آموزش بافت ست آتلیه ای نوزاد مدل زنبوری

عکس بافت لباس نوزاد مدل زنبوری برای عکاسی - چندماهمه

 

چندماهمه / هنردستی – در این آموزش روش بافت ست آتلیه ای نوزاد مدل زنبور یاد داده شده است که مناسب برای عکاسی از نوزاد در منزل یا آتلیه است.  این کلاه و شورت نوزاد بافت زیبا و در عین حال راحتی دارند. بافت کلاه نوزاد ساده است.  شورت آن نیز طوری بافته می شود که پوشک بچه به راحتی در آن جا می شود.

توجه: این ست را می توانید با تعداد رج های رنگی مختلف ببافید. برای ترکیب رنگی در اینجا ۲ رج نخ مشکی و ۲ رج نخ زرد بافته شده است. البته برای بافت کلاه ۳ رج، ۳ رج رنگ نخ را عوض کرده ایم.

 

آموزش بافت کلاه ست نوزادی زنبوری

عکس بافت کلاه ست نوزادی زنبوری

 

در اینجا همه بافت ها پایه بلند می باشد.

یک حلقه طلایی ۶ تایی می سازیم. از ابتدای بافت را با یک سنجاق مشخص می کنیم تا شروع بافت را گم نکنیم.

رج ۱: سه زنجیره می زنیم. در هر دانه ۲ تا پایه می بافیم  دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم.(اکنون ۱۲ زنجیره داریم).

رج ۲: سه زنجیره می زنیم. ۲ تا می بافیم در زنجیره سوم دو تا در یکی می بافیم این کار را تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم ( ۱۸ زنجیره داریم).

رج ۳: سه زنجیره می زنیم. ۳ تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم یعنی در زنجیره چهارم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم ( ۲۴ زنجیره داریم).

رج ۴: سه زنجیره می زنیم. ۴ تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۳۰ زنجیره داریم).

 

رج ۵: سه زنجیره می زنیم. ۵تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۳۶زنجیره داریم).

رج ۶: سه زنجیره می زنیم.۶تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۴۲زنجیره داریم).

رج ۷: سه زنجیره می زنیم.۷تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۴۹زنجیره داریم).

رج ۸: سه زنجیره می زنیم.۸تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۵۴زنجیره داریم).

رج ۹: سه زنجیره می زنیم. ۹تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم(۶۰زنجیره داریم).

 

رج ۱۰: سه زنجیره می زنیم. ۱۰تا می بافیم دو زنجیره در یکی می بافیم تا پایان رج تکرار می کنیم دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم (۶۶زنجیره داریم).

رج های بعدی: ۸ رج ساده می بافیم یعنی سه زنجیره می زنیم. در تمام دانه ها یک پایه بلند می زنیم. دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل می کنیم

حال بافت را کور می کنیم.

 

بافت شاخک ها:

برای بافت شاخک زنبور می توانید دو مستطیل باریک ساده با نخ مشکی ببافید. سپس دو منگوله زرد درست کنید و بالای آن وصل کنید.

عکس بافت کلاه ست نوزادی زنبوری

 

می توانید دو شاخک را کامل با نخ مشکی ببافید و روی کلاه وصل کنید.

عکس لباس بافتنی نوزاد مدل زنبوری برای عکاسی - چندماهمه

 

برای تزیین کلاه می توانید از گل های بافتنی آماده استفاده کنید.

 

همچنین می توانید روش درست کردن ماسک های فانتزی بالماسکه برای کودک را در مجله چندماهمه بیاموزید.


آموزش بافت شورت ست نوزادی زنبوری

بافت قسمت جلوی شورت

ابتدا ۸۴ زنجیره بزنید.

رج ۱: ابتدای آن را به انتهای آن متصل کنید و ۳ زنجیره بزنید. در دانه بعدی یک پایه بلند بزنید. در هرکدام از دانه ها یک پایه بلند بزنید و تا انتها این کار را ادامه دهید. دانه ی آخر را با شلال یا بخیه به سومین زنجیره متصل کنید.

رج ۲ تا ۸: ۳ زنجیره بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. در تمام دانه ها یک پایه بلند بزنید. دانه آخر را با شلال به سومین زنجیره متصل کنید و برگردید.

 

 بافت قسمت پشت شورت

رج ۹: ۳ زنجیره بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. در ۴۸ دانه بعد نیز پایه بلند بزنید و برگردید. جمعا ۵۰  دانه بافته می شود (۳ زنجیره اول به عنوان یک پایه بلند در نظر گرفته می شود).

رج ۱۰: ۳ پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید. در دانه بعد پایه بلند بزنید. در باقی دانه ها پایه بلند بزنید. دانه ی یکی مانده به آخر را جا بیندازید. در دانه آخر پایه بلند بزنید و برگردید (۴۸ دانه می شود).

رج ۱۱ تا ۲۰: مانند رج ۱۰ بافته می شود. انتهای رج بیست، ۲۸ دانه داریم.

رج ۲۱: مانند رج ۱۰ بافته می شود با این تفاوت که وقتی به وسط دانه ها رسیدید یک دانه جا بیندازید سپس باقی دانه ها را ببافید. (یعنی در این رج ۳ دانه کم می شود. یکی در اول یکی در آخر و یکی هم وسط) ۲۵  دانه می شود. حال برگردید.

رج ۲۲: مانند رج ۲۱ بافته می شود. (۲۲ دانه می شود).

رج ۲۳ تا ۲۷: ۳ پایه بلند بزنید. یک دانه جا بیندازید. در دانه بعد پایه بلند بزنید. در باقی دانه ها پایه بلند بزنید. دانه ی یکی مانده به آخر را جا بیندازید. در دانه آخر پایه بلند بزنید. در انتهای رج ۱۲دانه داریم. برگردید

رج ۲۵ و ۲۶: ۳ زنجیره بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. در دانه های  بعد نیز پایه بلند بزنید. برگردید.

رج ۲۷ تا ۲۹: ۳ زنجیره بزنید. در همان دانه یک پایه بلند بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. در دانه های بعد نیز پایه بلند بزنید. در دانه آخر دو پایه بلند بزنید. برگردید. در انتهای رج ۳۰ باید ۱۸ دانه داریم.

رج ۳۰: ۳ زنجیره بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. در دانه های بعد نیز پایه بلند بزنید.

 

توجه: این رج همزمان با بافته شدن، بافت شما را به جلوی شورت متصل می کند.

در رج ۹ تعدادی از دانه ها نبافته باقی ماند. از هرکدام از طرفین ۸ دانه کنار گذاشته می شود و ۱۸ دانه باقی می ماند. ۱۸ دانه رج ۲۹ به این ۱۸ رج متصل می شود.

 

نحوه ی اتصال:  شما باید پایه بلندتان را ببافید. اما در نهایت آخرین بار که می خواهید نخ را از دو دانه داخل قلاب بیرون بکشید یک بار آن را از داخل پایه رج ۹ هم رد می کنید. اگر اتصال دادن برای شما سخت است می توانید با نخ و سوزن آن را متصل کنید.

اکنون دو حلقه برای پا تشکیل شده است که دور تا دور آن را پایه بلند می زنیم.

عکس لباس بافتنی نوزاد مدل زنبوری برای عکاسی - چندماهمه

 

عکس بافت لباس نوزاد مدل زنبوری برای عکاسی - چندماهمه

 

اگر دوست دارید  یک دامن زیبا مناسب برای عکاسی از نوزاد درست کنید، می توانید از مطلب درست کردن دامن توری برای تم ماهگرد نوزاد دیدن نمایید.

2+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.