تشخیص محل تولید صدا

حالا کودک می‌تواند تشخیص دهد که صداها از کجا می‌آیند و سریعاً به سمت آن‌ها می‌چرخد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلب توجه نوزاد تکان دادن یک دسته کلید است. صدای باد هم توجه زیادی از نوزاد به خود جلب می‌کند.

کودک شما می‌تواند نام خود را بشناسد و زمانی که شما آن را به کار می‌برید، متوجه می شود. وقتی اسم او را صدا می‌زنید یا در موردش با دیگران حرف می زند، سرش را می‌چرخاند.

اگر می‌خواهید توجه نوزاد را جلب کنید کافی است با او حرف بزنید. در این سن بچه‌ها از تلوزیون یا رادیو زبان را یاد نمی‌گیرند پس آنها را خاموش کنید و در عوض از گفتگوی واقعی استفاده کنید.


رشد احساسات

او هنوز نمی‌تواند احساسات خود را با همان روش‌های پیچیده‌ای که ما نشان می‌دهیم، نشان دهد. با وجود اینکه می‌تواند به شما بگوید که عصبانی، کسل یا خوشحال است توانایی‌اش برای نشان دادن عشق و شوخی در حال گسترش است.

کودک شما بسیار به شما وابسته است و وقتی که بغل می‌خواهد دست‌های خود را سمت شما دراز می‌کند یا وقتی از اتاق خارج می‌شوید، گریه می‌کند. ممکن است شما را بغل کند و ببوسد.

و متوجه شوخی می‌شود و در مقابل آن‌ها می‌خندد و سعی می‌کند شما را هم بخنداند. ادا و اطوارهای بامزه دربیاورید تا شاد شود و حسابی به شما خوش بگذرد.


به خاطر داشته باشید، نوزاد شما منحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.