آموزش تزیینات کاغذی زیبا و کاربردی

 

چندماهمه /هنردستی – برای تزیین جشن با تزیینات کاغذی می توانید از مدل ها و ایده های متنوعی استفاده کنید. در اینجا روش درست کردن رنگین کمان، پروانه، گل و چتر کاغذی فانتزی یاد داده شده است.

 

آموزش درست کردن رنگین کمان برای تم تولد کودک

برای درست کردن یک رنگین کمان زیبا برای تزیین اتاق کودک یا تم تولد او به چند رنگ کاغذ نیاز دارید. ابتدا کاغذ ها را به صورت نوارهای باریک درآورید. یک کاغد ضخیم یا مقوا هم برای کف در نظر بگیرید.

 

نوار های رنگی را در کنار هم مرتب کنید. هر نوار رنگی حدود نیم سانتی متر روی نوار دیگر باشد. سپس انتهای نوارها را روی مقوای زمینه بچسبانید. بعد سمت دیگر آنها را جوری روی مقوا بچسبانید که نوارها حالت قوس داشته باشند.

 

برای زیبایی بیشتر می توانید با کاغذ خورشید و ابر دست کنید و دو طرف رنگین کمان بچسبانید.

 

در یک روش دیگر می توانید رنگین کمان تزیینی را بدون مقوای زمینه درست کنید. ابتدا با کاغذ نوارهای باریک درست کنید.

 

حال باید ارتفاع نوار ها به این صورت باشد که هر نوار حدود یک سانتی متر از نوار بعدی کوتاهتر باشد. وقتی نوار ها را برش دادید، آنها را روی هم قرار دهید و انتهای آن را منگنه کنید.

سپس مثل تصویر زیر نوار کوچک را صاف کنید و به ترتیب نوارهای دیگر را با قوس در کنار آن قرار دهید. در انتها طرف دیگر نوار ها را به هم منگنه کنید.

 

می توانید دو طرف رنگین کمان پنبه بچسبانید تا حالت ابر داشته باشد و زیباتر شود.


آموزش تزیینات فانتزی و آسان برای جشن


ساخت چتر کاغذی فانتزی

از این چترهای فانتزی می توانید برای تزیین تم تولد کودک در کنار رنگین کمان های کاغذی استفاده کنید. ابتدا روی کاغذ تعدادی دایره هم اندازه درست کنید. سپس هر دایره را از قطر تا بزنید و یکبار دیگر از وسط تا بزنید.

 

بعد دایره های تا خورده را از پهلو در کنار هم بچسبانید تا یک نیم دایره را تشکیل دهند. سپس یک طرف نیم دایره را به طرف دیگر آن بچسبانید تا کاغذها از هم باز شود و حالت چتر را تشکیل دهد.

 

در نهایت یک دسته برای چتر خود در وسط کاغذها بچسبانید. به همین راحتی یک چتر کاغذی تزیینی درست کردید.

 

با رنگ های مختلف کاغذ می توانید چترهای رنگی زیبا درست کنید.


آموزش تزیین تم تولد مدل باران و رنگین کمان


آموزش پروانه کاغذی برای تریین جشن

درست کردن این مدل پروانه کاغذی تزیینی بسیار ساده است. برای درست کردن این پروانه به کاغذ کشی و سیم تزیینی نیاز دارید. ابتدا چند لایه کاغذ کشی را روی هم قرار دهید. سپس آنها را به حالت بادبزنی (یک تا به داخل و یک تا به بیرون) تا بزنید. بعد دو طرف کاغذ ها را مثل تصویر زیر برش بزنید.

 

حال سیم تزیینی را وسط کاغذها بپیچید.

 

لایه های کاغذ را از هم باز کنید تا حالت بال‌های پروانه را نشان دهد. اکنون  پروانه زیبای کاغذی شما آماده شده است.


ساخت جایگاه‌های فانتزی برای عکس خانگی نوزاد


درست کردن گل کاغذی برای تم تولد

از گل های کاغذی برای تزیین تم تولد، تم ماهگرد و تزیین اتاق می توان استفاده کرد. ابتدا روی کاغذ تعدادی دایره هم اندازه در آورید. برای هر گل به شش عدد دایره نیاز دارید. سپس یک برش تا مرکز روی هر دایره بزنید. بعد یک طرف قسمت برش خورده را روی سمت دیگر آورده و بچسبانید. برای هر گل به ۵ دایره برش خورده و یک دایره ساده نیاز دارید.

 

دایره ساده را کف بگذارید و گلبرگ هایی که درست کردید را به ترتیب روی آن بچسبانید. توجه کنید که قسمت برش خورده گلبرگ ها باید سمت پایین باشد.

 

.در انتها برای زیبایی بیشتر یک مروارید وسط گلبرگ ها بچسبانید. چند عدد از این گل‌ها درست کنید و یک تم زیبا برای تزیین جشن خود بچینید.

 

همچنین می توانید آموزش درست کردن تزیینات و ریسه کاغذی فانتزی را در مجله چندماهمه بیاموزید.

2+

2 دیدگاه در “آموزش تزیینات کاغذی زیبا و کاربردی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.