آموزش درست کردن تزیینات و ریسه کاغذی فانتزی

ریسه و تزیینات کاغذی برای تولد

چندماهمه / هنر دستی – می توانید ریسه کاغذی و تزیینات کاغذی مختلف را به راحتی در خانه بسازید. در اینجا روش درست کردن بیش از ۱۰ مدل متنوع و زیبا ریسه و تزیینات کاغذی یاد داده شده است. با یاد گرفتن آنها می توانید تم تولد، تم ماهگرد و یا هر جشن دیگری را به زیبایی تزیین کنید.

این کار به وسایل زیادی نیاز ندارد و با هزینه کم می توانید جشن خود را به زیبایی تزیین نمایید.

 

آموزش روش های ساده برای ساخت ریسه کاغذی

۱- روش درست کردن ریسه کاغذی مدل قلب

برای درست کردن ریسه کاعذی قلبی ابتدا تعدادی نوار کاغذی درست کنید. هرچقدر طول نوار بیشتر باشد اندازه قلب ها بزرگتر می شوند. نوار اول را برداشته و از وسط تا بزنید و روی قسمت تا خورده را منگنه کنید.

بعد دو طرف نوار را به سمت بیرون آورده و در کنار هم قرار دهید. حال یک نوار دیگر را تا بزنید و دو سر نوار قبلی را بین قسمت تا خورده نوار جدید قرار دهید و منگنه کنید.

آموزش درست کردن ریسه کاغذی مدل قلب - چندماهمه

 

کار را به همین ترتیب ادامه دهید تا یک ریسه قلبی زیبا به دست آورید. به جای منگنه می توانید از چسب حرارتی و با چسب قطره ای استفاده کنید.

آموزش درست کردن ریسه کاغذی مدل قلب - چندماهمه

 

۲- روش درست کردن آویز سقفی با کاغذ

درست کردن این ریسه سقفی زیبا بسیار ساده است. یک کاغذ بزرگ بردارید و آن را به شکل دایره در آورید. سپس با مداد روی آن مارپیچ حلزونی بکشید.

بعد شروع کنید روی خط ها را برش دهید تا مثل تصویر زیر بشود.

 روش درست کردن آویز سقفی با کاغذ - چندماهمه

 

اکنون سر بیرونی نوار دایره ای را به سقف وصل کنید. به همین سادگی یک ریسه زیبای کاغذی درست کردید.

 روش درست کردن آویز سقفی با کاغذ - چندماهمه

 

روش دیگر این است که فاصله بین خطوط را روی دایره بیشتر کنید و برش بزنید. به این ترتیب یک مدل آویز سقفی دیگر به دست می آورید.

 روش درست کردن آویز سقفی با کاغذ - چندماهمه

 

۳- روش درست کردن ریسه های کاغذی تک لایه ای

درست کردن این ریسه ساده ولی کمی زمان بر است. برای ساخت این ریسه ها کافی است تعداد زیادی از شکل مورد نظر خود را روی کاغذ در آورید. بعد آنها را در کنار هم قرار دهید و یک نخ از روی آنها رد کنید. سپس با چسب حرارتی نخ را به کاغذ ها بچسبانید.

می توانید چند ریسه با این روش درست کنید و در کنار هم قرار دهید تا یک زمینه زیبا برای جشن تولد خود به وجود آورید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی ساده - چندماهمه

 

می توانید این ریسه های زیبا را با تزیینات کاغذی دیگری ترکیب کنید و جشن خود را زیباتر کنید. اگر دوست دارید از این گل های زیبا برای تزیین جشن ها استفاده کنید، می توانید آموزش درست کردن گل کاغذی بزرگ را در مجله چندماهمه ببینید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی ساده - چندماهمه

 

 روش درست کردن ریسه کاغذی ساده - چندماهمه


آموزش درست کردن تم عکاسی با وسایل خانه


۴- روش درست کردن ریسه چین‌دار با کاغذ

برای درست کردن این مدل ریسه کاغذی به قیچی، نخ و سوزن نیاز دارید. ابتدا کاغذ را برش دهید و به تعداد لازم نوار کاغذی درست کنید. از کاغذی استفاده کنید که نازک باشد و به خوبی شکل بگیرد مثل کاغذ های گلسازی و یا روغنی.

