با این روش‌ها در خانه عکس های بهتری از نوزاد بگیرید

چندماهمه / عکاسی – وقتی برای اولین بار می خواهید در خانه از نوزاد عکس بگیرید، کار با او خیلی آسان به نظر می رسد. انگار یک گوشه می خوابد و آماده است او را به ژست مورد نظر در آورده و عکس بگیرید. بعد از چندبار عکاسی از نوزاد در خانه حتما نظر شما تغییر می کند، اما عاشق این کار می شوید. اگر شما تازه این کار را شروع کرده اید یا به تازگی صاحب فرزند شده اید، پیشنهاد می کنم این مقاله را با دقت بخوانید.

 

در عکاسی از نوزاد ساده باشید!

بیشتر مردم فکر می کنند برای گرفتن عکس های زیبا از نوزاد به کلی وسایل و لباس‌های تزیینی متنوع مثل کلاه، تل سر، پتو، و سبد نیاز دارند. یا میخواهند حتما پارچه ها و رنگ هایی که برای نوزاد دختر و پسر مناسب باشد را استفاده کنند و با تزیینات زیاد سوژه عکس را به کلی از یاد می برند.
همچنین فکر می کنند برای داشتن عکس های لاکچری باید با دوربین های عکاسی حرفه ای روی تخت‌خواب، گهواره و پتوهای رنگارنگ عکاسی کنند.

بهتر است بدانید هدف اصلی شما در عکاسی، کودک است. پس مهمترین چیز این است، که او در عکس زیبا و خیره کننده باشد. یعنی شما می توانید تنها با لوازم اولیه، یک پارچه ساده ماهگرد و پایه دوربین یا مونوپاد پایه دار عکس‌های فوق العاده ای از نوزاد خود بگیرید. این کار بسیار ساده تر از تلاش برای جا دادن نوزاد در سبد های دایره ای یا تخت های کوچک بی حفاظ است.

لینک خرید پارچه ماهگرد نوزاد


در زمینه عکس چه چیزی قرار دهید؟

قبل از هر کاری شما باید چیزی پیدا کنید که کمی نرم و قابل انعطاف باشد و کودک را روی آن قرار دهید. البته در صورتی که نخواهید به بدن نوزاد ژست بدهید، یک تشک ساده برای شما مناسب است.
بسیاری از عکاسان صندلی های کیسه ای گران قیمت می خرند، اما شما به آن نیاز ندارید. می توانید از بالش های بزرگ یا کوسن های چرمی مبل که در خانه دارید استفاده کنید.  اگر کوسن ها سفت هستند چند لایه پتو روی آنها بگذارید.

 

پتوها زمینه را نرم و قابل انعطاف می کنند. همچنین از پتوها می توانید به عنوان پس زمینه های مختلف برای عکاسی از نوزاد استفاده کنید. بنابراین برای داشتن پس زمینه های مختلف، تنها کافی است لایه ها را یکی یکی بردارید تا رنگ و بافت‌ آنها را نمایان کنید.
نکته قابل توجه این است که زیر لایه ای از پتوها یک پلاستیک قرار دهید. در این صورت زمانی که بخواهید عکس هایی با بدن لخت از نوزاد بگیرید، خیال شما راحت است که با باز کردن پوشک کوسن خیس نمی شود.

 

برای عکس های ساده و فانتزی بهتر است در زمینه از رنگ های سیاه، سفید و کرم استفاده کنید، چون ممکن است رنگهای قرمز، صورتی، و سبز روشن باعث ایجاد ته رنگ بر روی پوست نوزاد شوند.

لینک خرید تخته سیاه مدل فلش


پس زمینه عکاسی از نوزاد را آماده کنید

زمینه یک‌رنگ و یک پارچه برای عکاسی از نوزاد مناسب‌تر است. بنابراین می توانید همان پارچه زمینه که برای زیر نوزاد است را بالا بکشید تا پس زمینه پشت نوزاد را هم ایجاد کنید.
با کمک چند گیره محکم یا پونز می توانید پرده یا پتو را بالای سر نوزاد وصل کنید. حتی می‌توانید از پشت تخت، پشتی صندلی، نردبان و میز برای این کار استفاده کنید.

