ترفندهای عکاسی از کودک در خانه

 

چندماهمه / عکاسی – عکاسی در خانه یا عکاسی خانگی از کودک کاری ساده و معمولی به نظر می آید. اما بهتر است بدانید با چند ترفند ساده ولی تاثیر گذار می توانید عکس های حرفه ای از کودک خود بگیرید. در اینجا هفت ترفند عکاسی از کودک را یاد داده ایم و در مقالات بعدی ترفندهای بیشتری را آموزش می دهیم.

 

۱- بچه ها را به دوربین عادت دهید

حتی یک بزرگسال هم با دیدن دوربین کمی غیر طبیعی و مصنوعی رفتار می کند و حرکات بیجا انجام می‌دهد. بنابراین جای تعجب نیست که وقتی دوربین را رو به بچه ها می گیرید، شروع به بازیگری غیر طبیعی کنند.

هنگام عکاسی از کودکان، باید پشتکار داشته باشید و صبور باشید، دوربین را به اندازه کافی به بچه ها نشان دهید تا به آن عادت کنند.

بعد از مدتی آنها باید فراموش کنند که دوربین آنجاست و شما باید عکس های طبیعی و ساده ای بگیرید که بهترین باشد.


برای اینکه دوربین  شما همیشه برای عکاسی آماده باشد، حتماً وسایل عکاسی خود را سبک و کم در نظر بگیرید. پایه دوربین های سفری و لنزهای یدکی خود را کنار بگذارید و روی استفاده از حداقل لوازم جانبی ساده، تمرکز کنید.


۲- روی چشم های کودک متمرکز شوید

اگر دوربین شما امکان کنترل نقطه فوکوس به صورت دستی را دارد (یعنی دوربین تصمیم نمی گیرد روی کجا فوکوس کند)،  فوکوس را دقیقاً روی چشم کودک قرار دهید. اگر کودک روبروی شما نیست، روی نزدیکترین چشم او فوکوس کنید.

چشم ها همیشه باید مورد توجه خاصی قرار بگیرند، و در حالت ایده آل اکثر مردم، مردمک چشم را نگاه می کنند. چشمان یک عکس، چشم بیننده را به خود جلب می کند و باعث می شود عکس جذاب و زیباتر به چشم بیاید.

 

اگر واقعاً می خواهید چشمان کودک خود را در عکس گیرا کنید، سعی کنید طوری عکس بگیرید که در چشم ها کمی نور قرار گیرد. این کار می تواند با کاهش نور روی چهره کودک حاصل شود و واقعاً به زنده ماندن چشم ها کمک می کند.


۳- همسطح کودک شوید

این نکته ساده خیلی راحت عکس‌های کودکتان را بهبود می بخشد. سعی کنید عکس‌های فرزندتان را هم سطح چشم آنها (سطحی که آنها می بینند) بگیرید. برای این کار ممکن است لازم باشد خم شوید یا حتی روی زمین بخوابید.

 

اگر می‌خواهید از بیش از یک کودک عکاسی کنید، خود را هم قد بلندترین کودک کنید یا اینکه قد بلند ها را مجبور کنید خم شده و هم قد کودک کوتاهتر شوند.

با پایین آمدن سطح چشم و عکس گرفتن از بالا می توانید عکس های خلاقانه بگیرید و کودک را بزرگتر نشان دهید و روی قد کودک خود را اغراق کنید.

به یاد داشته باشید که با عکاسی، زمانی عکس ها برای بیننده جالب می شود که قبلاً آن را ندیده باشد یا عکس از چیزی یا منظره ای غیر معمولی گرفته شود.


بیشتر بخوانید: چگونه یک آلبوم خاطرات کودکی برای فرزندم درست کنم؟


۴- از همه چیز عکس بگیرید

هنگام عکاسی از کودکان، فقط در لحظه های خاص و تعریف شده دوربین خود را بیرون نیاورید، بلکه می توانید در زمان فوت کردن شمع، باز کردن هدیه ها، بازی با دوستان و غیره نیز عکس بگیرید.

