مقابله با اضطراب ویروس کرونا به روش مادران

چندماهمه/عکاسی – اسفند ۹۸ با سال‌های دیگر تفاوت چشمگیری داشت. هر سال اسفند پر از شور و شوق عید، بازارگردی و خرید لباس‌ها و وسایل نو بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر افراد برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری خانه نشین شده‌اند. اخباری که هر روزه از این شرایط منتشر می‌شود، ترس و اضطراب ایجاد می‌کند اما مادرها در هر زمانی روش خودشان برای مقابله با سختی‌ها را دارند.

در این مدت مادران چندماهمه تصمیم گرفتند با کمک عکاسی با تم‌های مختلف و ثبت خاطره بر اضطرابشان غلبه کنند و مادران دیگر را نیز تشویق به این کار کردند. همچنین چالش لبخند باعث شد مادران تصاویر لبخند فرزاندشان را به اشتراک بگذارند و به یکدیگر روحیه بدهند.

تعدادی از این عکس‌ها و خاطرات را با هم مرور می‌کنیم.

 

ثبت خاطره

کیارش

 

مامان کیارش نوشت:

سلام به همه مامانای مهربون من و مامانم استرسی که از این ویروس داشتیم رو با گرفتن عکس و خاطره ساختن فراموش کردیم. شما هم دست بکار بشید. کیارش

 

الین

 

مامان الین نوشت:

دختر نازنینم.. این روزا از نظر ما آدم بزرگ ها خیلی تاریک و نا‌امید کننده است و روزگار مثه سرمای استخوان سوزِ یه زمستونه سرد و سنگین شده اما… امیدوارم فردای تو دلبندم از امروز ما روشن‌تر و زیباتر باشه.

مه‌یاس

مامان مه‌یاس نوشت:
حالا که چهار ماهت شده وصدای خنده هات تو خونه میپیچه من و بابایی بیشتر از قبل خدارو شکر میکنیم وتنها امیدمون بعد خدا شمایی مه یاس مامان و بابا…یادته مامان وقتی تو دلم بودی باهم میرفتیم بیمارستان این روزا که ویروس کرونا اومده مامان دلش همش پیش همکاراشه واز اینکه نمیتونه در کنارشون به مردم خدمت کنه خیلی ناراحته…همیشه باش وبخند مه یاس ما تا غصه هامون یادمون بره…دوستت داریم.

فرهان

مامان فرهان نوشت:
روز های سختی است جان من،ای کاش در دنیای زیباتری دنیا می امدی…

سورن

مامان سورن نوشت:
تصمیم داشتیم بریم خرید عید..کلی برنامه داشتم واس عیدی بچههای فامیل..جعبه عیدی هاشونو درست کردم که یهو ویروس کرونا اومد..تو خونه نشین شدیم چون ویروس خطرناکیه و عید امسال هم تو خونه ایم..تصمیم گرفتم تم عکست متناسب با حال ورهوای این روزا باشه..خفاش و ویروس..چرا خفاش چون چینی ها خفاش خوردن ک این ویروس اومد تو دنیای ما..کلوچه من

تم‌های دیگر

چالش لبخند

یکی از کارهای مثبتی که در این روزها متداول شده، چالش لبخند است. در این چالش می‌توانید تصاویر لبخند فرزندتان را به اشتراک بگذارید و در این روزهای سخت امید بخش باشید.

 

ویدیویی که چندماهمه با این تصاویر ساخته را با هم می‌بینیم:

 

 

برای دیدن تصاویر بیشتر و عکس‌هایی که مادرها از فرزندانشان در مناسبت‌های مختلف گرفته‌اند مطالب زیر را ببینید:

ایده های جالب برای تزیین جشن دندونی نوزاد

ایده های جذاب برای عکس نوزاد دو ماهه

ایده های جالب نقاشی روی شکم برای عکس بارداری

2+

2 دیدگاه در “مقابله با اضطراب ویروس کرونا به روش مادران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.