۲۰ مدل از بهترین کاردستی های شب یلدا

کاردستی شب یلدا

چندماهمه / کار دستی – برای درست کردن کاردستی شب یلدا نیازی نیست هزینه ی زیادی صرف کنید. میتونید با کمی خلاقیت و استفاده از وسایلی مثل پارچه، نمد، مقوا و کاغذ رنگی تزیینات شب یلدا را خودتون درست کنید.

در ادامه روش ساخت ۲۰ مدل تزیینات و کاردستی یلدا رو آموزش میدیم تا خودتون به راحتی در منزل اونها رو بسازید.

ساخت کاردستی شب یلدا: هندوانه

برای ساخت این کاردستی به سه مقوای سبز، قرمز و سفید احتیاج دارید.

۱) یه دایره به شعاع هشت سانتی متر روی مقوای سبز، یک دایره به شعاع شش سانتی متر روی مقوای سفید و یک دایره به شعاع چهار سانتی متر روی مقوای قرمز بکشید.

۲) دایره ها رو از وسط نصف کنید و به ترتیب مقوای قرمز، سفید و سپس سبز رو روی هم بچسبانید.

۳) میتونید با ماژیک مشکی دانه های هندوانه رو بکشید. این کار با کاغذ رنگی، بشقاب یکبارمصرف و نمد هم قابل انجام هست.

با اضافه کردن یه سیخ چوبی کوچک یا خلال دندان، میتونید کاردستی رو زیباتر کنید. همچنین میتونید به جای نیم دایره از قسمت‌های کوچک‌تری نیز استفاده کنید. نمونه‌های دیگه رو در زیر ببینید:

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

نمونه های بیشتر از تزیینات شب یلدا با هندوانه

کاردستی شب یلدا

یه ایده دیگه اینه که به جای سیخ چوبی، با نخ کاموایی یا روبان، هندوانه‌ها را به هم متصل کنید و یه ریسه درست کنید. حالا میتونید به راحتی اونو به دیوار و یا جلوی میز آویزان کنید.

کاردستی شب یلدا

به کمک این کاردستی هندوانه‌ای میتونید عکس‌های ماهگرد کوچولوتون رو یه جا کنار هم داشته باشید و روز جشن یلدا با دیدنشون کلی ذوق کنید.

کاردستی شب یلدا

پاپیون و گیره‌مو با تم یدا هم میتونه یه ایده‌ی جالب و بانمک برای نی‌نی‌های پسر و دختر باشه و به عنوان اکسسوری یلدا با لباسشون ست بشه

 

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

همچنین میتونید با استفاده از مقوای قرمز یا نمد، کلاه هندوانه ای درست کنید؛ هم دلبندتون و هم مهمان‌ها میتونند روی سرشون بذارند و عکس‌های هماهنگ و زیبا بگیرید.

برای این کار مثل شکل زیر، یه دایره روی مقوا بکشید. بعد یه مثلث از اون جدا کنید. حالا دو لبه‌ی قسمت خالی دایره رو به همدیگه بچسبونید.

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

به کمک مقاله ی آموزش تزیینات و کاردستی های جالب برای شب یلدا یاد میگیرید چطوری در عرض چند دقیقه و با استفاده از وسایل ساده، با پفیلا آدم برفی درست کنید.

ساخت کاردستی شب یلدا: انار

مدل اول – جعبه اناری: به راحتی با مقوا جعبه هایی به شکل انار درست کنید و داخل اون شکلات یا تنقلات بریزید و در شب یلدا از اونها استفاده کنید. برای ساخت این جعبه ها الگوی زیر را روی کاغذ بکشید.

توجه: قسمت‌های نقطه چین رو تا بزنید و دو قسمت مشخص شده در بالای انار رو قیچی کنید. در نهایت جعبه اناری شما به این شکل زیبا آماده میشه.

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

مدل دوم- آویز انار: در این مدل میتونید کاغذ کشی قرمز رو دور یه یونولیت گرد بپیچید و به سادگی آویزهای اناری زیبا درست کنید.

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

مدل سوم – ریسه اناری : برای درست کردن ریسه اناری به کاغذ رنگی قرمز و کاموا نیاز دارید. برای این کار اول الگوی انار رومثل نصویر زیر روی کاغذ بکشید و یا از فایل آماده شده برای دانلود الگوی انار که پیش‌تر در همین مطلب قرار داده شده است استفاده کنید.

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

سپس از روی الگوی انار سه عدد روی کاغذ رنگی بکشید و دور تادور اونو قیچی کنید. انار ها رو از وسط تا بزنید و پشت دو تا از کاغذها را به هم بچسبانید (به صورت نیمه). نخ رو میان دو کاغذ بذارید و انار سوم را به اونها بچسبانید.

کاردستی شب یلدا

مدل چهارم – گیفت شب یلدا: با استفاده از پارچه نمدی و یک سیخ چوبی به راحتی تزیینات زیبایی مثل شکل زیر درست کنید و عکس‌های خوشگل بگیرید و به هر کسی که دوست دارید هدیه بدید.

کاردستی شب یلدا

میتونید برای سرگرمی بچه ها ماسک‌هایی (صورتک‌هایی) مثل شکل‌های زیر درست کنید و اونها را سرگرم کنید؛ وسایل موردنیاز برای درست کردن این ماسک‌ها، نمد،‌ مقوا و سیخ چوبی هست.

کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا
کاردستی شب یلدا

اگر دوست دارید عکس‌های بیشتری از مدل عکس نوزادان که با محصولات چندماهمه گرفته شده را ببینید، به شبکه های اجتماعی ما سر بزنید:

13+

43 دیدگاه در “۲۰ مدل از بهترین کاردستی های شب یلدا”

  1. خیلی کاردستی های جذابی بود و من خیلی ازشون لذت بردم و میخواهم ازشون ایده بگیرم ممنون از شما که این سایت را درست کردید.واقعا ازتون ممنونم.

    16+
    1. عالی بود فقط برای کاغذ کشی انار توضیحی نبود برای دایره و غیره چیزی بود ولی برای انار چیزی نبود ولی بازم جذاب بود

      6+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.