رشد نوزاد در 11 ماه و 1 هفتگی

در این مقاله می خوانید:

طوفان کلمات

کلمات و صداهای شبیه به کلمات، حالا از کودک بیش از هر زمانی شنیده می‌شود و او می‌تواند آنها را با معنی بیان کند. با توجه به ادامه رشد ذهن نوزاد، توانایی صحبت کردن را پیدا می‌کند.

علاقه‌ او به زبان و درک ارتباطات دو سویه را تشویق کنید و سعی کنید که به حرف‌های بامزه نوزاد گوش داده و واکنش نشان دهید. برای تقویت حافظه می‌توانید بازی‌هایی مانند دالی موشه انجام دهید

در این سن کودک کلمات را تقلید می‌کند. او می‌تواند عبارات ساده را به کار ببرد، مانند لطفاً توپم را بیار و قاشق را بردار. به او کمک کنید تا عبارات را در قالب عبارت‌های ساده به کار ببرد و حالات مناسب برای ادا کردن کلمات را به نوازد آموزش دهید.

به خاطر داشته باشید که باید زمان‌های کوتاه اما ارزشمندی را برای گسترش مهارت‌های ارتباطی کودک در نظر بگیرید. بدون شک این مهمترین مهارت است.


به خاطر داشته باشید، نوزاد شما منحصر بفرد است

تمام نوزادان خاص هستند و لازم است که به آنها به عنوان پدیده‌هایی جداگانه نگاه کرد. نمودار  رشد نشان می‌دهد که نوازد شما پتانسیل کامل شدن را دارد. اگر نوزاد شما هنوز رشد نکرده، این را به خاطر داشته باشید که شاید آنها به زمان بیشتری برای رسیدن به سطح نمودار رشد  نیاز دارند. اگر سوالی در مورد رشد نوزاد دارید از مسئولان بهداشت بپرسید.