چگونه در خانه از نوزاد عکس‌های حرفه ای بگیریم؟

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

چندماهمه / عکاسی از نوزاد – آیا تابه حال سعی کرده اید در خانه عکس های زیبا و حرفه ای از نوزاد خود بگیرید؟ فکر می کنید عکس خانگی نوزاد مثل عکس های آتلیه جذاب نمی شود؟

ما در اینجا با اصول و چند ترفند جالب به شما یاد می دهیم عکس های زیبا و حرفه ای از نوزاد و کودک در خانه بگیرید. عکاسی در خانه برای نوزاد دلپذیرتر است و باعث می شود که شما زمان بی نهایت برای این‌کار داشته باشید و عکس های بیشتری بگیرید.

 

چگونه و کجا عکس خانگی نوزاد را  بگیریم؟

برای گرفتن عکس خانگی نوزاد تنها به چند وسیله ساده نیاز دارید. دقت کنید که همه مراحل را درست انجام دهید تا بتوانید یک عکس حرفه ای از نوزاد خود بگیرید.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

۱- پنجره بزرگ

جایگاه عکاسی باید روبروی یک پنجره بزرگ باشد. اگر پنجره ای تا نزدیک زمین باشد خیلی عالی است. در هر صورت بزرگترین پنجره ای که می توانید را برای این کار انتخاب کنید.

 

۲- ایجاد پس زمینه عکاسی

برای درست کردن صفحه زمینه می توانید از مقوا یا تخته های بزرگ استفاده کنید. برای گرفتن عکس هایی با زمینه تک رنگ همین تخته یا مقواهای بزرگ کافی است. اگر می خواهید پس زمینه شما یک پارچه یا پتوی خاص باشد باید از تخته های مقاوم تر و یا دو صندلی در کنارهم استفاده کرده و پارچه را روی آن آویزان کنید.

پس زمینه باید زاویه داشته باشد، بنابراین همانطور که در عکس بالا دیده می شود آن را در سمت راست یا چپ پنجره (نه در وسط آن) قرار دهید. با این کار سر نوزاد نسبت به پاهای او کمی بیشتر به پنجره نزدیک است. همچنین باعث می شود نور ابتدا به پیشانی نوزاد بتابد و باعث ایجاد سایه های ملایم در زیر بینی و چانه اش می شود.

 

۳- کوسن های بزرگ

یک یا دو کوسن بزرگ را جلوی پس زمینه قرار دهید. وقتی کودک را بالاتر از سطح زمین قرار دهید، می توانید از تمام زوایا از او عکس بگیرید، نه فقط از بالای سر. بنابراین عکس های متفاوتی خواهید داشت.

 

۴- بالش کاسه ای برای حالت دادن بدن نوزاد

برای اینکه بتوانید حالت های مناسب به بدن کودک بدهید به بالش کاسه ای نیاز دارید. می توانید از بالش گردنی بزرگتر ها هم استفاده کنید. اگر این مدل بالش را ندارید یک حوله یا پتو را لوله کنید و به حالت این بالش روی کوسن قرار دهید.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

۵- پلاستیک محافظ

این مورد تنها برای زمانی لازم است که قصد دارید بدون پوشک از نوزاد عکس بگیرید. ممکن است نوزاد در حین عکسبرداری خودش را خیس کند (تقریبا همیشه اتفاق می‌افتد). با این کار می توانید از بالشتک و کوسن های خود محافظت کنید.

 

۶- پارچه پس‌زمینه

بعد از اینکه صحنه را تنظیم کردید باید پارچه یا پتوی مورد نظر خود را روی تخته یا صندلی ها قرار دهید. اگر از تخته استفاده می کنید باید پارچه را با گیره بالای تخته وصل کنید. اگر از صندلی استفاده می کنید تنها کافی است پارچه را روی صندلی بیاندازید و کمی از پشت آن آویزان باشد. همچنین می توانید به پشت صندلی هم گیره وصل کنید تا هنگام عکاسی پارچه نیفتد.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

سپس ادامه پارچه را روی کوسن ها بکشید. تا حد امکان سعی کنید روی پارچه چروکی نباشد زیرا در تصویر نهایی جالب نمی شود. اگر لازم می‌بینید از گیره های بیشتری استفاده کنید.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

۷- یک نفر همراه برای مواظبت از نوزاد

هر دفعه که می خواهید از نوزاد عکس بگیرید، واقعا به یک فرد دیگر نیاز دارید. تنها کار فرد دیگر این است که اطمینان حاصل کند کودک از بالشتک ها بر روی زمین نمی افتد. شخص همراه باید روی زمین بنشیند و دست های خود را اطراف نوزاد قرار دهد تا در صورت غلتیدن نوزاد، سریع او را بگیرد.

حال می توانید عکس های زیبایی مثل این بگیرید.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

همچنین می توانید از کودک بزرگتر خود در کنار نوزاد عکس بگیرید.

آموزش عکس گزفتن از نوزاد در خانه به صورت حرفه ای - چندماهمه

 

اگر به عکاسی در خانه علاقه دارید پیشنهاد می کنیم از مقاله های زیر دیدن کنید:


ایده های چندماهمه ای ها برای عکاسی از نوزاد در خانه

محصولات خاطره ساز چندماهمه به شما کمک می کند به راحتی در خانه عکس های زیبا و حرفه ای از نوزد و کودکان بگیرید.

ایده عکس ماهانه نوزاد- عکس دوازده ماهگی کودک - جندماهمهپارچه ماهگرد کلاسیک

 

ایده عکس ماهانه نوزاد- عکس نه ماهگی کودک - جندماهمهتخته سیاه فانتزی

 

ایده عکس ماهانه نوزاد- عکس هشت ماهگی کودک - جندماهمهتخته سیاه فانتزی

 

ایده عکس ماهانه نوزاد- عکس پنج ماهگی کودک - جندماهمهپارچه ماه‌شمار زیتون

 

ایده خلاقانه برای عکس نوزاد دختر - چندماهمهپارچه ماه‌شمار زیتون

 

مدل عکس نوزاد دختر برای جشن ها - چندماهمهتخته سیاه فلش

 

ایده عکس از نوزاد پسر در جشن دندونی- چندماهمهتخته سیاه فانتزی و مکعب تاریخ شمار

 

2+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.