بزاق دهان و بستن پیش بند

بزاق دهان نوزاد از زمانی که در رحم شماست، ترشح می‌شود، اما ممکن است متوجه شوید که بزاق دهان او بسیار زیاد است. او همه چیز را در دهان خود قرار می‌دهد و بزاق بیشتر تولید می‌کند تا بتواند اشیا را قورت دهد.

این بدان معنی نیست که در حال دندان درآوردن است، هنوز چند هفته‌ای باقی مانده است. اولین دندان نوزادان معمولا در سنین 4 تا 7 ماهگی در می آید. اگر رشد نوزاد زودهنگام باشد ممکن است در این سن یکی از دندان‌های پایین لثه نمایان شود.

بسیاری از والدین از پیش بند برای فرزندشان استفاده می‌کنند. فقط بخاطر داشته باشید که در هنگام خواب به منظور جلوگیری از خفگی پیش بند را باز کنید.

خبر خوب اینکه آب دهان نوزاد میکروب اسباب بازی‌ها و سایر اشیا را با پروتئین‌هایی که دارد می‌پوشاند. نوزاد می‌تواند به کشف اطراف خود و هر چیزی که بتواند در دستانش بگیرد، ادامه دهد.

خوابیدن برای مدت زمان طولانی

اگر نوزاد در هنگام شب می‌خوابد، شما یکی از افراد بسیار خوش شانس هستید. بیشتر بچه‌های 10 هفته‌ای تا میانه شب بیدار می‌مانند. اما حتی نوزادانی که در شب نمی‌خوابند در این مرحله باید بخوابند و فواصل زمانی بیشتری بیدار باشند تا چرخه خوابشان تنظیم شود. نوزاد دو تا چهار دوره زمانی خواب طولانی دارد که معمولاً 10 ساعت از شبانه روز را شامل می‌شود.

نکته جالب: اگر نوزاد شما یک جغد شب بیدار یا یک خروس سحرخیز است، طولانی مدت یا کوتاه مدت می‌خوابد، در دوران کودکی‌اش هم همین طور خواهد بود.


غلت زدن نوزاد


نوزاد غلت زدن را یاد می‌گیرد. در این سن او می‌تواند به اطراف بچرخد. چرخش کامل در ماه آینده یا پس از آن رخ می‌دهد زیرا او به گردنی قدرتمند و ماهیچه‌هایی قوی نیاز دارد.

افزایش حرکت نوزاد بدین معناست که شما باید در زمان تعویض پوشک با یک دست او را بگیرد. هرگز او را بدون محافظ بر روی تخت یا سطح بالایی قرار ندهید.


به خاطر داشته باشید، نوزاد شمامنحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.