اغلب در این مواقع فرزند شما شخصیت واقعی خود را نشان می دهد و  وقتی در آینده به عکس ها نگاه کنید، این لحظه ها برای شما مثل یک گنج خواهد بود.


۵- صورت را به درخشان ترین چیز در عکس تبدیل کنید

این کار در مورد هر شرایطی صدق نمی کند، اما در بیشتر موارد باید سعی کنید چهره فرزندتان روشنترین چیز در عکس باشد.

در صورتی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید که در زاویه ای که عکس می گیرید، پشت سر کودک یک دیوار تاریک باشد نه آسمان روشن.

اگر باز هم نمی توانید این کار را انجام دهید، سعی کنید چهره فرزندتان را به خوبی در تصویر نشان دهید. اگر روی دوربین شما دکمه “AE Lock” به معنای جبران نوردهی وجود دارد از آن استفاده کنید. روی گوشی های موبایل ممکن است این امکان در بخش تنظیمات باشد. این تنظیم را انجام دهید تا چهره کودک زیبا و روشن باشد یا حداقل روشن تر از پس زمینه آن بیفتد.

 

توجه: اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید، روی چهره سوژه خود ضربه بزنید، سپس انگشت خود را روی تصویر نگه دارید تا  عبارت  ‘af/ae lock’ روی صفحه ظاهر شود. حالا عکس خود را دوباره تنظیم کنید ، در صورت لزوم با کشیدن انگشت خود به سمت بالا یا پایین ، نور را مرتب کنید و در آخر عکس بگیرید.پ


بیشتر بخوانید: ایده عکاسی از نوزاد در فصل‌ها و مناسبت‎های مختلف


۶- یک پس زمینه ساده انتخاب کنید

کودکان اغلب رنگی لباس می پوشند یا لباس‌هایی می پوشند که قهرمان کارتونی یا شخصیت خاصی روی آن است. سعی کنید پس زمینه ای ساده و هماهنگ برای عکاسی انتخاب کنید. بهتر هیچ وسایل اضافی در پس زمینه وجود نداشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است یافتن جای مناسب برای عکاسی دشوار باشد، یا شاید کودک مایل به همکاری و ایستادن در جای مناسب نباشد. در این مواقع می توانید هنگام ویرایش تصاویر از نرم افزارهایی با ویژگی حذف پس زمینه استفاده کنید.


۷- چشم بیننده را هدایت کنید

وقتی چند نفر در عکس وجود دارند، چگونه می توانید نگاه‌ها را به کودک جذب کنید؟

روش مورد علاقه من این است، از بزرگتر (یا کودک بزرگتر) بخواهید به کودک کوچکتر نگاه کند. این کار باعث می شود فورا تصویر قانع کننده ای از هر دو سوژه  ایجاد شود.

اگر در حال عکاسی از یک کودک با دو بزرگسال هستید، از هر دو آنها بخواهید به کودک نگاه کنند. اطمینان حاصل کنید که سر آنها به هم نزدیک است، که معمولاً به معنی خم شدن آنها تا هم قد شدن با کودک است.

 

نکته های جذاب دیگر را در مقاله بعدی به شما یاد می دهیم.

اگر به عکاسی از کودک علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم از این مقالات دیدن کنید:


محصولات خاطره ساز برای عکاسی از کودک در خانه

عکس ماهگرد نوزاد 9 ماهه در خانه - چندماهمهلینک خرید پارچه عکاسی ماهگرد کلاسیک 

 

مدل عکس نوزاد هشت ماهه با پارچه ماهگرد - چندماهمهلینک خرید تخته سیاه گچی مدل فلش و پارچه عکاسی ماشمار زیتون

 

لینک خرید پارچه عکاسی ماهگرد ونوس 

 

مدل عکس ماهگرد نوزاد 9 ماهه در خانه - چندماهمهپارچه عکاسی خاطره نوزادی

 

مکعب تاریخ شمار و تخته سیاه فانتزی را از فروشگاه چندماهمه تهیه کنید


 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.