 

ابتدا به دور و بر خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی برای این کار مناسب‌تر است. مثلا می توانید پارچه عکاسی از نوزاد را به دیوار وصل کنید و ادامه آن را روی زمین بیاورید.

 

اگر نوزاد توان نشستن ندارد می توانید روی زمین یک پتو پهن کنید، پارچه عکاسی را روی پتو قرار دهید و نوزاد را روی آن قرار دهید و با یک تزیین ساده زمینه را آماده کنید.

 

اگر می خواهید مناسبت خاصی را در تصویر نشان دهید از نمادهای آن در زمینه استفاده کنید.

لینک خرید پارچه ماهگرد مدل حلقه تمشک و تم های عکاسی در خانه


چگونه به نوزاد ژست مناسب دهید؟

نوزاد روی پتوها کمی فرو می‌رود و ژست زیبایی به خود می گیرد. اگر می‌خواهید یک ژست خاص به کودک بدهید، می توانید حوله حمام یا پارچه های دیگر را بین پتو و نوزاد جا دهید. در این صورت می توانید او را دقیقا آن طور که می‌خواهید تکیه و قوس دهید.

 

همچنین می توانید برای تنظیم بدن نوزاد در ژست های خاص، زیر پتو یک بالش بادی یا یک بالش گردنی مثل بالش های کوچکی که در ماشین و هواپیما استفاده می‌شود، قرار دهید. مثلا یک حالت این است که او را روی شکم بخوابانید، بعد دست ها و سرش روی بالش قرار دهید.

 

اگر نوزاد سه ماهه یا بزرگتر باشد می توانید از عروسک های بزرگ او برای عکاسی استفاده کنید.

لینک خرید تخته سیاه فانتزی


عکاسی سبک زندگی یا بدون ژست چیست؟

به روش های مختلف می توانید از نوزاد عکاسی کنید. یکی از این روش ها عکاسی سبک زندگی است که روز به روز محبوب‌تر می شود. یعنی گرفتن عکس هایی که در آن خانواده در حالت عادی است و بیش از حد در ژست گیری فرو نمی رود.
البته به این معنی نیست که صحنه و زمینه عکس را تنظیم نکنید. حتی ممکن است بعضی از اثاثیه خانه را جا به جا کنید، یک پتو روی زمین پهن کنید، تزیینات ساده مثل تخته سیاه عکاسی اضافه کنید و جای افراد را در عکس مشخص کنید. اما به افراد اجازه می دهید خودشان باشند و ژست‌های مصنوعی نگیرند.

 

لینک خرید مکعب تاریخ شمار لاتین


به یاد داشته باشید
که شما می‌خواهید از نوزاد عکس بگیرید، پس فوکوس را روی او قرار دهید. مژه های بلند، انگشتان کوچک و لب های غنچه شده زیبای او را از یاد نبرید و حتما عکس‌های جداگانه از این اعضا بگیرید.


تجهیزات و وسایل تزیینی برای عکاسی از نوزاد

حال باید به سراغ لوازم جانبی بروید. نیازی نیست پول زیادی صرف خرید این وسایل کنید. با یک پارچه عکاسی هم می توانید پس زمینه ای زیبا و یکدست به وجود آورید. می توانید از یک پارچه کشباف ساده برای دور نوزاد یا پبچیدن نوزاد در آن استفاده کنید.

 

به اطراف خود نگاه کنید، احتمالا روسری، شال، یا پتوی قنداق بچه کوچک دارید و می توانید از آنها استفاده کنید. اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید، می توانید گزینه‌های زیادی را برای تزیین پس زمینه و پوشش دور بچه پیدا کنید.

اگر می خواهید عکس هایی با تم و زمینه های زیبا و مناسبتی داشته باشید، ولی فرصت تزیین و ایده دهی برای عکاسی ندارید، پیشنهاد می کنم از تم‌های عکاسی چندماهمه برای گرفتن عکس های حرفه ای در خانه استفاده کنید.

 

همچنین در بخش گالری تصاویر چندماهمه ایده هایی زیادی برای تزیین زمینه عکاسی از نوزاد در ماهگرد ها و مناسبت های مختلف و ژست دادن به کودک وجود دارد.