سپس سوزن را نخ کنید و ته نخ را گره بزنید. نوارهای کاغذی را با صورت چین دار مثل تصویر زیر در سوزن وارد کنید. به همین ترتیب همه نوار ها را وارد سوزن کرده و نخ را بکشید تا چین ها باز نشوند.

روش ساخت ریسه های کاغذی تزیینی - چندماهمه

 

وقتی ریسه به اندازه دلخواه شما رسید انتهای نخ را گرده بزنید و حدود ۲۰ سانتی متر از نخ را در انتهای ریسه باقی بگذارید. به این ترتیب یک ریسه تزیینی زیبا به دست می آورید.

روش ساخت ریسه های کاغذی تزیینی - چندماهمه


 آموزش درست کردن تزیینات کاغذی مدل ستاره

۱- روش درست کردن ستاره شش پر با کاغذ

برای درست کردن این ریسه تزیینی زیبا به ۶ تکه کاغذ مربعی (با طول و عرض ۷ سانتی متر) و چسب نیاز دارید. روی هر مربع باید یکی از قطرها را بکشید.(مثل تصویر زیر) سپس روی دو ضلع کنار هم ۶ نقطه با فاصله ۱ سانتی متری مشخص کنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

حال هر نقطه را با یک خط به خط وسط وصل کنید. توجه کنید که دو خط روبرو، به هم برسند. بعد روی هر خط را، تا حدود نیم سانتی متر مانده به مرکز برش بزنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

حال باید برش های کاغذ را یکی در میان به رو و پشت بهم بچسبانید. یعنی دو تا نوار اولی را روی هم آورده و بچسبانید. بعد کاغذ را به پشت برگردانید و دو نوار بعدی را روی هم بیاورید و بچسبانید. به همین ترتیب همه برش ها را بهم بچسبانید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

همان طور که می‌بیند وقتی کاغذ را از کنار نگاه می کنید یک حالت هنری زیبا دارد. برای همه ۶ مربع کاغذی این کار را انجام دهید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

حال همه کاغذها را در کنار هم بچسبانید تا ستاره ۶ پر زیبای شما به وجود آید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

۲- روش درست کردن  ستاره پنج پر کاغذی

این ستاره کاغذی را می توانید با رنگ های متنوع درست کنید تا زیبایی بیشتری داشته باشد. برای درست کردن این ستاره ۵ پر کاغذی به تعداد زیر نوار هایی با عرض ۱ سانتی متر درست کنید:

  • ۵ نوار کاغذی با طول ۱۵ سانتی متر
  • ۱۰ نوار کاغذی با طول ۱۲ سانتی متر
  • ۱۰ نوار کاغذی با طول ۱۰ سانتی متر

 

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

حال دو سر نوار  ۱۵ سانتی متری را روی هم بچسبانید. بعد سر نوار های ۱۲ سانتی را در دو طرف نوار اولی قرار دهید و بچسبانید. سپس سر نوارهای ۱۰ سانتی را نیز روی نوارهای قبلی بچسبانید.

همه نوار ها را به همین ترتیب درست کنید. اکنون پرهای ستاره درست شده اند.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه

 

تنها کافی است آنها را در کنار هم قرار دهید و چسب کنید. در انتها برای اینکه جای چسب ها پیدا نشود و کار شما زیباتر شود، یک نگین تزیینی وسط ستاره کاغذی بچسبانید. با این ستاره رنگارنگ می توانید تم ماهگرد نوزاد خود را زیباتر کنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی مدل ستاره شش پر - چندماهمه


آموزش ساخت ریسه کاغذی برای جشن تولد

۱- روش درست کردن ریسه کاغذی منگوله ای

از این ریسه های منگوله ای در انواع جشن ها و افتتاحیه ها استفاده می شود. این ریسه کاغذی در عین زیبایی بسیار ساده درست می شوند. برای درست کردن این ریسه ها بهتر است از کاغذ های نازک استفاده کنید.

