چگونه با گوشی، عکس های حرفه ای از نوزاد بگیریم؟

عکاسی-از-نوزاد-با-گوشی

 

چندماهمه / عکاسی – برای عکاسی از نوزاد و کودکتان با گوشی با چند تنظیم و رعایت نکات ساده می توانید عکس های زیبا و حرفه ای بگیرید. احتیاجی نیست که حتما دوربین و وسایل حرفه ای عکاسی داشته باشید. این مقاله را تا پایان دنبال کنید و با استفاده از نکات آن از تفاوت عکس هایتان شگفت زده شوید.

 

۱) از خطوط راهنما استفاده کنید

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای گرفتن عکس های حرفه ای با موبایل استفاده از خطوط راهنماست. این خطوط کاربردهای بسیار زیادی در عکاسی دارند اما ساده ترین کاربرد آنها این است که به شما کمک می کنند تا عکسی که می گیرید صاف و دقیق باشد.

استفاده از خطوط راهنما در عکاسی نوزاد

استفاده از خطوط راهنما در عکس

 

فعال کردن خطوط راهنما در گوشی

برای فعال کردن این تنظیم در گوشی های آیفون: به قسمت تنطیمات بروید، به بخش Photos & Camera رفته و Grid را روشن کنید.

در گوشی های اندرویدی: دوربین گوشی را باز کنید، به بخش تنظیمات دوربین رفته و گزینه ی grid lines یا خطوط شرنجی را فعال کنید. یا در بخش تنطیمات، حالت عکاسی حرفه ای و professional را انتخاب کرده تا خطوط شطرنجی فعال شوند.

برای گرفتن عکس نوزاد می توانید از پارچه های ماهگرد چندماهمه استفاده کنید و با استفاده از خطوط راهنمای گوشی عکس حرفه ای بگیرید. چند نمونه از عکس های گرفته شده را مشاهده کنید:

عکاسی-حرفه-ای-با-گوشی

عکس آرشیدا خانوم با استفاده از پارچه ماهگرد طرح شاخه زیتون چندماهمه و تم گل و بلبل

 

عکاسی-از-کودک-با-گوشی

عکس آرتمیس کوچولو با پارچه ماهگرد کلاسیک چندماهمه

 

۲) فوکوس گوشی را تنظیم کنید

معمولا خود گوشی به صورت خودکار فوکوس را تنظیم می کند اما ممکن است در عکسی که می گیرید سوژه ی شما نامشخص باشد. برای این کار فقط کافیست روی قسمتی از عکس که می خواهید واضح تر بیفتد، روی صفحه گوشی بزنید.

عکاسی-با-موبایل

فوکوس تصویر در گوشی

 

۳) زوم نکنید

تا جای ممکن از زوم گوشی استفاده نکنید چون عکس را تار و بی کیفیت می کند. به جای این کار برای داشتن عکس های بهتر به کودکتان نزدیک تر شوید.

نکات-عکاسی-نوزاد

عکس دختر خوشگلمون با تخته سیاه فانتزی چندماهمه

 

عکاسی-نوزاد-با-گوشی

عکس سامیار کوچولو با پارچه ماهگرد طرح تمشک و مکعب تاریخ شمار چندماهمه

 

۴) از نور طبیعی استفاده کنید

عکس هایی که با فلش گوشی گرفته می شوند (مخصوصا در شب) معمولا مصنوعی به نظر می رسند و بازتاب نور در آن ها مشخص است. بنابراین تا جای ممکن در روز و با استفاده از نور طبیعی از فرزندتان عکس بگیرید تا عکس های زیباتری داشته باشید. استفاده از فلش گوشی در روز هم می تواند به روشن شدن و نمایش جزییات بیشتر تصویر کمک کند.

عکس-پاییزه-نوزاد

عکس پاییزی بنیتا با پارچه کلاسیک چندماهمه

 

۵) لنز گوشی را تمیز کنید

همیشه قبل از عکاسی با گوشی، لنز آن را با یک دستمال نرم تمیز کنید. چون گوشی معمولا در جیب یا کیفتان است و محافظی هم برای لنز آن وجود ندارد، مدام در معرض انواع گرد و غبار و آلودگی هاست. بنابراین تمیز کردن لنز تاثیر زیادی در عکس خواهد داشت.

پاک کردن لنز گوشی با پارچه مناسب

 

۶) ادیت کردن را فراموش نکنید

یک عکس حرفه ای یرای بهتر دیده شدن نیاز به ادیت و ویرایش دارد. البته این کار نیاز به نرم افزار خیلی خاصی ندارد و با استفاده از چند اپلیکیشن ساده گوشی نیز می توانید این کار را انجام دهید.

عکس-دختر-تم-صورتی

عکس ادیت شده ی آنلی با تخته سیاه فانتزی چندماهمه

 

چندماهمه سه نرم افزار برای ویرایش عکس را به شما آموزش می دهد که می توانید به راحتی آنها را یاد بگیرید. برای خواندن مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش ۳ نرم افزار عالی برای ویرایش عکس

 

9+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.