژیک مشکی چشم و سوراخ های بینی خوک را بکشید.

 درست کردن خوک تخم مرغی برای نوروز 98 - چندماهمه

 

اگر از تخم مرف سفید استفاده می‌کنید باید ابتدا آن را رنگ کنید. برای رنگ کردن تخم مرغ می توانید از آبرنگ استفاده کنید و یا تخم مرغ را به مدت ۵ دقیقه در آب لبو را بجوشانید.

سپس روی نمد یا مقوا گوش و بینی خوک را درست کنید و روی تخم مرغ بجسبانید. با استفاده از خلاقیت خود می توانید تزیینات دیگری نیز برای خوک تخم مرغی درست کنید.

 درست کردن خوک تخم مرغی برای نوروز 98

 

 درست کردن خوک تخم مرغی برای نوروز 98

 

البته با تخم مرغ سفید هم می توانید خوک های بامزه ای درست کنید. اما سعی کنید بینی و گوش های خوک صورتی باشد که نمای جذابتری داشته باشد.

 درست کردن خوک تخم مرغی برای نوروز 98 - چندماهمه

 

یک ایده: برای تزیینات تولد و یا تم ماهگرد کودک می توانید گل های کاغذی بزرگ و کوچک درست کنید و یک تم زیبای گل گلی داشته باشید. آموزش درست کردن گل کاغذی بزرگ  را در مجله چندماهمه ببینید.


اگر دوست دارید ایده های جدید و خلاقانه از عکس خانگی نوزادان را ببینید، از پیج شبکه های اجتماعی ما دیدن کنید: 


آدرس اینستاگرام چندماهمه
کانال تلگرام چندماهمه
کانال پینترست چندماهمه


2+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.