ابتدا تعدادی مستطیل با طول حدود ۳۰ سانتی متری و عرض ۱۰ سانتی متری درست کنید. کاغذ را از وسط تا بزنید.  شروع کنید از پایین کاغذ تا حدود ۲ سانتی متر مانده به خط تا،  کاغذ را رشته رشته کنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی منگوبه ای برای تولد- چندماهمه

 

بعد کاغذ را باز کنید و آن را لوله کنید. سپس وسط آن را کمی بپیچانید و کاغذ را دولا کنید. بعد بالای قسمت رشته ها را با نخ ببندید و چسب بزنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی منگوبه ای برای تولد- چندماهمه

 

وقتی به تعداد مورد نظر خود منگوله درست کردید، یک نخ از میان آنها رد کنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی منگوبه ای برای تولد- چندماهمه

 

اکنون می توانید ریسه کاغذی خود را به دیوار بزنید و لذت ببرید. از این ریسه های زیبا می توانید برای تزیین عکس ماهگرد نوزاد نیز استفاده کنید.

 روش درست کردن ریسه کاغذی منگوبه ای برای تولد- چندماهمه


با پارچه های عکاسی ماهگرد نوزاد می توانید به سادگی و در کمترین زمان در خانه عکس های حرفه ای از فرزند خود بگیرید.


۲- روش درست کردن ریسه توپی با کاغذ رنگی

ریسه کاغذی توپی را می توانید با ۶ نوار کاغذی هم اندازه درست کنید. ابتدا نوارهای کاغذی را آماده کنید. بعد دو نوار را مثل علامت به علاوه روی هم قرار دهید و بچسبانید. سپس به همین ترتیب ۴ نوار دیگر را نیز روی آنها بچسبانید.

حال از دو سر نواری که در لایه زیرین قرار دارد را روی هم آورده و چسب بزنید. بعد لایه های دیگر را به ترتیب از زیر به رو بالا آورده و بچسبانید.

 

وقتی توپ های کاغذی به تعداد مورد نظر شما رسید، یک نخ از میان آنها رد کنید. حال می توانید آنها را آویزان کرده و لذت ببرید.

 روش درست کردن ریسه توپی با کاغذ - چندماهمه

 

۳- روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل

از این تزیینات کاغذی به صورت تکی و یا به صورت ریسه ای استفاده می شود. برای ساخت آن به ۵ نوار کاغذی به این ترتیب نیار دارید:

  • ۲ نوار به طول ۱۴ سانتی متر
  • ۲ نوار به طول ۱۲ سانتی متر
  • ۱ نوار به طول ۱۰ سانتی متر

ابتدا یک سر همه نوار‌ها را روی هم قرار دهید و منگنه کنید. اگر از کاغذ طرح دار استفاده می کنید طوری نوار ها را قرار دهید که طرح های دو نوار اولی از هر طرف رو به بیرون باشد.

روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل - چندماهمه

 

حال باید سر دیگر نوار ها را نیز روی هم آورده و در کنار هم مرتب کنید، بعد آنها را منگنه کنید.

روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل - چندماهمه

 

به این ترتیب یکی از تزیینات کاغذی آماده شد. به بالای هریک از تزیینات یک نوار وصل کنید تا بتوانید به صورت تکی از آنها استفاده کنید. برای اینکه به صورت ریسه از این تزیینات استفاده نمایید، باید تعدادی از آنها را درست کرده و یک نخ از میان آنها رد کنید و یا نخ را به بالای آن بچسبانید.

روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل - چندماهمه

 

۴- ریسه های کاغذی با کاغذ کشی

این مدل ریسه کاغذی بسیار پرطرفدار است و به راحتی درست می شود. برای یاد گرفتن این مدل ریسه مطلب آموزش درست کردن کاغذ کشی  در مجله چندماهمه را ببینید.

روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل - چندماهمه

 

روش ساخت ریسه های کاغذی مجلل - چندماهمه

 

برای درست کردن تزیینات کاغذی در خانه باید خلاقیت و صبر داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید. مطمئنا شما هم می توانید ریسه های زیبا و دوست داشتنی برای تزیین جشن های خود درست کنید.