با نمادها، یک عکاسی محتوایی انجام دهید

عکاسی محتوایی یعنی شما می خواهید یک چیزی را از طریق عکس نشان دهید. مثلا می خواهید در عکس  نشان دهید که سومین ماهگرد تولد نوزادتان است و با عید نوروز مصادف شده. یا می‌خواهید با عکاسی در ماه های مختلف سال گذر عمر کودک و تغییرات رشد او را در عکس نشان دهید.

 

برای این کار می توانید از پارچه های عکاسی و نمادهای فصل، جشن و فستیوال ها استفاده کنید. یا روی تخته سیاه‌هایی که مخصوص این کار هستند، اطلاعاتی از قبیل تاریخ، اسم و مناسبت ماهگرد تولد را بنویسید.
این مدل عکس ها را می توانید با وسایل خانه تزیین کنید یا به راحتی آنها را در خانه درست کنید. در ادامه چند نمونه عالی از عکاسی محتوایی که با کمک محصولات چندماهمه گرفته شده است را به شما نشان می دهیم:

۱- عکس دوران بارداری مادر که در تصویر نشان می دهد فرزند او پسر است.
(این عکس با محصول تخته سیاه قاب سفید گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۲- عکس به مناسبت چهارشنبه سوری که از نماد فشفشه استفاده شده است.
(این عکس با محصول تخته سیاه قاب قهوه ای گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۳- عکس محتوایی برای عید نوروز با نماد هفت سین و حاجی فیروز
(این عکس با محصول پارچه عکاسی ماهگرد نوزاد مدل حلقه تمشک گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۴- عکس به مناسبت چهارشنبه سوری که از نماد شمع استفاده شده است.
(این عکس با محصول تخته سیاه قاب قهوه ای گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۵- عکس نوزاد با تم ویروس کرونا گرفته شده است. نماد ویروس را با کاغذ درست کرده و در عکس قرار داده اند.
(این عکس با محصول پارچه عکاسی ماهگرد نوزاد مدل زیتون گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۶- عکس نوزاد که در فصل پاییز گرفته شده است و برای نشان دادن فصل از برگ های پاییزی استفاده کرده اند.
(این عکس با محصول پارچه عکاسی ماهگرد نوزاد مدل کلاسیک گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۷- عکس نوزاد که در فصل زمستان گرفته شده و برای نشان دادن فصل، دانه برف و آدم برفی استفاده کرده اند.
(این عکس با محصول پارچه ماهگرد نوزاد مدل زیتون و تم عکاسی زمستانی  گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۸- عکس کودک در فصل زمستان گرفته شده و اطلاعاتی که می‌خواهند ماندگار شود را روی تخته سیاه نوشته اند.
(این عکس با محصول تخته سیاه فانتزی و تم عکاسی زمستانی  گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۹- عکس نوزاد برای مناسبت شب یلدا تزیین شده و از نماد هندوانه و انار استفاده کرده اند.
(این عکس با محصول  پارچه ماهگرد نوزاد مدل زیتون، تم عکاسی شب یلدا و تخته سیاه مدل فلش گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۱۰- این عکس از نوزاد برای مناسبت ولنتاین تزیین شده و از نماد قلب و رنگ قرمز استفاده کرده اند.
(این عکس با محصول تخته سیاه فانتزی گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۱۱- این عکس از نوزاد برای مناسبت کریسمس تزیین شده و از نماد درخت کاج، هدیه و کلاه کریسمس استفاده شده است.
(این عکس با محصول پارچه ماهگرد مدل زیتون گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)

 

۱۲- این عکس به مناسبت متولد شدن نوزاد تزیین شده است.
(این عکس با محصول پارچه عکاسی خاطره های نوزاد و تخته سیاه فانتزی گرفته شده است، می توانید روی عکس بزنید تا لینک خرید آن باز شود.)


ایده های متفاوت و زیبایی برای عکاسی از نوزاد و کودکان وجود دارد. اگر به عکاسی از کودک در خانه علاقه مند هستید مقالات زیر را مطالعه کنید:

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.