استعدادی جدید برای چرخیدن

وقتی کودک را بر روی شکم قرار می‌دهید، سر و شانه‌ها را با کمک دست‌ها بالا می‌گیرد. این حرکت به او کمک خواهد کرد ماهیچه‌های خود را تقویت کند و بهتر اطراف را ببیند. ممکن است با چرخیدن از پشت به سینه یا بالعکس شما را شگفت زده کند.

می‌توانید با بازی مهارت های نوزاد را تقویت کنید: عروسکی را در نزدیکی او قرار دهید تا تشویق به چرخیدن شود و آن را بگیرد. تلاش‌های نوزاد برای غلت زدن را تشویق کرده و لبخند بزنید. ممکن است نیازمند تأیید شما باشد زیرا مهارت‌های جدید برایش کمی ترسناک است.


نوزاد، افراد را دقیق تر بررسی می کند

در این سن کودک به حضور، صدا و حتی حالات صورت شما با تکان دادن دست‌های خود پاسخ می‌دهد. کودک شما کسی که به هر شخصی که می‌بیند لبخند می زند، نسبت به اطرافیان هم حساس‌تر می‌شود.

در گروه‌های بزرگ یا افراد نا آشنا ممکن است به زمان بیشتری برای آرام شدن نیاز داشته باشد. مدتی صبر کنید تا با محیط خو بگیرد، او را یکباره با پرستار تنها نگذارید.

وقتی در آغوش والدین احساس امنیت می‌کند، بیشتر به برقراری رابطه با سایرین مشتاق است به ویژه با بچه‌های اطرافش زیرا آنها فعال‌تر و جذاب‌تر هستند.

به خاطر داشته باشید، نوزاد شما منحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.