آموزش بادکنک آرایی برای تم تولد کودک

 

چندماهمه / هنر دستی – یکی از تزیینات مهم تم تولد، بادکنک است. با چیدمان مختلف بادکنک‌ها می توانید به زیبایی جشن خود را تزیین کنید و با توجه به تم تولد کودک آنها را تزیین کنید. در اینجا مدل های زیبای بادکنک آرایی با روش های ساده یاد داده شده است.

 

بادکنک آرایی تم تولد کودک مدل قلب

برای درست کردن بادکنک های قلبی ابتدا باید با مقوا یک شکل قلب درست کنید. برای این‌کار می توانید مقوا ها را به نوار های ۱۰ سانتی متری تبدیل کنید و با چسباندن آنها در کنار هم یک قلب مقوایی درست کنید.

سایز و رنگ بادکنک ها دلخواه است. می‌توانید همه بادکنک ها را یک رنگ و یک اندازه انتخاب کنید و یا از رنگ ها و اندازه های مختلف استفاده کنید. بادکنک ها را باد کنید. بعد شروع کنید آنها را روی مقوای قلبی شکل بچسبانید.

 

اگر رنگ های متنوع اما نزدیک به هم مثل قرمز، صورتی، سفید استفاده کنید کار شما زیبا و جذابتر می شود. سعی کنید همه سطح قلب را با بادکنک بپوشانید.

 

حتی می توانید روی بادکنک های که ابتدا چسباندید، دوباره بادکنک های کوچک بچسبانید تا کار شما پر بشود و زیباتر به چشم بیاید. به این ترتیب یک استند قلبی زیبا برای تم تولد کودک درست می کنید.

از این مدل برای جشن تعیین جنسیت نیز می توانید استفاده کنید. مثلا نیمی از قلب را بادکنک صورتی و نیمی از آن را بادکنک آبی بچسبانید.

 

همجنین از این مدل می توانید برای جشن تولد بزرگترها و یا سالگرد ازدواج نیز استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش تزیینات فانتزی و آسان برای جشن


آموزش تزیین بادکنک با اکلیل و پولک

در این روش از بادکنک آرایی، در واقع فقط کافی است روی بادکنک ها را تزیین کنید و در تم تولد کودک قرار دهید. برای این کار به اکلیل یا پولک های ریز و چسب چوب نیاز دارید.

 

ابتدا اکلیل ها را داخل بشقاب بریزید. می توانید از چند رنگ اکلیل به صورت ترکیبی استفاده نمایید. سپس یک قلمو را به چسب چوب آغشته کنید و طرح دلخواه خود را روی بادکنک بکشید.

 

بعد بادکنک را به آرامی روی اکلیل بغلتانید. دقت کنید که روی همه قسمت هایی که چسب زدید اکلیل چسبیده شود ولی بادکنک را فشار ندهید.

 

بادکنک ها را یک جای ثابت قرار دهید تا چسب روی آن‌ها خشک بشود.

 

اکنون می توانید به راحتی بادکنک ها را آویزان کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید.

 

اگر دوست دارید تم تولد رویایی‌تر بشود می توانید چند پروانه کاغذی درست کنید و روی بادکنک ها بچسبانید.


تزیین بادکنک با کاغذ رنگی

درست کردن این مدل بادکنک تزیینی ساده است و نمونه آماده آن در فروشگاه های لوازم جشن تولد نیز وجود دارد. برای این کار باید دو یا سه رنگ کاغذ داشته باشید. کاغذ‌ها را با استفاده از پانچ به دایره های کوچک تبدیل کنید.

 

یک بادکنک سفید یا یک رنگ روشن دیگر بردارید. بهتر است نوع بادکنک ها شفاف باشد. انتهای بادکنک را به قیف وصل کنید. سپس دایره های کاغذی را داخل بادکنک بریزید.

 

بعد بادکنک را باد کنید و انتهای آن را ببندید. می توانید بادکنک را با گاز هلیوم نیز پر کنید.

 

به جای کاغذ رنگی می توانید داخل بادکنک پولک های درشت بریزید. وقتی بادکنک باد می شود پولک ها نمای بیشتری خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: ایده های جالب عکس ماهگرد نوزاد همراه با دانستنی های مفید


بادکنک آرایی با گل مصنوعی

برای ایجاد یک فضای فانتزی در تم تولد کودک می توانید در بادکنک آرایی از گل های مصنوعی استفاده کنید. برای این کار کافی است چند عدد گل از جنس پلاستیک، فوم یا پارچه تهیه کنید که وزن سبکی داشته باشند.

 

اگر گلها دارای شاخه های بلند هستند آنها را کوتاه کنید. زیرا ممکن است باعث ترکیدن بادکنک ها شوند.

 

بعد بادکنک را باد کنید و انتهای آن را با نخ ضخیم ببندید. سپس گلها را روی نخ بچسبانید. می توانید نخ را حالت آویزان قرار دهید و یا اینکه به آرامی آن را دور انتهای بادکنک بپیچانید.


بیشتر بخوانید: به راحتی در خانه جایگاه عکس نوزاد درست کنید!


ایده های متنوع برای بادکنک آرایی تم تولد کودک

برای بادکنک آرایی در خانه ایده های زیادی وجود دارد. در اینجا چند روش ساده ولی شیک و زیبا برای این کار آورده شده است. یک روش ساده و عالی برای بادکنک آرایی استفاده از گیره های بادکنک است. این گیره ها را در مدل های مختلف می توانید از فروشگاه های مربوط تهیه نمایید.

گیره های مدل گل دارای چهار یا پنج پر است. تنها باید بادکنک ها را باد کنید و انتهای آنها را داخل شکاف های گیره قرار دهید.

 

اگر از تم تولد طرح کیک و بستنی استفاده می کنید به راحتی می توانید بادکنک تزیینی مخصوص آن را درست کنید. توپ های کوچک کاموایی یا نخی را در رنگ های مختلف درست کنید و روی بادکنک ها بچسبانید. همچنین نمونه های آماده این توپک ها نیز موجود است.

 

 

یک ایده فانتزی و زیبا برای تزیین بادکنک استفاده از تورهای پارچه ای است. با توجه به سایز بادکنک تور پارچه ای را به شکل دایره برش دهید. اندازه آن باید تقریبا دو برابر بادکنک بادشده باشد.

سپس بادکنک را وسط تور بگذارید و تور را دور آن بپیچید. بعد در انتهای بادکنک، تور را با روبان ببندید. برای زیبایی بیشتر می توانید با روبان یک پاپیون درست کنید.

 

اگر دوست دارید تم تولد کودک خود را در خانه درست کنید، پیشنهاد می کنیم از این مقالات دیدن کنید:

1+

4 دیدگاه در “آموزش بادکنک آرایی برای تم تولد کودک”

  1. خیلی ایده های خوبی بودند مخصوصا بادکنک مدل قلب من همشون را برای تولد دخترم انجام دادم عالی بود شما هم امتحان کنید

    6+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.