آموزش تنظیم دوربین برای عکاسی نوزاد در خانه

عکاسی نوزاد در خانه

 

چند ماهمه / آموزش عکاسی – برای عکاسی نوزاد در خانه و ضبط تصاویر با کیفیت بالا می توانید از حالت عکس برداری پیوسته استفاده کنید، دیافراگم را روی عدد کوچک تنظیم کرده و ISO را بین ۱۰۰ و ۴۰۰ قرار دهید. در اینجا روش صحیح تنظیم دوربین برای عکس گرفتن از نوزاد در منزل یاد داده شده است.

 

۱- از حالت عکسبرداری پیوسته استفاده کنید

از حالت عکسبرداری پیوسته استفاده کنید تا یک صحنه را هم از دست ندهید. نوزادان می توانند غیر قابل پیش بینی باشند و عکسبرداری سریع از آنها کمک می کند تا عکس هایی را که نیاز دارید را بدون زحمت و دردسر بگیرید. اگر بتوانید در طول چند ثانیه ۳۰ عکس بگیرید واقعا خوش شانس هستید.

عکاسی نوزاد در خانه - عکس برداری مداوم

 

اگر از تنظیم صحیح این حالت مطمئن نیستید، راهنمای دوربین خود را بررسی کنید یا با دقت به تنظیمات آن نگاه کنید تا یک حالت عکسبرداری مداوم پیدا کنید.
با استفاده از حالت عکس برداری مداوم شانس شما برای عکس گرفتن از یک اتفاق یا حالت خاص افزایش می باید.

آموزش عکاسی از نوزاد
عکسبرداری مداوم از نوزاد

۲- از دیافراگم کوچکتر از f2 استفاده کنید

اندازه دیافراگم شبیه به مردمک چشم شما است: میزان ورود نور به لنز را کنترل می کند و باعث می شود قسمت هایی از تصویر واضح تر به نظر برسد. هنگام عکاسی از نوزاد، از تنظیم دیافراگم f2 یا کوچکتر استفاده کنید. دیافراگم کوچکتر عمق میدان را افزایش می دهد یا به شما امکان تمرکز روی یک منطقه بزرگتر را می دهد.

به خاطر داشته باشید دیافراگم تنظیم شده روی f2، کوچکتر از دیافراگم تنظیم شده روی f1.4 است. یعنی هرچه عدد بزرگتر باشد، دیافراگم کوچکتر است.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - تنظیم دیافراگم
عکاسی نوزاد در خانه – تنظیم دیافراگم

۳- ISO را بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ انتخاب کنید

ISO میزان حساسیت دوربین به نور را کنترل می کند. هنگامی که یک دوربین خیلی حساس به نور است، بسیاری از جزئیات حیرت انگیز پس زمینه در عکس ظاهر می شود. اگر میزان نور طبیعی خوبی داشته باشید، باید ISO را بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تنظیم کنید.

همانطور که عکس می گیرید، پس زمینه را برای دیدن لکه ها یا تکه های ناخواسته موجود در تصویر بررسی کنید. اگر دوربین شما بیش از حد نور را می گیرد، ISO را کاهش دهید.

با ISO بالاتر دوربین حساسیت بیشتری نسبت به نور و زمان کمتری برای ضبط تصویر پیدا می کند: ISO 100 یک ثانیه طول می کشد تا تصویر را بگیرد، در حالی که ISO 400 یک چهارم ثانیه طول می کشد. سعی کنید یک تنظیمات ISO که اضافات  پس زمینه را حذف می کند، اما سریعترین زمان ضبط را به شما می دهد را پیدا کنید.

به طور کلی بالابردن ISO باعث می شود در محیط های تاریک عکس های روشن بگیرید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - تنظیم ISO

 


۴- زوم کردن برای عکس گرفتن از جزئیات کوچک

علاوه بر پرتره های کامل، می توانید از یک لنز ماکرو  و یا از هر عملکرد زوم دیگر که برای ضبط جزئیات کوچک به کار برده می شود استفاده کنید.

روی انگشتان کوچک، پا، کف پا، بینی، لب ها و دیگر ویژگی های نوزاد که برای شما ارزشمند است زوم کنید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - زوم کردن

 

سعی کنید دست ها یا پاهای نوزادتان را روی دست خود، همسر یا فرزندان دیگرتان قرار دهید تا مقایسه بین اندازه ها ایجاد کنید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - zoom


۵- عکس برداری صحیح با فلش

استفاده از فلش باعث بروز مشکلاتی مثل از بین رفتن برخی از جزئیات در عکس می شود. در کل بهتر است تا حد ممکن از فلش دوربین استفاده نکنید. اما گاهی ممکن است برای گرفتن عکس های بهتر مجبور به استفاده از نور فلش شوید. در این موقعیت بهتر است از فلش های جداگانه مجهز به فیلتر نرم کننده نور استفاده کنید.

اگر به فلش جداگانه دسترسی ندارید، می توانید با قرار دادن یک برگه سفید در مقابل فلش دوربین شدت و تندی نور آن را کم کنید. این کار باعث پخش شدن نور و کاهش شدت روشنایی آن و اعمال کمتر تغییرات در عکس و ضبط جزییات بیشتر می شود.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - استفاده از فلاش دوربین


۶- لنزهای خود را تمیز نگاه دارید

این موضوع ممکن است  بدیهی به نظر برسد اما گرد و غبار و لکه ها باعث خراب شدن عکس نوزاد شما می شود. تمیز کردن صحیح لنز دوربین واقعا اهمیت دارد. با استفاده از یک پارچه نرم و کمی نمناک کردن آن می توانید به خوبی لنز دوربین را تمیز کنید.

آموزش عکاسی نوزاد در خانه - تمیز کردن لنز دوربین

 

اگر به دنبال ژست های زیبا برای عکاسی از نوزاد هستید می توانید از مطلب ژست دونفره عکس نوزاد با مادر در منزل و مدل های زیبای عکس گرفتن نوزاد با پدر در خانه استفاده کنید.

1+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.