 

یک ایده: برای تم تولد و یا تم ماهگرد کودک می توانید از دامن های توری زیبا که به دامن توتو معروف است استفاده کنید.  آموزش درست کردن دامن توری برای تم ماهگرد نوزاد  را در مجله چندماهمه ببینید.

 

بیشتر یاد بگیرید: اگر تم و تزیینات دیگری هم دوست دارید درست کنید ولی بلد نیستید، به ما اطلاع دهید تا آموزش آن را برای شما آماده کنیم.

47+

125 دیدگاه در “آموزش درست کردن تزیینات و ریسه کاغذی فانتزی”

  1. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونم چون تو تولد خاله ام خیلی به درد خورد

    13+
  2. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی
    ممنونم من که خیلی به دردم خورد مخصوصا در تولد خواهرم

    19+
  3. سلام عزیزم خیلی خوب بووووووووووووود لطفا دوباره ازینا بزارید مممممممممممممممممممممممممممممممممممممنونم

    20+
    1. سلام
      جالب بود
      اگه میشه تزیین اتاق با ریسه ال ای دی رو هم بزارید
      ممنون

      3+
  4. خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالییییییییییییییییییییییییییییی بود

    3+
    1. این واقعا عالی بود ?
      من که داخل تولد ها مخصوسا تولد مادرم خیلی به دردم خورد ?واقا از درست کننده ی این سایت خیلی ممنونم .????
      لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا
      چیز های بیشتر بزارید ??????????????????????
      ممنون ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

      4+
    1. وای اره همشون عالین من برای سوپرایز واقعا این جور چیزی لازم داشتم منونم واقعا ازتون خخخخخخخیلی ممنون ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

      5+
  5. سلام

    عالی بود خیلی خیلی قشنگ بوددستتون دردنکنه ایده هایی که داشت عالی بودن عالی خیلی ممنون

    15+
    1. خیلی ایده های زیبایی بودن من ک واقعا لذت بردم و برای تولد خواهرم درست کردم و او هم خیلی خوشش اومد من ممنونم از شما ک ایده هاتون رو ب اشتراک میزارید.♡

      9+
  6. واقعا عالی بودن …ساده و بسیار شیک..ازتون ممنونم بابت به اشتراک گذاشتن ایده های جذابتون

    14+
    1. منم ازتوت بابت ایده تون تشکّر می کنم ولی من این ایده را بلد بودم ولی واسه این اومدم تو اینترنت چون می خواستم مادر وپدرم راباخواهرم سوپرایز کنیم ولی بازم ممنون واسه این که گذاشتین تا مردم هم با ایده آشنا بشن بازم ممنونم خدانگه دار❤❤❤???

      11+
  7. سلام بسیار عالی بود و لذت وافر برده شد ان شاالله موفق باشید و طرح های جدید و زیبا را به پست ها اضافه کنید

    11+
    1. خیلی عالیه من که برا تزیین سقف اتاق خودم استفاده کردم بیس بهتر از این نمیشه ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤??????????هرکی میاد تو اتاقم دیوونه میشه میگن بیا تو اتاق ما تا برامون درست کنی مرسی????????

      6+
  8. عالی به در تزیینات کلاس مون خورد امسال هیچی هزینه ای برای خرید شرشره نکردیم

    13+
    1. اره عالی بود خیلی بدرد خورد من که نشسته بودم یک دفعی به ذهنم ر سید اتاقمو تزییین کنم زدم تو اینترنت دیدم اینا اومد ممنون از کسی که اینارو گذاشته خیلی خیلی ممنونم خیلی این برنامه کمک های زیادی به مردم میکنه من همیشه ی همیشه توشم و ﭺیزای خیلی خوبی بدست میارم من حاضرم ۱ملیون تومان بدم اگع این برنامرو نداشتم نصب میکردم ممنونمممممممممممممممممممممم

      3+
  9. خوب و تونستم با تم تولد دخترم یکسانش کنم . ممنون لطفا اگه میشه به جای عکس فیلم اموزشی بگذارید ممنون.???

    8+
    1. خوشحالم که راضی بودین امیدوارم جشن های شاد و دوست داشتنی تو مهد بگیرید

      8+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.