خاطرات

در این هفته، کودک بعضی اطلاعات خاص مانند محل اسباب بازی‌ها را به خاطر می‌آورد. او همچنین می‌تواند چیزهایی که هفته گذشته دیده است را تکرار کند.

این مهارت‌ها نشان می‌دهد که او حافظه و توانایی به خاطر آوردن جزئیات بعضی تجربیات را برای زمان کوتاهی دارد. با این حال هنوز بیشتر تجربیات خود را به خاطر نمی‌آورد. حافظه طولانی مدت و یادگیری زبان  تا سن 2 یا 3 سالگی رشد نخواهد کرد.

بازی کردن و یاد گرفتن

کودک شما حالا می‌تواند اشیا را در ظرف قرار داده و آنها را بردارد. به او یک سطل پلاستیکی و چند پازل خانه سازی رنگی بدهید تا این مهارت جدید را تمرین کند. او به اسباب بازی‌های دارای قطعات جداشدنی مانند درها، پنجره‌ها، اهرم‌هایی که باز و بسته می‌شوند، علاقه دارد. ماشین‌های پلاستیکی بزرگی که کودک می‌تواند بر روی زمین حرکت دهد می‌توانند وسایل بازی جذابی باشند.

اگر اسباب بازی‌اش را از او بگیرید، کودک قاطعانه با شما مخالفت خواهد کرد. او می‌تواند خواسته‌های خود را مطرح کند.

 پیشنهاد: اگر وسیله ای را برداشت و شما مخالف بودید، قبل از اینکه همه چیز را خراب کند، به او چیز جدیدی بدهید.

تقریباً نیمی از کودکان در این سن بازی‌های انداختن اشیا و سپس بازگرداندن آنها را تمرین می‌کنند. همبازی او باشید. توپی را به سمت نوزاد انداخته و سپس او به سمت شما بیاندازد. اسباب بازی‌های قطعاتی به او بدهید تا آنها را از هم باز کند. او همچنین دوست دارد غذای خود را با دیگران تقسیم کند، پس بخشش او را بپذیرید.


به خاطر داشته باشید، نوزاد شما منحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.